Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

weatheren reeks 59

Gestart door b-shunting, 09 april 2010, 09:37:33 AM

b-shunting

ik heb al een tijdje een roco reeks 59 in bezit
en ik zou deze graag verweren
heeft iem. foto's of tips voor het verweren van de loc?
minibaantje tp 4,diesel

janjozef

Hieronder staat diverse malen uitgelegd om een loc te weatheren, weliswaar niet de belgische reeks 59, maar alle trucs die daar staan zijn eveneens van toepassing voor een reeks 59

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ruben13

heeft dacht ik ook in modelspoormagazine gestaan

railman56







misschien heb je hier iets aan
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ems

Bij (o.a.) anita decor zijn poeders te koop, waarmee je je materieel prima en simpel kunt wheatheren. Ik heb het even geprobeerd op m'n 5308 en voor de eerste keer valt het me niet tegen:


Groet, Edwin

b-shunting

dank je voor de foto's ik zal ze zeker gebruiken[:)]
minibaantje tp 4,diesel

ERVIN

@Railman , mooi verweerd man , gaat een mooi zicht zijn als je die in tractie met een lange werktrein gaat laten rijden.[;)]

Eres

Railman,

Je hebt de lok heel mooi gemaakt. Sorry dat ik het moet zeggen Maar mis eigenlijk wat beschadigingen De trapjes naar de cabine, de leuningen die krijgen veel te verduren en ook aan de voorkant.

Ik gebruik Vallejo Natural Steel  Met het dunste penseeltje wat kleine beschadigingen aanbrengen je krijgt een heel mooi resultaat.
Denk maar eens aan een krasje op je auto waaraan je nooit zal ontkomen.

Er zijn kunstenaars op dit gebied die zelfs de ruiten heel mooi kunnen vervuilen en precies de banen van de ruitewissers mooi schoon. Ik zelf bezit deze techniek (nog) niet.

Voor de rest nogmaals mijn komplimenten.

Wim

railman56

@ervin, zet maar een sleep klaar, ik zal hem laten ophalen [}:)]
@eres, die ruiten vervuilen had ik reeds in gedachte voor mij volgend project (reeks 12, 21 en 27)[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door ems

Bij (o.a.) anita decor zijn poeders te koop, waarmee je je materieel prima en simpel kunt wheatheren. Ik heb het even geprobeerd op m'n 5308 en voor de eerste keer valt het me niet tegen:




dag Edwin,
doe jij dit met penselen dat vervuilen ? en zo ja hoe blijft het poeder kleven aan de lok ?
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

railman56

@railtravelmanager
ik heb mijn loc's ook verweerd met poeders van anita.
de poeders blijven kleven aan je loc..... zolang je er met je vingers niet aankomt. gewoon even overspuiten met matte vernis als beschermlaag.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

citaat:
Geplaatst door railman56

@ervin, zet maar een sleep klaar, ik zal hem laten ophalen [}:)]

marc



Ok?, ze staan klaar om opgehaalt te worden.[}:)][:p]

Als ze ??nmaal rijvaardig zijn mag je ze gerust eens komen testen hier hoor, dan hangen we er een lange sleep ballastwagons achter , en dan maar foto's nemen!![;)]

loebaske


bollen neus

@Railtravelmanager, Erwin, gewone haarlak kan je ook gebruiken, hecht ook jou poeders als het moet, wel verschillende keren dan doen.
Den Eric.

Martin Welberg

Neem je tijd, de juiste producten en zoek naar voorbeeld foto's op flickr of andere sites..