Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ervaringen met de Noch gras master?

Gestart door Kautenbach, 04 april 2010, 12:58:20 PM

Kautenbach

ik zie mogelijkheden, maar vraag me wel af hoeveel haar er in een meter vervallen spoorweg gaat, wel diverse verbrand grastinten mogeijk...

de moeite van het proberen waard, merci tot zover....

Roderik

Mijn techniek is ongeveer gelijkliggend maar ik gebruik als werkoppervlak het deksel van een conversenblik waarop ik de krokodilklem zet.
Always be modelling!

loebaske

Idd. deze die ik heb gemaakt zijn voor grote oppervlaktes,kon eventueel een kleinder zeefje gebruiken, maar heb dit bewust gedaan, kwa bevestiging en de stevigheid, alhoewel je die perfect kunt gebruiken voor heeeele kleine stukjes, daarvoor heb ik wat uitgeknipt papier dat ik op de plaats leg waar niets hoeft geplant te worden, nadien gooi je de overschot terug in je bus en weer bruikbaar voor een volgend project.

Memling

grasmaster is zeer leuk ding,

En ook kleinere oppervlaktes zijn te doen,

Enkel de lijm smeren waar men gras wil, een strook langs het spoor, kleine vlekjes voor pollen,langs pad of weg, tss de bedding,  

en strooi het gras maar met de master,

laten drogen;

en eens droog, de stofzuiger nemen en een doek voor de opening houden. De doek werkt als filter en zuig het teveel aan gras terug op.

stofzuiger uitschakelen en het gerecupereerde gras in een potje, voor de volgende keer.

spoorse groeten

Memling
[:)]

Kautenbach

afgelopen donderdag de Grasmaster gekocht bij wentink trein in Arnhem, ik heb een behoorlijke korting, en een korte demonstratie gekregen, omdat de doos mistte, zo te lezen, en verdere ervaringen horend en ziend heb ik hoge verwachtingen.

groet, Wim

torenkraanpipo

aan de mensen die de Noch Grasmaster gebruiken, welke verf gebruiken jullie voor de ondergrond ?
 

conducteur

De goedkoopste verf op waterbasis in de kleur van het te strooien gras of eventueel bruin als aardekleur. Als er al wat gaten tussen het strooisel zijn dan valt dat minder op...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

torenkraanpipo

heb deze ondertussen geschilderd met matte waterverf.  Maar wat ik me afvraag, HEKI heeft ook zo'n grasmaster, en voor die hebben ze groene lijm, zou je die lijm ook kunnen gebruiken met de Noch Grasmaster ?  Ik zou veronderstellen van ja.

 

Gerolf

Waarschijnlijk zal je die lijm ook kunnen gebruiken.
Maar kijk toch maar naar de prijs. Gewone houtlijm is ook goed, en waarschijnlijk goedkoper.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

En je kan houtlijm ook kleuren met waterverf hoor... ik zo gedaan
voor mijn dioramaken (als test) en werkt perfect !
mvg,
Paul(ogic)

loebaske

is toch soms raar dat men begint met een vraag over iets, zoals nu de grasmaster van XXXX, leden reageren hierop en toch laat men zich toch verleiden iets aan de hand doen die duurder is dan zelf even te knutselen...en dan die oplichterij van gekleurde lijm en al wat daar bij komt om je geldbeugel lichter te maken...
Als me even de moeite doet om hier op het forum te zoeken naar iets dat al eerder is geplaatst en waar men info kan bekomen of eens alle MSM op na te slaan, is trouwens nu vrij gemakkelijk door de index in boekvorm of op het net...
Hopelijk heb ik jullie geholpen....

Roy A1987

Gewoon dubbelzijdige plakband van de Hema gebruiken, kost 1? (of was het nu 2)

-Plakken.
-Gras (goed dik) strooien op de plakband.
-Met je gekocht of zelfbouw  ?grasmachine? er over gaan (ik heb er een zelfgemaakt en doe het met de rand van de zeef, deze is van metaal & dit gaat beter.
-De overschot die op het gras licht veeg je er af met je vinger of met een grote schildersborstel van de Wibra 1?.
-Dan met een lijmspray erover (plak af wat niet mag worden mee gespoten)

Voordeel = je zit niet te knoeien met lijm.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Roy A1987
Gewoon dubbelzijdige plakband ... gebruiken ...
Leuk idee, maar wat met oneffen oppervlakken (bulten) en met grotere gebieden (stroken tape laten aansluiten) [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Ik dacht dat je ??n pool van de spanning van die grasmaster in de lijm moest plaatsen. De kleefstrook van dubbelzijdige plakband geleidt toch geen elektriciteit? Of heb ik het mis (Heb het nog nooit gebruikt).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Roy A1987

Op oneven oppervlakte heb ik nog niet geprobeerd, maar die plakband is soepel dus zal wel gaan.
& moest dat niet gaan denk ik dat al veel mensen met een vlak oppervlakte geholpen zijn [;)].

Ik sluit de grasmaster natuurlijk aan met een kant op de plakband, geleid heelgoed (heb het is gedaan met lijm & vind dat plakband beter gaat)

Oja tis geen idee ik heb het op mijn baan toegepast.

Als je wil schrijf ik er wel een artikel over.