Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

welk type lok voor corail???

Gestart door patatje70, 31 maart 2010, 20:31:13 PM

patatje70

ik heb juist enkele rijtuigen corail (S.N.C.F.)op de kop getikt...
maar welk type lok ha&ngen ze daar voor????

mvg Wim

itchy

welk tijdperk?
citaat:
Geplaatst door patatje70

ik heb juist enkele rijtuigen corail (S.N.C.F.)op de kop getikt...
maar welk type lok ha&ngen ze daar voor????

mvg Wim

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

Hoi

Het is het standaard rijtuig van de SNCF, dus gewoon alle lijnlocomotieven in Frankrijk. Ze kwamen ook in alle buurlanden, tot in Nederland. Qua Belgi? passen de meeste elocs er wel voor, in de periode tot de Thalys reden ze internationale treinen. Sja, een ander antwoord kan ik niet geven voor zo'n overbekend, alomvergetenwoordigd materieeltype. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand de rijtuigen niet kent (en zeker niet dat die ze dan wel in model koopt [:D])

groeten Sicco

patatje70

een mens kan niet alles weten... ik had zo'n vermoeden...  bedankt voor de reacties...
mvg Wim

chef garde

de Franse zus van onze Belgische 18

Eres

Wim

Zowel de electro lok  BB26000 als de diesel lok BB 67000 hebben met deze gereden. Eerst Internationaal nu regionaal dus zeg maar als intercity alles in tijdperk 5. Nu nog in gebruik gebouwd in de jaren 1988/1998.

Wim

Sicco

citaat:
Geplaatst door Eres

Wim
Zowel de electro lok  BB26000 als de diesel lok BB 67000 hebben met deze gereden. Eerst Internationaal nu regionaal dus zeg maar als intercity alles in tijdperk 5. Nu nog in gebruik gebouwd in de jaren 1988/1998.



Ik weet niet helemaal wat het nut is van deze specificatie, maar zoals al aangegeven was zijn er vele honderden Corails gebouwd (al vanaf de jaren zeventig, dus zeker ook tijdperk IVb) en heeft al het hoofdlijnmaterieel van de SNCF ermee gereden, dus ook maar niet alleen de Sybic en 67000.

Voor de puristen kan het logo en de kleurstelling de keus uiteraard beperken, dan zijn er nog regionale Corails gebouwd, ligrijtuigen, IC-rijtuigen, internationale rijtuigen etc., allemaal volgens hetzelfde principe