Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ESU BR 215

Gestart door B-Cargo, 22 maart 2010, 22:37:44 PM

B-Cargo

hallo,

ESU heeft een loc ontwikkeld (of laten ontwikkelen) waarmee ze nog een stapje verdergaan in het gebruik van decoders in een loc. Vooral de dubbele speaker in de loc en de dieseluitlaat met rookfunctie is prachtig. Blijkbaar wordt de rook bij elke opschakelstand uit de uitlaat gestuwd!
Heeft er hier op het forum iemand nog bijkomende info over dit project? (buiten wat ESU hierover op zijn site heeft gezet)

groetjes,

eric

ai, dat is nog ietsiepietse te pril om de pro's en contra's te vergelijken.
Maar het ziet er in alle geval veel belovend uit voor de toekomst.

doomslu

Ik heb de demo gezien in N?rnberg en het ziet er inderdaad veelbelovend uit.

De rook is een leuk gadget, maar ik denk dat de fun er snel af is als je overal een smeerboel krijgt. Dat is net zo met stoomlocs met rook, uiteraard. Ik heb hier echter geen ervaring mee.

Wat ik wel goed gevonden vond is het geluid. Zo knarsen de wielen in de bochten en krijg je het typische gedender over wissels.

Of dit alles zijn prijs waard is laat ik aan iedereen individueel over. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

wisselstromer

ik heb de lok ook in nurnberggezien en ik vond dat er toch nog wat werk aan was
de sound was idd zeer goed maar als de lok optrok was het net een stoomlok, de rookuitspuw was nog niet dat
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

LokSound


B-Cargo

en in welke prijscategorie situeert de loc zich?? [:)]

ERVIN

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

en in welke prijscategorie situeert de loc zich?? [:)]



Ja had ik ook graag even willen weten , want zo'n beige loc staat mij wel aan , ook als je in bovenstaande post leest wat de eigenschappen van de sound-versie zoal zijn.[:p]

Ik ben al eens aan het kijken geweest bij sommige handelaars voor de prijs , maar de locs staan nog niet op hun site, ofwel ben ik wat te snel...[^]

wisselstromer

op een bekende veilingsite (laten we hem IEBEEJ ;-) ) noemen worden
de loks DC en AC verkocht tegen 369eur

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ERVIN

Ik heb ondertussen al enkele mails gekregen met de prijzen , hmm toch best wel een " stevige" prijs.
Maar het zal dan ook wel een " super" loc zijn h

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Hoeveel bedraagt de prijs dan ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

In Duitsland schommelt de prijs rond de 360 euro. Veel geld voor een diesellok, ook al krijg je er van alle geluiden en rook bij.
Anderzijds, de Fleischmann 218 (74233)  kost momenteel ook nog altijd 379 euro (aanbev. Fleischmann prijs) voor een 2-rail DCC met sound
Brawa of Roco 215/218 enz. van rond de 120 euro (2-rail=)
Met vriendelijke groeten
Peter

mini-bs

de Roco br218 vind je nu al voor +/- 59 Euro. Mooie prijs voor een mooie lok, voor de prijs van die ESU heb je een hele hof vol :-)
 

B-Cargo

dat is inderdaad een stevige prijs, dan zal ik moeten keuzes maken vrees ik. [V]
Die rookfunctie en het 'bocht en wissels-geluid' is natuurlijk niet te versmaden [:D]

Driesel

Bram,

Een deel van de locs van de reeks 215 was uitgerust met Memor (215 023 tot 029), waardoor die locs in de jaren '90 tot in Antwerpen reden. Dus de 215 is inzetbaar op de Belgische modelbaan.




Na de splitsing van de reizigers- en goederenafdeling werden de locs verkocht aan DB Cargo en hernummerd als 225.


Groeten,

Dries