Import Spaanse modellen

Gestart door deurenkletser, 22 maart 2010, 20:25:26 PM

treinstaking

Heb hier eens gekeken naar die site van modellbahnshop-lippe in Duitsland en eens vergeleken met Rocafort in Barcelona.
En we nemen 2 voorbeeldjes :

Electrotren E3698 E-Lok Renfe 253 Renfe Operadora.
Lippe : 226.99? met verzending binnen duitsland
Rocafort : 185? zonder venzending

Electrotren E2588 E-Lok Renfe 251 Mercancias
Lippe : 226.99 met verzending binnen duitsland weerom
Rocafort 185? zonder verzending


En denk dat we voor verzending binnen Duitsland ook 5? mogen reken dus... Weet het niet h?.


ysbeer

Treinstaking
Op enkele punten heb je gelijk.
Alleen is het assortiment (op internet) nog al beperkt.
Bij andere winkels die je noemt zijn de prijzen niet zo gunstig.
Ook daar, nieuws uit 2010 is (door mij) nauwelijks te vinden.
Ik denk dat de waarheid in de midden ligt,door goed snuffelen is zo wel in spanje als in nederland /duitsland goed spul te koop voor goede prijzen.
Blijft natuurlijk het risico van defect en terug sturen naar spanje.
Met de hoge kosten,en de afstand,beetje pijnlijk.
Ben je iemand die regelmatig in spanje komt dan valt dat natuurlijk ook wel mee.
Ik denk dat ieder zelf moet zoeken ,denken en dan kopen.
Blijft dat electrotren in ned/duits goed verkrijgbaar is.
En was dat niet de vraag???
wim

treinstaking

Beste Wim,

ben het deels met je eens en ja Electrotren is in nederland en duitsland redelijk vlot te verkrijgen maar dan wel voornamelijk de duitse modellen.

Iets typisch voor de spaanse spoorwegen zijn Talgos, Electrotren heeft er momenteel een vijftal in catalogus staan maar die zijn in andere europese landen amper vekrijgbaar omdat er simpel geen markt voor is. Enkel een paar jaar geleden hadden zij de duitse Trenhotel in catalogus en zij produceerden ondertussen ook de Marklin-versie in een andere kleurstelling.

Zelf bezit ik een volledig 14-delig AVE-Talgo 103-stel van Electrotren. Alles besteld, laten meebrengen, zelf meegebracht.
De basis-set is hier al niet te verkrijgen laat staan de tussenrijtuigen.

groetjes

Sicco

citaat:
Geplaatst door treinstaking

Beste Wim,

ben het deels met je eens en ja Electrotren is in nederland en duitsland redelijk vlot te verkrijgen maar dan wel voornamelijk de duitse modellen.

Iets typisch voor de spaanse spoorwegen zijn Talgos, Electrotren heeft er momenteel een vijftal in catalogus staan maar die zijn in andere europese landen amper vekrijgbaar omdat er simpel geen markt voor is. Enkel een paar jaar geleden hadden zij de duitse Trenhotel in catalogus en zij produceerden ondertussen ook de Marklin-versie in een andere kleurstelling.

Zelf bezit ik een volledig 14-delig AVE-Talgo 103-stel van Electrotren. Alles besteld, laten meebrengen, zelf meegebracht.
De basis-set is hier al niet te verkrijgen laat staan de tussenrijtuigen.

groetjes



Ik ken iemand die een (nieuwe) Talgo set wil verkopen, als daar interesse voor is graag een PM

ysbeer

treinstaking

Ik stuur een PM

groet
wim

deurenkletser

Inmiddels bericht gehad dat een grote webwinkel in NL/BE gaat stoppen met invoer van Electrotren aangezien ze er niets van kunnen vastkrijgen - volgens hun dan toch.

Joost_B

Kleine tip, in andorra zit een winkel die door guntige BTW regelingen enz. redelijk goedkoop is.

http://www.basarvalira.com/

Hier in Madrid zit een winkel die ook via Ebay redelijk goedkoop is.
http://stores.ebay.de/trenelectrico?_rdc=1
http://www.trenelectrico.com/

Verder is de Spaanse modelspoorwereld niet echt heel erg online te vinden. Hier op de beurs in Chamartin veel aanbod en leuke aanbieding.
Zelf een Roco 333 AC digitaal voor 85E. Piko Renfe ligt hier voor een euro of 25/30.

GR Joost