Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

betaalbare frees/boormachine voor modelbouw?

Gestart door conducteur, 21 maart 2010, 20:28:36 PM

mvdr1

Bedankt voor de reacties.
Omdat ik hier verschillende notebooks heb staan, maar allemaal zonder parallel of serieel, maar wel met USB 2.0 aansluitingen.
En omdat ik uit ervaring ook weet dat converters van parallel naar USB niet altijd goed werken (zal wel meer aan de software liggen, baudrate, nr van de paralelle poort etc, zaken waar we ons de laatste jaren in principe niet veel meer moeten van aantrekken maar die nog uit de tijd van DOS en oudere versies van Windows dateren).
En al mijn oude PC's waar ja inderdaad voor 5 euro een extra paralelle poort zou kunnen steken, deed ik onlangs weg naar de kringloopwinkel ... stonden hier toch maar stof te vergaren
Maar het zou jamme zijn om zo'n machine te kopen en de meegeleverde software niet te kunnen gebruiken. Het goed functioneren van zo'n machine hangt immers volledig af van de perfecte werking van de software !

mvg

Marc
SNCB-SBB fan

Huugooke

Een "oude" PC? Dat kan toch geen probleem zijn. De  kringloopwinkels staan vol, en anders ga je eens langs een "micro-mega beurs"
http://www.dipro.be/benl/micro_mega_market/



mvdr1

Heb op Ebay met die verkoper contact genomen, en momenteel werken al die "goedkope" machines enkel via Parallel en kan hij er nog geen leveren met USB aansturing.
Maar die zouden binnen relatief korte termijn op komst zijn.
Uiteindelijk is dat maar een ander chipje van enkele eurootjes (maximaal) die in de interface moet geimplementeerd worden.
Ik vermoed dat ik niet de enige ben die het oude parallel protocol liever niet meer koop, toekomstige software zal meer en meer enkel nog USB aansturen.
En aangezien USB toch nog een paar jaartjes zal meedraaien (is een standaard die downwards compatibel blijft, enkel de snelheid verhoogt) zou ik graag een machinetje hebben dat via USB interface kan aangestuurd worden ...
Ik wacht rustig af ...

Mvg

Marc

SNCB-SBB fan

MARKLINRIJDER

De machine vanop Ebay is inderdaad sterk geleidend, de spindels zijn enkel trapezium vormig.

Verder wens ik te citeren:

Citaat van: MARKLINRIJDER op 14 oktober 2012, 00:13:25 AM
Ik kan je desnoods wel helpen bij een keuze te maken.  Het is een vrijblijvend aanbod.
Moesten er nog zijn die zin hebben, spring op de kar en we gaan bemiddelen. ;-)

Op grootte van het werkvlak zijn beschikbaar:
200*300
400*600
600*900
.......

Zij die interesse hebben kunnen dat hier laten weten of via PM, ik ben steeds bereid te gaan onderhandelen vanaf een 5 tal stuks.
Interesse betekent niet dadelijk dat je MOET afnemen, maar wel dat je echt interesse hebt.

Ik hoor wel wie wil meedoen.

Grtjs,

David