scenery passend bij Proto87

Gestart door Dirky, 19 maart 2010, 23:15:27 PM

Dirky

Iedereen maakt tegenwoordig een come-back, dus waarom ook ik niet?

Hier details van een stuk weiland. Test om zowel gras, aarde, als struikgewas te imiteren.

IMGhttp://i463.photobucket.com/albums/qq359/DirkyFormant/20100315019.jpg/IMG
IMGhttp://i463.photobucket.com/albums/qq359/DirkyFormant/20100315018.jpg/IMG
IMGhttp://i463.photobucket.com/albums/qq359/DirkyFormant/20100315016.jpg/IMG

ERVIN

#1
Goed gelukt Dirky , en met welk merk heb je dit zo kunnen maken , ik wil dit h??l graag weten , want binnenkort begin ik hier ook met spoorbermen e.d , dus het komt net op tijd.[;)]

jacques timmermans

#2
Hallo Dirky,

fijn om weer wat van je te horen.
Het gras ziet er niet slecht uit, enkel de kleur van de gebruikte vezels, ik vermoed Heki of Noch producten, zien er te groen uit waardoor je grasweide een te monotoon uitzicht krijgt. Leg er met de airbrush een gele tot oker gele zweem over en je zult zien dat het al anders gaat uitzien. Verder kan je ook nog door met verschillende groentinten het uitzicht van het gras wat speelser maken. Heel geschikt hiervoor zijn de "Aerocolor" inkten van de Duitse firma Schmincke.

Jacques Timmermans

Gerolf

#3
Erg mooi, Dirky, en welcome back [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

#4
en de come-back ziet er niet slecht uit
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

PeterC

#5
Dirk,
Het ziet er goed uit!  Hoe heb je het gras aangebracht?  Wat gebruik je voor je struikgewas?

De kleur van het gras zou ik nog wat wijzigen zoals hier reeds gezegd.  Ik zou er enkele (sterk verdunde) groene en oker tinten over spuiten en nadien hier en daar met wat oker drybrushen.

En Dirk... welcome back!
Groetjes, Peter


centauri167

#6
@ Dirky: echt een heel mooi resultaat. Misschien kan je in stappen posten hoe ( en met welke gebruikte materialen ) je dit mooie resultaat hebt bereikt.

Dirky

#7


kleur?... deze foto van mijn tuin heb ik als leidraad gebruikt en wat je op de boveste foto's ziet is Noch maar reeds bijgekleurd. Dichter bij echt geraak ik niet!

Gerolf

#8
Je zit er inderdaad h??l dicht bij. In model lijkt het iets "kleuriger", maar dat kan ook door de belichting komen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterBrz

#9
Ik vind dit zeer geslaagd!

Dirky

#10


langs hier kom je er in...

C-rail

#11
Hoe heb je de aarde gemaakt?

conducteur

#12
Mooi, maar je bent de werkende scharnieren vergeten, ander kan niemand binnen of buiten (Laughing Out Loud).
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

#13
ge moet je geen zorgen maken, de scharnieren zijn echt functioneel, het hekken draait gemakkelijk open en dicht! 'k had het gevoel dat er minstens iemand zo'n ..... opmerking zou geven!
Laughing Out Much Louder...

Michiel

#14
Dirk,

als dit een poging was om de drassige weide neer te zetten, dan is dat 100% geslaagd. Modder, gras en hekje zijn subliem. De tweede foto is wat geliger (kunstlicht?) en meteen lijkt de modder een stuk opgedroogd. Echt een knap staaltje werk! [:p]

Alleen nog dat struikgewas. Dat lijkt me naar mijn mening nog erg "uitheems"! [;)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)