Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Fietsen langs lijn 150

Gestart door Jurgen, 14 maart 2010, 10:24:21 AM

Jurgen

Het heeft h??l lang geduurd voor ik het op mijn website geplaatst heb, maar nu staat het er eindelijk toch.

Op 23 december 2009 ben ik samen met mijn ouders naar Fala?n gereden om er met de railbikes te gaan fietsen.
Het had pas gesneeuwd en dat was eens iets anders dan de zomerse fietstochten.

Een nieuwe tochtje met de fiets zal er toch nog wel komen, maar voorlopig is het dus gewoon een klein verslagje over het gedeelte met de railbikes.
De link naar de juiste pagina vind je url="http://belgianmodeltrains.webs.com/lijn150.htm"hier/url.

Het is iets voor de liefhebbers en ik weet dat er hier een paar zijn. ;)

Als je ergens een foutje ziet, laat het dan ook maar weten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

Ik ga morgen eens uw volledige reportage lezen!
Ik ben van plan om in mei een bezoekje te brengen met enkele van het HGBTF forum[:)]
Spoorse groeten
Dimitri

B-Cargo

Mooie foto's! heb vorig jaar met de familie in volle zomer de lijn bereden! was wel serieus zweten en afzien zo bergop, zeker met twee niet-trappende passagiers op het karretje [:)]  de terugrit bergaf was toch het leukst! ik schat tegen vlotjes 40km/u de berg af "gedenderd"!
een aanrader voor iedereen!

janjozef

Is het mogelijk alleen de afdaling te doen [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

B-Cargo

ze zouden daar gerust een "locotracteurke" kunnen inzetten om de niet-sportievelingen de berg op te trekken [:D]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Mooie foto's! heb vorig jaar met de familie in volle zomer de lijn bereden! was wel serieus zweten en afzien zo bergop, zeker met twee niet-trappende passagiers op het karretje [:)]  de terugrit bergaf was toch het leukst! ik schat tegen vlotjes 40km/u de berg af "gedenderd"!
een aanrader voor iedereen!




Niet alleen in de zomer is dat afzien, ook in de winter is het d? manier om warm te krijgen. Toen we in Maredsous aankwamen heb ik mijn jas ook eventjes open gezet.
Al bij al denk ik dat we zo'n 20 minuten gefietst hebben van Fala?n naar Maredsous. Het andere gedeelte was niet geopend, vandaar dat we op dat gedeelte een stukje gewandeld hebben.

Bergaf was het inderdaad een stuk makkelijker. Gewoon even duwen en je kon zo een kilometer verder bollen.


Het is de bedoeling om in de zomer eens terug te gaan met de fiets. Dan ga ik de rit aanvangen vanaf het begin van het fietspad, alleen weet ik niet precies waar men begonnen is met het aanleggen van het fietspad. Ik zou eens moeten kijken op de site van het Ravel-netwerk.

Google Earth is niet recent genoeg om alles op te kunnen bekijken. Belgi? bestaat daar nog uit foto's van 2007 of ouder. Maar het helpt wel een heel stuk vooruit. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Zowat anderhalf jaar na de railbikes ben ik uiteindelijk nog eens terug geweest, ik had het al verteld in het draadje van lijn 126.

Omdat er toen al afgeweken werd naar lijn 150 heb ik deze lijn toch maar eerst online geplaatst.
Er zijn nu 2 RAVeLs op op deze lijn. Je hebt de sectie Aisemont - Anh?e (met tussenin de railbikes) en de sectie Houyet - Jemelle als onderdeel van RAVeL 2. Ik ben beide delen gaan bezoeken en ze staan nu online op mijn site. Gewoon doorklikken naar "Spoorlijn 150" en dan op de betreffende sectie klikken.

Geniet ervan en opmerkingen of aanvullingen blijven welkom!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.