Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

project hld 51

Gestart door rixke rail, 13 maart 2010, 22:42:41 PM

rixke rail

Begonnen aan mijn volgende ombouw ... :





Wordt vervolgd ... ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Binco

ziet er mooi uit.
die rokken zijn zeker van de 60 proto?
ik vind deze "vorm" van de hld 51 veel mooier dan die met de gewone bufferbalk!
[:D]

ERVIN

Ja hij ziet er veel stoerder uit zo , ik ben benieuwd wat "ons " Rixke nog uit zijn hoge hoed gaat toveren.[:p]

chef garde

Wat bedoelt men eigenlijk met "rokken"?

rixke rail

#4
CiteerGeplaatst door chef garde

Wat bedoelt men eigenlijk met "rokken"?


De bufferhulzen, die sommige 51 hadden ...

CiteerGeplaatst door Binco

die rokken zijn zeker van de 60 proto?

Inderdaad !
Roco heeft direct reserve-onderdelen bijgeleverd, die kans kon ik niet laten liggen ... (Ik heb er trouwens bijbesteld, hopelijk is de onderdelen-service ook iets verbeterd ! [B)])



Goed terug naar de ombouw dan ...
Ik had (o.a.) de 200058 gekocht, maar eigenlijk vond ik die nummering te beperkt in tijd om te kunnen gebruiken ! Een miskoop dus, maar uiterst geschikt voor ombouw. 


Er moet een deel van het onderdeel verwijderd worden.

Een nieuwe rangeeropstap in plasticard.



Zo dus ...



We hoeven niets te snijden aan de lok, de originele hoeven we er enkel af te schroeven ...



De twee "nieuwe" onderdelen, klaar om op de loc geschroefd te worden ...


Nu nog enkel het nieuwe nummer aan brengen, het is de 5111 geworden !



Er moet nog wat afgewerkt worden, links en rechts, maar hij is zo goed als klaar.
Ik heb nu terug een lok, naar mijn goesting, die zeker veel diensten zal kloppen op mijn baan.
Ik hoop dat jullie er wat aan hadden !
Als er kritiek is, laat maar komen ... Ik denk dat hij nog voor verbetering vatbaar is ! [8)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Binco

wat zijn de bestelnummers van die rokken(en prijs?) met
en zonder koppeling,kabels...?
k heb namelijk geen 60 proto maar moest k ooit een 51 kopen dan ga k dat zeker ook doen!!!

bollen neus

Hoi Rixke Rail Eric, knap gedaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:)]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Binco

wat zijn de bestelnummers van die rokken(en prijs?) met
en zonder koppeling,kabels...?
k heb namelijk geen 60 proto maar moest k ooit een 51 kopen dan ga k dat zeker ook doen!!!



Stephen, het bestelnummer is 127254, spijtig genoeg all??n in de versie om te rijden. (niet met kabels dus) De prijscategorie is 10 (Maar wat dat wil zeggen [?])
De buffers zal je apart moeten bestellen (127257) en dit 2 maal ! [:(]
In ieder geval bedankt voor de belangstelling ! [^]
Ik hoop dat Uw ombouw geslaagd wordt ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Binco

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Binco

wat zijn de bestelnummers van die rokken(en prijs?) met
en zonder koppeling,kabels...?
k heb namelijk geen 60 proto maar moest k ooit een 51 kopen dan ga k dat zeker ook doen!!!



Stephen, het bestelnummer is 127254, spijtig genoeg all??n in de versie om te rijden. (niet met kabels dus) De prijscategorie is 10 (Maar wat dat wil zeggen [?])
De buffers zal je apart moeten bestellen (127257) en dit 2 maal ! [:(]
In ieder geval bedankt voor de belangstelling ! [^]
Ik hoop dat Uw ombouw geslaagd wordt ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.



dus heb je dan voor 1loc(2 kanten) om te bouwen 2x 127254 en 4x 127257    nodig?

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Binco
dus heb je dan voor 1loc(2 kanten) om te bouwen 2x 127254 en 4x 127257    nodig?



Herstel : 1 x 127254 en 2 x 127527 (telkens 2 exemplaren/set - volgens de afbeelding op de "Ersatzteilliste")
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Binco

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Binco
dus heb je dan voor 1loc(2 kanten) om te bouwen 2x 127254 en 4x 127257    nodig?



Herstel : 1 x 127254 en 2 x 127527 (telkens 2 exemplaren/set - volgens de afbeelding op de "Ersatzteilliste")
Modelspoorse groeten,
Eric.



nog een vraagje[:I][:I]
waar op de site van roco( of is het ergens anders?) kan je dat vinden k dacht dat k het had maar als k de nummer ingeef dan vind hij niets?
ik geef hem in bij service ->ersatzteilbl?tter->...

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Binco
nog een vraagje[:I][:I]
waar op de site van roco( of is het ergens anders?) kan je dat vinden k dacht dat k het had maar als k de nummer ingeef dan vind hij niets?
ik geef hem in bij service ->ersatzteilbl?tter->...



Ja lap ! Zoals ik al vreesde, is de onderdelenservice nog altijd knudde met de pet op ! [V]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Roderik

Nog niemand zo ver gegaan om hem om te bouwen naar de originele met enkele lichten?
Always be modelling!

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Roderik

Nog niemand zo ver gegaan om hem om te bouwen naar de originele met enkele lichten?



Precies niet, Roderik ! [B)]
Ondertussen heeft mijn lok de eerste dienst geklopt op mijn baan :
http://www.youtube.com/user/RixkezRail?feature=mhw4#p/a/u/2/KU4CWtAghW8"

Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : foutje ! [:o)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Roderik

Nog niemand zo ver gegaan om hem om te bouwen naar de originele met enkele lichten?




@Roderik,
Ben bezig aan Jocadis met 2 koplampen en eerste eenvoudige schildering, fabrieksplaten en 6 cijfers versie 200, als ik "ooit" eens geen Nohabs en Bolle neuzen aan het verbouwen ben doe ik er aan voort.[:)]