Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

de 5533 van Marklin

Gestart door LockyLuke, 12 maart 2010, 16:08:04 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Persoonlijk vind ik toch dat jullie wat te kieskeurig zijn hoor, als we alle modellen zo gaan bekijken , dan zullen we geen enkele model-loc meer moeten kopen. Maar nogmaals , dit is mijn persoonlijke mening h?.

Bij mij moeten ze vooral goed rijden en sterk zijn , of er nu een nummer te groot of te klein is , of er een handvat al dan niet juist staat , nee zo kritisch bekijk ik die modellen niet.

Maar ik respecteer ieder zijn mening hierover.[^]




Je hebt volkomen gelijk. Ik denk er net hetzelfde over.
Maar ik ben nu net goed op dreef, dus doe ik maar verder h?. [:D]


Maar voor dit model heb ik toch twijfels. Ik heb hem hier in Aarschot wel enkele keren gezien, maar toen waren zijn opschriften nog niet geplaatst of al verdwenen.
Misschien moet ik de (model)loc zelf eens kunnen zien in het echt. Wie weet neem ik hem dan meteen mee. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ronny-vdv

citaat:

Keuze genoeg want binnenkort brengt Van Biervliet i.s.m. LS Modells ook de serie 55 uit in alle mogelijke versies.

Is niet in samenwerking met LS Models, maar met Oskar uit Itali?.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

PeterBrz

op de 3rail site al een eerste bespreking;

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=21782.0


Groeten, Peter

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

citaat:

Keuze genoeg want binnenkort brengt Van Biervliet i.s.m. LS Modells ook de serie 55 uit in alle mogelijke versies.

Is niet in samenwerking met LS Models, maar met Oskar uit Itali?.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]




Wist niet dat die nog bestonden.
Hoedanook, ik heb de blauwe loc van Van Biervliet besteld. Ik ben nog steeds in blijde verwachting.


@ Peter: Bedankt voor de link. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

citaat:

Keuze genoeg want binnenkort brengt Van Biervliet i.s.m. LS Modells ook de serie 55 uit in alle mogelijke versies.

Is niet in samenwerking met LS Models, maar met Oskar uit Itali?.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

Ook niet OsKar, maar een eigen productiekanaal.

De verwarring met OsKar komt waarschijnlijk omdat in N?rnberg de prototypes in de kast van "OsKar" stonden. De reden is de verdeler, RockyRail, die ze daar samen had geplaatst.

T'is slechts een detail.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert SBB 460

Hallo, In samenwerking met wie dan ook... Feit is dat al dit spul zowel VBV als LS M bij onze gele vrienden van Modern Gala geproduceerd worden.(bron: kijk gewoon op de doos) Met uitzondering van de M?rklin natuurlijk. En zoals Doomslu zegt stonden deze proto's inderdaad onder de vlag van Rocky rail In N?rnberg.
Gr. Geert

PeterBrz

Op Youtube vond ik een filmpje van het geluid..
Ik heb er zo mijn mening over[xx(]!

http://www.youtube.com/watch?v=eLMwBtBI57U

Groeten, Peter

ERVIN

met alle respect voor Marklin h?, maar dat is absoluut niet het geluid van de Reeks 55!!![xx(]

Greg

Typisch, ze zijn er dus weer in geslaagd om het te verknoeien[}:)]

Het geluid komt me trouwes bekend voor [:p] hier boven staat er een loc/treinstel waar ik enige gelijkenis mee merk. Ik weet niet welke loc want ik gebruik dat geluid bijna nooit, maar ik weet dat er hier een loc is met een geluid dat er wel erg veel op lijkt[:p]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

Dat is in ieder geval geen realistisch geluid.
Het geluid van de hoorn is net hetzelfde als bij alle andere M?rklin locs.

Heeft er nu nog iemand een filmpje van de versie zoals Van Biervliet ze gebracht heeft? Dan kan er meteen vergeleken worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ik heb een poging ondernomen , ik moest hem wel direct " volle bak" gas laten geven , maar hier hebben jullie een kleine impressie hoe het geluid van de 5533 klinkt van VBV.

http://s24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/mijn%20baan/?action=view?t=PICT0001-2.flv

Beeld en kwaliteit van het geluid zijn niet optimaal , maar ik heb mijn best gedaan h?.[:I]

Sicco

Laten we eerlijk zijn: wie nog verrast is geloof ik niet.

Het geluid van de VBV lijkt in elk geval op het echte. Overigens ben ik benieuwd naar het geluid van de B Models versie straks. Bijvoorbeeld over er verschil zit tussen de blauwe versie en de rest, zoals in het echt. Wat ook wel leuk zou zijn als geluid lastgeregeld zou kunnen zijn. Zeker bij de 55 is dat eigenlijk een must: als je wil naspelen dat een zware trein full power helling op rijdt of vertrekt, moet je het sound op vol vermogen kunnen laten gaan terwijl de trein langzaam rijdt. Volgens mij is dat technisch tegenwoordig makkelijk haalbaar.

ERVIN

Hoi Sicco , dat vraag ik mij dus ook al een hele tijd af , als mijn 55er hier een helling op rijdt , dan blijft hij zijn geluid behouden , het zou mooi zijn dat hij , op die helling, plots zijn vermogen lijkt op te drijven, zonder dat ik er zelf iets aan zou doen , het zijn momenteel nog dromen, maar wie weet , ooit....???

Ik wist trouwens niet dat de blauwe 55er een ander geluid had dan de gele 55ers??[:I]

PeterBrz

Waaw Erwin, dat geluid gaat toch door merg en been [^] schitterend nietwaar?!

Ik ben enkele weken terug bij VBV geweest, ik kan jullie vertellen dat het geluid TOP zal zijn, ik meen me ook te herinneren dat je het geluid zou kunnen opdrijven als je dit wenst en het zou ook mogelijk zijn om op de afdaling het geluid uit te schakelen van de motor (dus zoals ik het echt ~ uitbollen). Ze hebben alvast met hun eigen apparatuur het geluid van de 55 opgenomen. Ik veronderstel dus dat het niet slecht gaat zijn!

Dat er een verschil is tussen de blauwe en de gele 55'ers wist ik ook niet [?]

Groeten, Peter

Sicco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Sicco , dat vraag ik mij dus ook al een hele tijd af , als mijn 55er hier een helling op rijdt , dan blijft hij zijn geluid behouden , het zou mooi zijn dat hij , op die helling, plots zijn vermogen lijkt op te drijven, zonder dat ik er zelf iets aan zou doen , het zijn momenteel nog dromen, maar wie weet , ooit....???

Ik wist trouwens niet dat de blauwe 55er een ander geluid had dan de gele 55ers??[:I]



Dat zou fantastisch zijn en ik heb het gevoel dat het makkelijk kan, maar dat niemand nog op dat idee gekomen is. Juist de 55 staat toch bekend om het gebrul en gejank met het rijden van zware treinen...

De blauwe 55's hebben een generator voor elektrische treinverwarming waardoor, vermoedelijk door een gewijzigd toerental, het geluid enigszins (maar hoorbaar) verschilt van de andere...