Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Demonteren Arnold Eurofima's: ?

Gestart door marc goovaerts, 03 maart 2010, 14:30:25 PM

marc goovaerts

Ok,

Ik heb een aantal Arnold Eurofima's via e-bay vastgekregen. En voldoende infofoto's over het interieur gevonden. Tijd om er aan te beginnen...

Het dak (er ontbreken blijkbaar twee verluchtingsdinges) komt er (te ?) gemakkelijk af, net zoals de wielstellen.

Maar dan de ontgoocheling: nergens een vijsje te bekennen ! In het midden wel een schachtje met iets wat op een klem lijkt, maar waar ik verder niet uit wijs geraak.

Dus: Kent er iemand een veilige techniek om deze wagens te demonteren, zonder dat er iets breekt ?

Driesel


Ruiten uithalen, en dan kan je aan enkele lipjes om het onderstel met de schorten los te krijgen. Maar ik denk dat je het interieur wil loskrijgen om dit te schilderen. Dan heb je pech bij deze Arnold-rijtuigen, want de kast en het interieur zijn ??n geheel.
Het gat in het midden diende om de lamp van de binnenverlichting in te plaatsen.

Veel succes met de schilderwerken, en laat het resultaat maar eens zien h?.

Dries

marc goovaerts

Bedankt Dries voor je zeldzame reactie,

Da's dus heel slecht nieuws en pech...
Het was inderdaad de bedoeling om het interieur los te krijgen en te beschilderen.

Ik had (na een beetje voorzichtig wringen) al de indruk dat de kast en het interieur ??n geheel waren (wat een idee !).

Dat de vensters afzonderlijk demonteerbaar zijn is echter al een geruststelling. Dan kan ik die tenminste al niet 'raken'. En de WC-stukjes voorzien van wat ?cht matpapier.

Hoe trouwens ??n centraal lampje het hele rijtuig egaal zou kunnen verlichten is me een raadsel. Bovendien zijn er geen sleepcontacten op de assen.

In ieder geval, moest ik er in slagen om ze fatsoenlijk te beschilderen (?n om foto's op dit forum te plaatsen), dan zal ik het niet nalaten.