MSM/TMM - ranking-aanduidingen

Gestart door argilla, 03 maart 2010, 11:32:02 AM

janjozef

#15
Sorry maar waarover wordt er hier weer een heel stuk afgezaagd zeg, over nietszeggende titels en nog idiotere sterren, die laatste hebben we ook gehad en die zijn bijna onmiddelijk terug afgevoerd. [V]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mvdr1

#16
Beste

Ik begrijp perfect de reactie van Sicco.
Leer eens tussen de regels lezen ...
Het is gewoon een kwestie van ellebogen en ingesteldheid: wil je een forum op een zachte manier aangenaam maken voor iedereen of doe je dit liever op een meer "confronterende" manier ?
Ik kies altijd, blijkbaar net als Sicco, liever voor de eerste manier van benaderen.

We bezoeken, lezen en zetten berichten op dit forum toch vooral omdat dit over ??n van onze geliefkoosde hobbies gaat ?
Laten we ons dus beperken tot de hobby; er bestaan genoeg andere fora om te "filosoferen" over andere zaken (om het mooi uit te drukken).

En ik zal me nu niet bezighouden met het vertalen van deze tekst om deze nu nog eens op het franstalige forum te zetten ... om meer berichten te hebben, en aldus daar te proberen een trede hoger op de ladder te klimmen. Daar ben ik dan ook echt in de verste verte gerust in !

Marc uit Brugge

Het leven is zo al lastig genoeg, dus geldt bij mij als leuze voor de hobby : keep smiling [:D][:D][:D] !!!
SNCB-SBB fan

argilla

#17

Voor Sicco; kijkje nemen op TMM . Zo ongewoon is het dus niet.
Het draadje boule.........IMPORTANT : GRIPPE H1N1  



IMPORTANT : GRIPPE H1N1


URGENT ET IMPORTANT -
FAIRE SUIVRE SI VOUS NE VOULEZ PAS MOURIR DANS D ATROCES SOUFFRANCES
MESURE IMPORTANTE CONCERNANT LA GRIPPE A H1N1

Of strookt dit volgens U ook weeral niet met Uw internetet .....dinges
[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dgrr57

#18
@Argilla : ga naar uw kaas kijken [:D][:)][;)]
@Sicco : private joke [:D][:D][:D]

Sicco

#19
Jongens, wat een verschrikkelijke onzin dit hele draadje al vanaf het begin. Kan het weer over treinen gaan?

argilla

#20
citaat:
Geplaatst door dgrr57

@Argilla : ga naar uw kaas kijken [:D][:)][;)]
@Sicco : private joke [:D][:D][:D]



heb het al gelezen! Bedankt
Patrick lekkere kaas zenne[:D][:D][;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

#21
Tja, blijkbaar heb ik het ook helemaal verkeerd begrepen.

Maar mij maakt het ook niet uit welke "status" ik heb op een forum en nog veel minder wat de status van iemand anders is.

Als ik een vraag stel dan ben ik blij als die beantwoord wordt. Of dat nu door een directeur gebeurt of door een reiziger 2de klas, de uitkomst is toch hetzelfde. Of denk ik daar verkeerd over?


Ik vind het dus eigenlijk een beetje een nutteloze vraag van Marc, al is nutteloos misschien de verkeerde uitdrukking. En ik zeg dit dus zonder je te willen aanvallen h? Marc. [;)] Ik weet gewoon niet meteen een andere manier om het te formuleren op een forum.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

#22
Nutteloos is Marc's vraag zeker niet [;)] De titel heb ik trouwens wat aangepast.
Gelijkschakelen van de tellers van beide fora is - zoals eerder gesteld - niet haalbaar.

Het "klasseverschil" dat je krijgt door meer posts te plaatsen dan iemand anders vind ik persoonlijk al langer fout. Ik denk zelfs dat sommige mensen opzettelijk "forumvulling" posten om bijvoorbeeld sneller "directeur NMBS" te worden.

Een tijd geleden kwamen daar inderdaad de sterretjes bovenop, en die werden snel afgevoerd. Naar mijn persoonlijke smaak zou ik zelfs die ranking-beschrijvingen willen verwijderen.
Het aantal posts geeft aan of iemand nieuw is op dit forum of niet. Meer hoeft men niet te weten, al de rest kan leiden tot competitie - wat we zeker willen vermijden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swa

#23
Voor mijn part mogen die titels inderdaad weggelaten/verwijderd worden, die hebben geen enkele zin of meerwaarde, en niemand vraagt ernaar (denk ik) om directeur, reiziger, chef, of wat dan ook te zijn...   De "admins" daarentegen zou ik behouden, dat is informatief w?l van waarde.

marc goovaerts

#24
Nu, ik denk dat veel beginnelingen op dit forum zich de vraag stellen naar het hoe en waarom van de ranking.
Ik was zelf niet anders en opende indertijd zelf ook een draadje over het 'kastensysteem'.

Om het in de toekomst te vermijden, is het misschien interessant om een klein draadje met uitleg te plaatsen onder 'Lees dit eerst'. Niet dat we dat ook allemaal doen, dat eerst lezen, laat ons eerlijk zijn.
Of het kort te vermelden bij de welkomstmail voor nieuwe leden.

Zelf vind ik het wel interessant om te weten of het om een 'ancien' gaat, zeker voor het draadje 'te koop'. Zodat je al een beetje kan vermoeden of de verkoper het eerlijk meent of zich misschien snel even ingeschreven heeft om van z'n rommel (die al dan niet echt is) af te geraken. Zo zal ik behoedzaam omspringen met het aanbod van een 'reiziger 2e klasse'.