Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM/TMM - ranking-aanduidingen

Gestart door argilla, 03 maart 2010, 11:32:02 AM

argilla

Wat ik nu tracht te vertellen is misschien overdreven of spijkers op laag water enz.....

Maar.. in het forum TMM sta ik als reiziger 2 klas, hier als stationchef.
Het is een aanduiding. Ik vraag me wel af waarom men in ??n en hetzelfde land en onder collega"s modelbouwers zo een klasseverschil ( niet het juiste woord,  maar vond geen ander) bestaat.
Ik bedoel , en als een van de eerste leden in dit forum en daarop ook fier ben, is het misschien aangewezen om ook die verdeleling zowel hier als bij onze lieve Waalse collega"s hetzelfde te houden.
Waarom ?
Wel het geeft toch een aanduiding dat het hier gaat om een "actieve" forummer en ook dat er misschien beginners zijn die ik dan kan helpen met het een ander bv ; via PM

Verstaat U waar ik naar toe wil ?
Zo het niet mogelijk zijn om de twee fora gelijk te schakelen ?
Maar nogmaals het gaat hier niet om de titels wel om een duiding aan te geven. Tenslotte we leven in een en het zelfde land toch ?

Niet dat ik daar wakker van lig maar het viel op omdat ik zocht naar het draadje Type 53 bij TMM. Een type 53 is toch ook geen 54 enz..


Geheel vrijblijvend ;)
Marc ( argilla)
PS ; indie de admins dit draad niet goed vinden mag het gerust verwijdert worden . Geen probleem
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Sicco

#1
Drie vragen:
- Heb je daar misschien minder posts gemaakt? De aanduiding wijzigt namelijk naarmate je meer post, meer niet. Het is geen aanduiding van hoe belangrijk je bent [:D] (antwoord is ja, 9 om 1065)
- had dit bericht ook priv? gekund naar de moderatoren? (antwoord is ja)
- waren die schreeuwerige hoofdletters - algemeen beschouwd in de netetiquette als schelden - in de topictitel noodzakelijk? (antwoord is nee)

argilla

#2
citaat:
Geplaatst door Sicco

Drie vragen:
- Heb je daar misschien minder posts gemaakt? De aanduiding wijzigt namelijk naarmate je meer post, meer niet. Het is geen aanduiding van hoe belangrijk je bent [:D] (antwoord is ja, 9 om 1065)
- had dit bericht ook priv? gekund naar de moderatoren? (antwoord is ja)
- waren die schreeuwerige hoofdletters - algemeen beschouwd in de netetiquette als schelden - in de topictitel noodzakelijk? (antwoord is nee)



U sleurt er dingen bij die helemaal niet van toepassing zijn. Maar dat is Uw recht.
Echter het is niet de bedoeling zoals U het stelt. Ik ben niet belangrijk ( zoals u het stelt) wel de vraag .
Die hoofdletters zijn puur en die interneteti...dinges ...Waar haalt U al die dinen toch man....????[;)]
Uw sarcasme is misplaatst. Maar ja zo bent nu eenmaal en dat is uw goed recht. Sorry
Waarom prive??? waarom mag dit niet op het forum. Ik vraag hier geen persoonlijke dingen
Gewoon en vraag meer niet.


Verder laat ik U in Uw mening U heeft er recht op ![;)]

PS de hoofdletters. Caps Lock stond nog op en de titel was al weg voor ik het in de mot kreeg. Waarvoor excuus.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Sicco

#3
Netetiquetten zijn niet verplicht, dat is waar. Aan de andere kant, etiquetten in de normale omgangsvormen zijn ook niet bij wet verplicht. Je mag in het echte leven ook schreeuwen om aandacht te vragen. Effect is vermoedelijk niet wat je wil. Hetzelfde geldt ook voor internet.

Ik vind het jammer dat ik moet uitleggen waarom ik de vraag priv? gesteld zou hebben, maar ik heb geen zin die discussie aan te gaan. Bovendien heb je je antwoord gekregen: het is puur een geval van hoeveel je post.

ERVIN

#4
Ik moet sicco gelijk geven hoor argilla , het aantal posts bepaald welke " titel" je draagt , dus ik vermoed dat je hier actiever zal zijn dan op het TMM-Forum.[^]

Meer moet je daar niet achter zoeken.[;)]

Jurgen

#5
Is het je nooit opgevallen dat je "in den beginne" ook hier een reiziger 2de klase geweest bent?

Ik denk dat er hier zelfs ooit enkele draadjes geweest zijn waarin mensen blij zijn dat ze eindelijk directeur NMBS zijn.

Kijk maar eens goed rond op het forum van onze franstalige vrienden en je zal zien dat er ook daar stationschefs en directeurs rondlopen. [;)]


Wat de reacties betreft: en dan stellen ze zich vragen bij mijn soort humor. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

#6
Het gaat hier (nogmaals) niet om de titel en het aantal antwoorden dat recht evenredig is met die "aanduidingen" Het gaat hier over gelijkschakeling van de fora.
Ik dacht dat dit toch duidelijk was in mijn betoog.


@Sicco , jij hebt je rechten, so do I
Dat je niet verder wil (of kan) praten laat ik voor U. Even goede  "vrienden". [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#7
citaat:
Geplaatst door Sicco

Netetiquetten zijn niet verplicht, dat is waar. Aan de andere kant, etiquetten in de normale omgangsvormen zijn ook niet bij wet verplicht. Je mag in het echte leven ook schreeuwen om aandacht te vragen. Effect is vermoedelijk niet wat je wil. Hetzelfde geldt ook voor internet.

Ik vind het jammer dat ik moet uitleggen waarom ik de vraag priv? gesteld zou hebben, maar ik heb geen zin die discussie aan te gaan. Bovendien heb je je antwoord gekregen: het is puur een geval van hoeveel je post.




Van dat "schreeuwen "heb ik in het journaal n.a.v de gemeenteraads verkiezingen een sterk staaltje gehoord !
Maar dat is  niet uw schuld ; dat is zeker en staat als een paal boven water.
Ik bedoel maar............
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Sicco

#8
citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door Sicco

Netetiquetten zijn niet verplicht, dat is waar. Aan de andere kant, etiquetten in de normale omgangsvormen zijn ook niet bij wet verplicht. Je mag in het echte leven ook schreeuwen om aandacht te vragen. Effect is vermoedelijk niet wat je wil. Hetzelfde geldt ook voor internet.

Ik vind het jammer dat ik moet uitleggen waarom ik de vraag priv? gesteld zou hebben, maar ik heb geen zin die discussie aan te gaan. Bovendien heb je je antwoord gekregen: het is puur een geval van hoeveel je post.




Van dat "schreeuwen "heb ik in het journaal n.a.v de gemeenteraads verkiezingen een sterk staaltje gehoord !
Maar dat is  niet uw schuld ; dat is zeker en staat als een paal boven water.
Ik bedoel maar............



Ik wil dan ook niets te maken hebben met dat soort schreeuwende partijen.

doomslu

#9
Beide fora zijn gescheiden en de tellers starten allebei op 0.
Op het TMM-forum ben ik ook minder aktief...

Verder moet er niks achter worden gezocht.
Voor mij hoeven die aanduidingen zelfs niet. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alain

#10
Maar die sterretjes onder hun naam vind ik persoonlijk wel mooi.

Kunnen wij die hier ook krijgen?[:D]

Is het eventueel niet mogelijk om te zien wie online is als je ingelogd bent?[?][?]

itchy

#11
De vraag van Argilla was net: is het niet nuttig om ipv twee aparte tellers, ??n gemeenschappelijke teller te hanteren voor beide fora? Dit geeft -ook naar mijn mening- beter aan in hoeverre iemand betrokken is bij het modelspoorgebeuren (toch wat het forum betreft) ongeacht in welke taal dit gebeurt. Ik vind het een logische vraag. Maar wellicht is een en ander technisch niet zo simpel te realiseren...
PS: ik vind sommige reacties op de post van Argilla een beetje vreemd en naast de kwestie, ik lees nergens dat hij zich persoonlijk geviseerd voelt of zo. ik blijf dit dus een heel pertinente suggestie vinden.
citaat:
Geplaatst door doomslu

Beide fora zijn gescheiden en de tellers starten allebei op 0.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

#12
citaat:
Geplaatst door itchy

De vraag van Argilla was net: is het niet nuttig om ipv twee aparte tellers, ??n gemeenschappelijke teller te hanteren voor beide fora? Dit geeft -ook naar mijn mening- beter aan in hoeverre iemand betrokken is bij het modelspoorgebeuren (toch wat het forum betreft) ongeacht in welke taal dit gebeurt. Ik vind het een logische vraag. Maar wellicht is een en ander technisch niet zo simpel te realiseren...
PS: ik vind sommige reacties op de post van Argilla een beetje vreemd en naast de kwestie, ik lees nergens dat hij zich persoonlijk geviseerd voelt of zo. ik blijf dit dus een heel pertinente suggestie vinden.
citaat:
Geplaatst door doomslu

Beide fora zijn gescheiden en de tellers starten allebei op 0.



Ik heb de vraag begrepen, maar het is technisch niet te realiseren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

itchy

#13
Bedankt voor je antwoord Luc, ik dacht het al wel hoor... (trouwens niet elk forumlid hanteert dezelfde gebruikersnaam op beide fora etc, begin er maar eens aan). Voor mij maakt het ook niet zoveel uit, ik pendel wel over en weer tussen beide fora [:)] Misschien nog een Duitstalig 'MBM' forum aanmaken? [:p] Dan hebben we de drie landstalen...  
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door itchy

De vraag van Argilla was net: is het niet nuttig om ipv twee aparte tellers, ??n gemeenschappelijke teller te hanteren voor beide fora? Dit geeft -ook naar mijn mening- beter aan in hoeverre iemand betrokken is bij het modelspoorgebeuren (toch wat het forum betreft) ongeacht in welke taal dit gebeurt. Ik vind het een logische vraag. Maar wellicht is een en ander technisch niet zo simpel te realiseren...
PS: ik vind sommige reacties op de post van Argilla een beetje vreemd en naast de kwestie, ik lees nergens dat hij zich persoonlijk geviseerd voelt of zo. ik blijf dit dus een heel pertinente suggestie vinden.
citaat:
Geplaatst door doomslu

Beide fora zijn gescheiden en de tellers starten allebei op 0.



Ik heb de vraag begrepen, maar het is technisch niet te realiseren.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

#14
citaat:
Geplaatst door itchy

De vraag van Argilla was net: is het niet nuttig om ipv twee aparte tellers, ??n gemeenschappelijke teller te hanteren voor beide fora?
PS: ik lees nergens dat hij zich persoonlijk geviseerd voelt of zo.



Het was mij niet duidelijk geworden dat dat de vraag was. Er wordt gevraagd waarom er een verschil is (die vraag is dus rechtstreeks door Ervin en mij beantwoord) en nota bene wordt het verschil meteen gebombardeerd tot 'klasseverschil' en samen met de schreeuwerige topictitel kreeg ik in elk geval ene heel ander beeld. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb vaker moeite met het verschil in onderlinge communicatie tussen wat ik gewoon ben en wat hier gewoon is.