Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waarom wordt hier zo neergekeken op Marklin?

Gestart door Havoc, 15 juli 2005, 19:29:32 PM

eric

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Drie rail kan ook met code 83 en kleine puntjes hoor. [:)]

Erik



Puntjes? Welke puntjes?
Knap weggewerkt en ook niet want anders marsjeert het niet.

rixke rail

Ik heb altijd geprobeerd mij niet te vlug te storen op dit forum, maar het wordt mij nu toch te bar [xx(][:(]: dat blijft maar doorzeuren ! [:(!][V]
Dat is waarom ik pleit om er een slotje op te zetten, punt uit !! [|)]
Mocht  er iemand proberen een nieuwe draad op te starten met hetzelfde thema, direct er afhalen !!! [}:)]
Het moet toch ontzettend frustrerend zijn voor een nieuwkomer, die op het forum komt kijken en deze draad opent, om een keuze te maken ? [:0]Ja, toch ?
Ik zei eerder in dit draadje al ?Ai ?t is weer oorlog tussen de noordelijken en de zuidelijken? en werd door Gerolf terecht op de vingers getikt, maar het houdt maar niet op !
Dat is misschien een idee : de fans van 3-rail een bepaalde kleur badge, en de 2-railers een andere kleur (af te spreken op het forum). Zo kunnen we mekaar herkennen op evenementen en mijden als de pest.
Terug serieus nu !
De fans van de sleper hebben hun gedacht en de anderen ook.
We zijn allemaal modeltrein-liefhebbers, laten we dat zo a.u.b. houden.
Ik heb voor gelijkstroommodellen gekozen omdat mijn vader ooit daarmee begonnen is. [^]
Mocht hij met M?rklin begonnen zijn, zat ik nu waarschijnlijk in het andere kamp. [;)]
Edit : eigenlijk ging ik hier niet meer op reageren, had ik ook gezegd, maar ja, de emmer is overgelopen h? ! [:(]  
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Je hebt gelijk, Rixke, op slot de handel! Wat maakt het uit; een 3de rail, keerlusproblemen... Waar het om gaat is dat we plezier hebben in het beleven van onze hobby. Dat we samen kunnen knutselen, bewonderen en praten over realisaties en dromen. Wat maakt een sleper extra in gods naam uit? Laten we gewoon verder knutselen en genieten met waar we mee bezig zijn. Want tenslotte zijn we allemaal met hetzelfde bezig, modelbouw. Punt!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman


Is dat je minibaantje, Erik?
[:0] Al knap ver gevorderd!

Wat de rest van dit verhaal betreft: toch vreemd hoe zelfs een poging tot relativeren wordt opgenomen als een aanval.
Ik hoop dat de betrokkenen er zelf hun lessen uit nemen. Dan hoeft een slot niet. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Is dat je minibaantje, Erik?

Gerolf, inderdaad maar er is nog veel werk aan de winkel. De draaibrug moet nog verder gedetaileerd worden, rangeerseinen, inspectieput, oliedepot enz.  Alles in zelfbouw en naar gewoonte uit verpakkingskarton, schilderstape en alluminiumbakjes. [:)]
Ik wou aantonen met deze foto dat je met 3 rail (marklin) best ook aan modelbouw kan doen mits een kleine compromis (in mijn ogen.[:I]

Erik

dancer

Erik, ziet er echt goed uit, en toffe foto... De puko's zien we nauwelijks.. Inderdaad een mooi en goed bewijs...


renstimpie

pfff - vervelende discussies!  ??n van de redenen waarom ik het forum niet meer graag lees.

Ik ben gelijkstroom rijder, maar dit houdt mij niet tegen om enkele modellen te kopen van Marklin/Trix.  Mooi voorbeeld is de type 59! of de ertswagens een stel nieuwe wieltjes eronder en alles is opgelost.

Tot binnen een maandje of zo als deze discussie is afgelopen.

P.S. @ Erik de noorman:  ik ben echt benieuwd naar jouw minibaantje


erik de noorman

P.S. @ Erik de noorman: ik ben echt benieuwd naar jouw minibaantje

Ik ook. [:D]
Vooral ik zou graag alles functoneel willen laten werken zoals de waterkraan en de seinen. Wat mij de meeste kopzorgen geeft is de schouwput. Ik moet daar een middengeleider in kwijt die bijna niet of niet te zien is.[:p] Dus ik ben zelf ook benieuwd.

Erik

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Ik moet daar een middengeleider in kwijt die bijna niet of niet te zien is.[:p]
Een chemisch gekleurde draad?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Weinert verkoopt metalen roosters, special voor boven zo'n inspectie-putten e.d.
Deze zijn iets hoger dan de normale roosters en zijn speciaal voor het vervangen van de middenrail gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Voila weeral een probleem opgelost [:D][:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

martintje

citaat:
Geplaatst door renstimpie

pfff - vervelende discussies!  ??n van de redenen waarom ik het forum niet meer graag lees.





En wie staat er met een pistool op jouw hoofd om je te dwingen dit draadje te lezen, of uberhaupt aan te klikken ?????
Mvg Marty

Frank_N

citaat:
.......De draaibrug moet nog verder gedetaileerd worden, rangeerseinen, inspectieput, oliedepot enz.  Alles in zelfbouw en naar gewoonte uit verpakkingskarton, schilderstape en alluminiumbakjes. [:)]
Ik wou aantonen met deze foto dat je met 3 rail (marklin) best ook aan modelbouw kan doen mits een kleine compromis (in mijn ogen.[:I]

Erik



Hoi Erik, Is je draaischijf helemaal zelfbouw [?] WoW [:0]....Knap hoor!!!
Ik zou daar graag wat meer erover weten, als je dat goedvind [?]
Groet van Frank

erik de noorman

Hoi Erik, Is je draaischijf helemaal zelfbouw  WoW ....Knap hoor!!!
Ik zou daar graag wat meer erover weten, als je dat goedvind


Inderdaad volledig zelfbouw met bovenvermelde materiaal. De draaischijf is nog niet volledig afgewerkt. Ze is ondertussen wel al functioneel. De motor van de schijf wordt gestuurd met een UHl decoder. Kan ik ze lekker langzaam laten draaien. Ze gaat uitgerust worden met sound + de functie gaan ook gebruikt worden voor lampen te schakelen enz.
Als je er nog meer wil over weten hoe de schijf is opgebouwd enz. kunnen we beter overschakelen naar een ander draadje dat hier reeds is voor opgericht.

Erik