Waarom wordt hier zo neergekeken op Marklin?

Gestart door Havoc, 15 juli 2005, 19:29:32 PM

Gerolf

Heeft diegene die deze oude discussie terug heeft opgerakeld ook alle 17 pagina's gelezen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Aangezien hier in Tollembeek de flauwe moppen en opmerkingen van onze bekendste inwoner besmettelijk zijn, heb ik er voor deze discussie er ook 1:

Ik kijk neer op alles wat met modelbouw te maken heeft omdat het kleiner is dan ikzelf.

Ge waart verwittigd.[|)]
Always be modelling!

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Willems

Ik ben nu al zo'n 50 jaar met treinen bezig en vanaf het eerste begin is er al "strijd" tussen 2 en 3 rail, ik ben begonnen met het drieral systeem van Trix en dat vond ik na verloop van tijd maar niks(dat rijmt) was wel al de eerste waar met twee treinen onafhankelijk van elkaar mee kon worden gereden.
Na verloop van tijd over gegaan naar 2 rail omdat het er realistischer uit zag en dat is tot op heden nog steeds de reden dat ik niets aan ...mmm Marklin vindt(kreeg het bijna niet over mijn lippen zeg[:D]maar na verloop van tijd schakelde ik over naar Belgische modellen en kwam zo onvermijdelijk voor de Hamo te staan van Marklin want zij hadden de 55ers gelukkig niet met zo'n rare sleper eronder maar gewoon net als in het echt links een wiel rechts een wiel en zo op de rails.
Ik heb met verbazing zitten lezen ,ja Gerolf alle 17 en ben blij dat er zoveel medestanders zijn voor 2 rail.
Vroeger hoorde ik al als ik de eerste treinententoonstelling in Nederland bezocht Techniek in Vrije tijd waar de Marklin banen stonden dat blikke geluid over die enge sporen[V]
Zo mijn leuke bijdrage aan deze levendige discussie.
[V]en nu beginnen ze ook nog met mijn nieuwste merk LGB[V]

Wim
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

janjozef

Ik ben 2 keer met marklin begonnen een eerste keer als ik 9 was en een tweede keer 14 jaar geleden. De beide begindozen heb ik nog, maar ik zal nu geen marklin meer kopen, Ik rijd nu al 12 jaar met 2 rail. veel mooier, veel realistischer.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Heeft diegene die deze oude discussie terug heeft opgerakeld ook alle 17 pagina's gelezen?




Kan U (of ??n van uw van Uw collega's) er geen slotje opzetten dan, Gerolf ? Reden : totaal zinloos !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Willems

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Heeft diegene die deze oude discussie terug heeft opgerakeld ook alle 17 pagina's gelezen?




Kan U (of ??n van uw van Uw collega's) er geen slotje opzetten dan, Gerolf ? Reden : totaal zinloos !
Modelspoorse groeten,
Eric.


ach een slotje? ik weet het niet, in dit soort discussies blijven er altijd voor en tegenstanders, elkaar gewoon accepteren lijkt mij het beste en er een grapje over maken is ook niet verkeerd, tegen mij werd altijd gekscherend door de Marklinisten gezegd dat ik Lee Tower treinen had(voor diegene die Lee Towers niet kennen : deze schudt altijd met zijn elleboog naar voor en achter en dat is wat een gelijkstroomtrein doet als hij op tegenspoor terecht komt,voor en achteruit, en dat kan bij Marklin niet.
Is het dit niet dan gaan we weer over de schalen zeuren Z, N zijn loupe treinen, TT Twijfel Treinen voor mensen die niet weten wat ze willen , H0 schijnt normaal te zijn en LGB voor mensen die schreeuwerig zijn, EN DAT LAATSTE KLOPTik heb naast mijn H0 ook LGB om eens lekker te schreeuwen[:D]
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

ysbeer

Eric.
[/quote]
en dat is wat een gelijkstroomtrein doet als hij op tegenspoor terecht komt,voor en achteruit, en dat kan bij Marklin niet.
EN DAT LAATSTE KLOPT niet
[/quote]

Wel weten waar je over praat,een 2 rail trein maakt in dat geval gewoon kortsluiting,en gaat niet heen en weer.

wim ysbeer

Peter

Laten we aub ophouden met zaniken.
Deze diskussie is net zo zinloos als wat er eerst was de kip of het ei. Laat iedereen toch zalig worden op zijn manier.
Wil je met M?rklin rijden, ok , je doet maar.[:)][:)][:)]
Wil je twee-rail= rijden, ok je doet maar.[:)][:)][:)]
Het intersseerd me geen barst wat de voor en nadelen van beide systemen zijn. Ik heb mijn keuze gemaakt en wat anderen daarvan vinden....nou, ja [:D][:D][:D]
Dus Gerolf, van mij mag dit ook op slot.
Met vriendelijke groeten
Peter

Lucien 1952

wel mensen die het merk m?rklin. nu nog vinden dat ze geen of minder details hebben.
ik kan maar zeggen wel mensen kom nu voor eens en aaltijd uit jullie slaap.
de modellen moeten de dag van vandaag niet meer onderdoen voor de andere merken.
het is wel steeds jammer te moeten vaststellen dat de tweestromers steeds commentaar hebben op de driestromers .
van ons hoort men dergelijke zaken niet.
rijd met wat u wil als men er maar pret aan beleefd.
lucien

Willems

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Eric.


en dat is wat een gelijkstroomtrein doet als hij op tegenspoor terecht komt,voor en achteruit, en dat kan bij Marklin niet.
EN DAT LAATSTE KLOPT niet
[/quote]

Wel weten waar je over praat,een 2 rail trein maakt in dat geval gewoon kortsluiting,en gaat niet heen en weer.

wim ysbeer
[/quote]
Wim ik heb het met "en dat laatste klopt" over het schreeuwerige van grote letters hoor,dus lees voortaan iets beter, als mijn lok van het rangeerterrein afkomt en de hoofdbaan (geisoleerd van het rangeerterrein)op moet terwijl deze nog staat ingesteldt op inkomend verkeer volgt er geen kortsluiting maar gaat op de overgang voorruit, achteruit,enz en ja als je dat lang laat duren slaat de travo thermisch uit, dus klopt het verhaal wel, maar laten we daar a.u.b geen nieuwe discussie over gaan uitwijden, concreet bedoel ik dus laat ieder in zijn waarde met zijn keus
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Willems

Maar ik ben het er nu idd over eens, van mij mag hij dicht, veels te explosief.[8]
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Pol

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw
't Kieken was trouwens eerst [:o)]



Da's niet waar! De kip is de manier waarop het ei zich voortplant![:o)][8)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

erik de noorman

Drie rail kan ook met code 83 en kleine puntjes hoor. [:)]



Erik

ysbeer

Beste mannen.
Ik hou mij verre van de keus wel of niet Marklin.
Alleen die grote schreeuwletters hebben mij toch weer even op het verkeerde pad gezet.
Dat spijt mij.

wim ysbeer