Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waarom wordt hier zo neergekeken op Marklin?

Gestart door Havoc, 15 juli 2005, 19:29:32 PM

rixke rail

All?? vooruit, 't is voor de elf-en-dertigste keer oorlog tussen de noordelijken en de zuidelijken ! [:0][B)][V]
Niet te geloven, toch [?]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Oorlog? Vind ik niet. De (vernieuwde) discussie verloopt toch open?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Oorlog? Vind ik niet. De (vernieuwde) discussie verloopt toch open?


Zo denk ik er ook over [:)]
Een gezonde beleefde discussie moet kunnen vind ik.
Ik persoonlijk heb materiaal van verschillende fabrikanten en moet zeggen dat ze alle voldoen aan mijn verwachting.
Al is het wel zo dat ik vrij Marklin minded ben, waarschijnlijk over gehouden aan de mooie banen die ik als kind stond te bewonderen in de Grand Bazaar te Antwerpen.
Het enige minpunt zijn de Marklin Delta decoders.
Die zijn naar mijn mening al lang achterhaald ( bv. het niet aanwezig zijn van lastregeling en beperkte bedieningsfuncties )  
En sommige modellen zijn in vergelijking met hun concurrenten vrij luidruchtig.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jurgen

Hey Ludwig, die Delta decoders zijn inderdaad luidruchtig. Ik heb toevallig vandaag mijn br 216 nog eens laten rijden, samen met 1 van mijn reeksen 16. Beide hebben ze een Delta-decoder. Na 10 minuten ben je potdoof. [}:)]
En zoals je zegt, ze hebben ook geen lastregeling. Redelijk lastig als je met hellingen op je baan zit. Bergop gaat de loc wat trager en bergaf... tja, dan is het een TGV.
Ik denk er al een aantal jaren aan om alles om te bouwen naar digitaal. Tot nu toe heb ik 1 loc laten ombouwen met een digitale decoder, maar de 8 andere blijven voorlopig zoals ze zijn. De kostprijs is de boosdoener en zelf heb ik er geen verstand van. Gelukkig heb ik geen haast. Een defecte decoder wordt in de toekomst wel vervangen door een digitale, al hoop ik dat er niet te veel defect gaat. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Oorlog? Vind ik niet. De (vernieuwde) discussie verloopt toch open?



Okee, misschien geen oorlog, Gerolf, maar diezelfde (eindeloze) discussie, moet dat steeds opnieuw en w??r opnieuw en nogmaals in een ander draadje ? Dat wordt op den duur [|)] !
Ik heb mij eigenlijk even laten gaan, want normaal pik ik zelfs niet in op dit soort ... euh ...  tikkertje spelen tussen drierailers en tweerailers. Sorry, ik zal het niet meer doen ! [:I][:o)]
voortaan zal ik er alleen nog maar eens voor de zoveelste maal heel hard om lachen. [:D]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

't Is inderdaad voor de zoveelste keer, hoewel ... het is toch al even geleden, h? [:o)]
Ik reageerde trouwens even allergisch op het woord "oorlog" [:I]
In de stille hoop dat de discussie misschien eindelijk eens ten gronde wordt gevoerd, zonder dat mede-modelbouwers zich aangevallen voelen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

Ach het intesseert velen nu eenmaal. Dit draadje is ruim een jaar niet meer aangevuld, maar een spammer haalt het per ongeluk weer naar boven en hup, het gaat gewoon verder. [:o)]

poco loco

Ondanks ik een tweerail-rijder ben, is zowat de de helft van mijn rollend materieel van Marklin (geen locomotieven natuurlijk, maar wel een hoop Trix-locs).
Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat Marklin opvallend veel tijdperk III (mijn ding) rijtuigen en wagens uitbrengt in vergelijking met andere merken.
Een tweede, niet minder belangrijke reden, is dat de afwerking, samen met Roco, van het hoogste niveau is.
Ik zie dan ook geen enkele reden voor enige dispuut (laat staan "oorlog"[^]).
De gelijkstroomkeuze is enkel gebeurd omdat ik zo waarheidsgetrouw mogelijk wil werken en dus niet met voorgevormde ballastbedden en 'tsjoepkes' op de bielzen. Dat is een voor ieder persoonlijke keuze en g??n onderwerp van discussie.

Groeten, luc.

SuSke

Ik treed de mening (en de reden) van luc (poco loco) volledig bij, verder is daar ook het historisch gevoel bij - ik ben nu eenmaal begonen met Fleischmann in mijn jongere jaren [:I].
Ook ik heb als 2-rail rijder materiaal van M?rklin in de verzameling, dat mits een paar kleine en/of handige ingrepen [:D] best geschikt is voor 2-rail.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Arbeco

Ook ik ben een gelijkstroomrijder, maar heb niets tegen M?rklin, integendeel zelfs. Heb ook modellen van dit merk rondrijden op mijn modelbaan; als het een model is wat mij aanspreekt, koop ik het. Het enige nadeel is, dat je altijd even de asjes moet vervangen, maar dat neem ik voor lief. Al enkele jaren rij ik met volle tevredenheid met een paar stammen M2- rijtuigen, gewoon omdat het prachtige, keurig sporende modellen zijn. Hetzelfde geldt voor mijn uit 22 wagens bestaande ertstrein.

Groeten van Len.[;)]
Old diesels never die...

rixke rail

Voor mij dondert het trouwens ook niet hoor : ik verzamel Belgisch materieel van alle tijdperken, alle merken. Binnen de budgetaire perken, natuurlijk.
Er is slechts ??n ding dat ik M?rklin als 2-railrijder verwijt :  dat ze niet alle (Belgische) modellen als Trix uitbrengt. Ik moet ze dan kopen en laten ombouwen, wat een meerkost teweegbrengt ! Dat is alles !
Voor de rest even goeie vrienden !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

SuSke

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Voor mij dondert het trouwens ook niet hoor : ik verzamel Belgisch materieel van alle tijdperken, alle merken. Binnen de budgetaire perken, natuurlijk.
Er is slechts ??n ding dat ik M?rklin als 2-railrijder verwijt :  dat ze niet alle (Belgische) modellen als Trix uitbrengt. Ik moet ze dan kopen en laten ombouwen, wat een meerkost teweegbrengt ! Dat is alles !
Voor de rest even goeie vrienden !
Modelspoorse groeten,
Eric.


Is ook begrijpelijk dat ze dat niet doen want dan moeten ze dat ook voor alle andere modellen (DB,NS,...) gaan doen, want dan voelen die zich misdeeld.
De reactie wordt dan dat de 2-rail fabrikanten alles gaan uitbrengen in 3-rail uitvoering wan die verliezen een stuk van hun marktaandeel, en dan kunnen wij helemaal niet meer kiezen.
[:)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

poco loco

Wat heeft een dergelijke discussie nog voor zin, nu zelfs de meest geronomeerde merken hun traxiematerieel zowel voor twee- als voor drierail uitbrengen (laat het zijn dat enkel M?rklin het vertikt tweerail uit te brengen, enkele Trix-modellen niet te na gesroken);
Met andere woorden: waar gaat het hier over??

groeten, luc.

Havoc

Dat je niet echt kan volgen is niet abnormaal als je in een discussie van 2 jaar oud duikt! Toen was het echter redelijk logisch. Maar eerlijk gezegd de volledige context weet ik ook niet meer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Awel het is eigenlijk simpel : op dat moment liepen er hier enkele rond met zeeeeeeer lange tenen en alles wat verkeerd kon worden opgevat werd door hen verkeerd opgevat. Ook waren er (en die zijn er nog) die als 2de hobby tenen trappen hadden. Gelukkig is tegenwoordig alles uitgeklaard en de eerste groep is verdwenen en de tweede groep is gekalmeerd zodat alles hier familiaal en gezellig er aan toe kan gaan.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem