Veel ruimte om te gebruiken.

Gestart door Stoiycas, 24 februari 2010, 17:54:09 PM

Stoiycas

Beste treintjesvrienden,

Als ik die spoorplannen op dit forum zie word ik er ongemakkelijk van.xx(
Als je al die ruimte bekijkt dat sommigen onder U kunnen benutten, word ik echt ziek.V
Ik heb een ruimte van 4m op 4 m die ik in het midden kan benutten maar dat kan toch nog vlug z'on klein 10m?dat ik kan gebruiken moet wel rekening houden met doorgang.
Ik ben mms best dat ik tegen de muur begin en dan naar het midden werken.
Er staan wel twee bureau's op maar ik kan mms ??n gebruiken om in te werken in mijn spoorbaan.
We zien wel, tijd brengt raad, en het forum ook.;)
Groetjes
Eddy alias Stoiycas
 

Michiel

Hoi Eddy,

ik denk dat de meesten onder ons het met een bescheiden baantje moeten stellen. Mijn baan is amper 2m40 op 90cm. En, iedereen kampt met plaatstekort, hoe groot ook de ruimte. En hoe was het ook weer: "size don't matter"? 't Is maar wat je er mee doet! [;)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stoiycas

Hoi Michiel,

Het is war dat de grootte er niets toe dot maar de afwerking, als ik lees welke ruimte kan benutten ben ik nog bevoordeeld.
Maar het zou toch de moed in Uw schoenen doen zakken.
Maar het hoofd niet laten zakken en doorgaan met wat we hebben"That's life".[;)]
Eddy
 

Michiel

Beschouw het als een uitdaging, dan wordt het plots een plezier om met die beperking om te gaan! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Mijn baantje? 244*30. (minibaantje)
beschikbare ruimte voor grote baan (project na minibaantje)=3*1m20
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stoiycas

als ik het zo lees ben ik niet alleen die een beperkte ruimte heeft.
Maar eerder een uitzondering dat je beschikt over een grotere ruimte.
welkom in de familie.
[;)]Eddy
 

conducteur

citaat:
Geplaatst door Saraan

...."size don't matter"? ......


I think that you aren't good in English?
Third person singular-->+s!
Do-->does   Don't-Doesn't! (size is third person singular (he/she/it))
Als je weinig plaats hebt dan moet je daar mee leven en met lokale trienen gaan rijden, korte plaatselijke goederentreinen.... en dan kom je al een heel eind.
Minder is meer zegt men toch?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

RDH000


[Als je weinig plaats hebt dan moet je daar mee leven en met lokale trienen gaan rijden, korte plaatselijke goederentreinen.... en dan kom je al een heel eind.]

lol... trienen [:D][:D]
 

Doornroosje

Je kan er misschien eens een poll over houden. Hoe groot is je beschikbare ruimte voor je treinbaan?

Ongetwijfeld zitten er hier ook mensen tussen die momenteel geen plaats hebben en langs de andere kant zijn er mensen die Antwerpen-Centraal kunnen nabouwen (ik ben benieuwd naar een volgende update hierover - Starbucks inclusief?). En dan zijn er nog de groepsbaantjes!

Persoonlijk heb ik momenteel geen plaats, dankzij de verbouwingen. Die verbouwingen gaan er wel voor zorgen dat ik in 2 jaar zal kunnen beschikken over een 5m*12m ruimte. De treinbaan zelf zal eerder een 'bescheiden' 5 op 4 worden in U-vorm. Het moet realiseerbaar blijven...

Michiel

citaat:
Geplaatst door conducteur
I think that you aren't good in English?
Third person singular-->+s!
Do-->does   Don't-Doesn't! (size is third person singular (he/she/it))

Rian, je hebt helemaal gelijk, een lapsus! [:I] Maar op jouw Engels staat ook een hoop haar: "I think that you aren't good in English?" [;)] Maar goed dat dit een modeltreinenforum is! [:D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Doornroosje
5 op 4 worden in U-vorm. Het moet realiseerbaar blijven...
Dat probleem ken ik [:I]
Mijn baan heeft zo'n 20 vierkante meter effectieve oppervlakte, en ik ben er al ruim 10 jaar mee bezig.
Als je dingen "zo goed mogelijk" wil bouwen is die oppervlakte voor een enkeling al te groot.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stoiycas

Awel ik heb eens gemeten e, zou z'on +/-6,72m? gemakkelijk kunnen benutten.
Ik kan in vierkant werken of in u-vorm, of gewoon vierkant met in het midden een mangat.
Als ik lees hoeveel jaar Gerolf er al aan werkt, en alles zelf maakt.
Maar z'on kermis molen dat is te hoog gegrepen voor mij.
t'Is echt een kunst werk.Ik ben bezig met een nieuw spoorplan en an mijn eigen webstek, die tegen zaterdag op het net zal te zein zijn.
Al? aan al die engelsmannen hier op het net[:p], doe da goe h?.
Eddy
 

niko

heb ook maar 2m50 op 1m10
maar zoals je al is in modelspoormagazine en op de beurs in mechelen hebt kunnen zien heb je niet echt  een grote modelspoorbaan nodig om iets prachtig te maken (al dan niet met zelfbouw of gwoon uit bouwdozen)
mvg Niko

Stoiycas

Eindelijk, ik heb dan eindelijk een spoorplan naar mijn zin.[:D]Nu kan ik eindelijk beginnen met de tafels op maat te maken, en dan is het tijd voor het grote werk.[:p]
Je kan mijn spoorplan vinden op mijn volledig vernieuwde homepage namelijk: www.fmrrc.net
Alle reacties zijn welkom via mijn e-mail adres of via het invul formulier op mijn webstek zelf.
Ik wacht vol ongeduld op Jullie reacties.[B)]
Stoiycas
 

vanmiegroet

ik beschik maar over een van 3?4 en toch kan ik een stad bouwen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer