Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

nieuw gedeelte

Gestart door sendmast, 22 februari 2010, 08:55:57 AM

sendmast

IMGhttp://i45.tinypic.com/10ggz7p.jpg/IMGhier ben ik laatst mee bezig geweest, ben nu al weer een stukje verder,die foto komt nog :)

edwintje

Beste eltjo[;)]

T'ziet er goed uit,blijf maar komen met je foto's.
We zien dat je werkt met karton,is dat stevig genoeg,hoe wordt het ondersteunt.

Vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin.[;)]

Gerolf

Smaken verschillen, maar ik heb moeite om te zeggen dat ik dit "goed" vind.

Modelspoor wil zeggen dat je de realiteit probeert in model na te bootsen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

edwintje

Beste gerolf[;)]

Smaken verschillen natuurlijk,wijzelf zien natuurlijk dat het nog veel beter kan,maar toch zouden we willen meer foto's te zien krijgen.
Kwestie een geheel overzicht van de baan te zien,voor een beginner is het niet slecht,we kunnen nu extra verbeteringen doorgeven,hoe we dat bij onze baan zouden doen.Want hier op dit forum hebben wijzelf al heel wat bij geleerd,we leren iedere dag een stukje bij.

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

sendmast

ik begrijp heel goed dat de meningen verdeelt zijn,maar het ontwerp is ook nog niet af,want dan zal het er heel anders uitzien dan op deze foto. het is best wel moeilijk om te zorgen dat het er echt uit ziet zoals in de werkelijkheid. ik hou jullie op de hoogte gr eltjo[:)]

sendmast

dit is het tot zover geworden, er komen nog twee fotos[:)]


sendmast

werklui druk bezig, vind het zelf redelijk geworden, en ziet het er echt zo onnatuurlijk uit of niet .graag jullie mening

sendmast

 berggedeelte aan de rechtekant van de baan , is best wel pittig om dat mooi te krijgen, en veel plakwerk .gr eltjo

ruben13

je kan meerdere foto's in een bericht zetten,

ziet er goed uit !!

Gerolf

Enkele tips:
- gras groeit niet vertikaal, op een helling van 60? is dat zelfs al niet zonder risico.
- M-rails verweren is niet simpel, maar alleen de buitenzijden "behandelen" geeft een averechts effect (vooral omdat je de uiteinden van de dwarsliggers mee hebt geverfd)

Om positef te eindigen: je "werkhoekje" ziet er leuk uit.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Inderdaad zal er nog werk gemaakt moeten worden van de sporen, best met een airbrush verweren, maar de scenery afdekken voor je begint, en onmiddelijk de sporen en contachtpunten proper maken,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

sendmast

zijn alweer een stukje verder met de baan en met de tips van jullie moet het toch wel goed komen. heb mijn draaischijf ook een andere plek gegeven want dat was niet na mijn zin. ben verder nog met een berg aan de gang geweest maar moet nog wachten op kurkrots,hoop dat het van de week binnenkomt. de fotos komen nog.[:)]

swa

Het seinhuis, de watertoren, de kolenbunker (+beide kranen, zelfs de preisertjes), ...,  het ziet er allemaal erg "nieuw uit de winkel" uit. De boogbrug daarentegen is roestig gemaakt langs de buitenzijde, goed, maar dan mag je ook de binnenzijde niet vergeten!
M.a.w., voor  mij ??n algemene opmerking voor heel je baan: te strak afgelijnd, te netjes, te nieuw, en dat ziet er idd niet natuurlijk uit, zoals ook Gerolf reeds aanhaalde.
Zelfs het rode steenkolen-wagonnetje is t? rechtlijnig geweatherd.
De bovenste rand is mooi uitgevloeid volgens de lading, maar vanaf het midden naar onderaan is het wagonnetje winkelnieuw gebleven!
Weatheren, minder strakke (rechte) lijnen gebruiken, goed je ogen de kost geven bij de voorbeelden van de collega-forumleden, en je gaat je baan heel anders zien worden.

sendmast