Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Problemen met invoer adressen multi mause

Gestart door Alain, 13 februari 2010, 19:47:25 PM

Alain

Hier ben ik weer. Zoals reeds verteld had ik een startset van Roco gekocht met de multi mause. De loc die erbij hoort is vastgelegd op nummer 3.

Ben nu in het bezit van 3 62'ers die digitaal zijn omgebouwd.

Als ik ze invoer onder een ander nummer, bvb 4 - 5 - 6 neemt hij dat niet aan.

Hij plaatst ze automatisch op nummer 3.

Resultaat alle locs worden op het zelfde moment bediend, niks digitaal momenteel.

Alles reeds opgezocht in de bijhorende brochure maar niks van terug te vinden.

Iemand enig idee wat ik fout doe of hoe ik het kan verhelpen.:(

eddy


Alain

citaat:
Geplaatst door eddy

Hoi Alain,
u heeft PM[;)]
groeten eddy



Bedankt ga vandaag eens uit proberen[:D]

INFO

citaat:
Geplaatst door eddy

u heeft PM[;)]



Eddy, de bedoeling van een en van het forum is dat iedereen geholpen wordt als er een algemene vraag wordt gesteld, je antwoord via PM is niet echt vriendelijk tegen over de anderen die hoogstwaarschijnlijk met hetzelfde probleem worstelen, en nu met een kluitje het riet worden ingestuurd.
En als je iemand al een PM stuurt maak er dan in het openbaar geen melding van, dan wek je de ergenis van een aantal onder ons ook niet op.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Alain

Bij deze wil ik Eddy bedanken voor de nuttige info, via PM. Het werkt allemaal zoals het hoort. Daar de info nuttig was en werkte zoals het hoort zal ik de info die ik kreeg van Eddy hieronder plaatsen.

Hoi Alain,Ik ga proberen uit te leggen hoe je moet programeren met de muis.Eerst moet je U lok in de zogenaamde biblioteek zetten.dit kan op 2 manieren.ten eerste met zijn virtueel adres dwz bv zijn loknr Bv 6218,of zijn toegekend decoder adres bv 62 voor deze lok.Ikzelf zet mijn loks in de biblitheek met zijn eigen nummer.Hoe gaan we te werk.Met de pijltjes toetsen naar NEW gaan.OK drukken.Dan kan men een virtueel adres v/d lok ingeven Bv 6218(werkt hetzelfde als de toetsen van een gsm).weer ok drukkenDan komt op U scherm een L- met een flikkerende 3.dan kunt u met de cijfer toetsen een werkelijk decoder adres aan de lok geven Bv 62.weer ok drukken.Dan komt FS (rijstappen),deze kunt u instellen op trap 14,28,128 met de pijltjestoetsen(ikzelf neem altijd 28).Weeral bevestigen met OK.Nu staat U lok in de bibliotheek.Nu gaan we deze waarden toekennen aan de lok(dus de decoder programeren want die staat fabrieksmatig nog op adres 3). Nu drukt u gelijktijdig op pijltje en menu.nu komt LOK menu op scherm.met pijltjes toets verder tot PROGRAMIEREN.dan ok drukken.Dan komt op U scherm CV andere .Terug Ok drukken.Dan komt op U scherm CV-1 terug Ok drukken.Dan komt er W-3 op u scherm die 3 flikkerd ,dit getal dan veranderen in bv 62 en ok drukken.Normaal gaat u lok nu een kleine schok krijgen is het standaard adres 3 nu veranderd in adres 62.Wanneer men een andere lok programmeerd mogen er geen andere loks op het spoor staan want anders nemen die allemaal hetzelfde adres aan.Mischien nog een tip ikzelf plak onderkant de lok een sticker met het decoderadres van die lok.hopelijk een beetje geholpen,anders laat maar een mailtje.torhout is nu niet bij de deur anders kon je eens langskomen;groeten eddy

Bedankt Eddy[:D]

Info, het werkt dus nu kan het openbaar gemaakt worden [;)][;)]

chef garde

Bedankt Alain en Eddy!!!  Zelf ben ik sedert eergisteren van analoog naar digitaal overgeschakeld, behoorlijk chinees als je daar mee begint, straks ook eens proberen.

Alain

citaat:
Geplaatst door chef garde

Bedankt Alain en Eddy!!!  Zelf ben ik sedert eergisteren van analoog naar digitaal overgeschakeld, behoorlijk chinees als je daar mee begint, straks ook eens proberen.



Laat eens weten als het gelukt is.[8D]

Gerolf

Bedankt om die informatie ook hier te plaatsen [;)]
De felrode kleur heb ik wat getemperd (minder pijnlijk voor de oogjes) [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

een oud bericht maar het probleem blijft hetzelfde voor een beginner in digitaal
ik heb een loc op adres 2101 staan onder de naam sbb
das allemaal juist en op F5 staat 128
dit klopt allemaal want op de club op een esu toestel rijd hij perfect alsook met de front en achter lichten die juist wisselen
maar rijden met de loco gaat prima op de multy mause maar de verlichting doet het niet
al de instellingen van snelheid en afremmen en dergelijke werken allemaal zoals op de esu ingesteld maar behalve de ledjes werkt er niks
ik heb F5 reeds op 28 en 14 gezet maar dat blijft hetzelfde
iemand nog een idee hoe dit op te lossen
er zit een esu V4 in bij een andere loc zit een V3 en daar werkt de verlichting wel bij en die staat op adress 2102 op 128 stappen 
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ronald

Je Maus en je decoder moeten beide op dezelfde rijstappen staan. Dus 128 in de decoder moet ook 128 zijn in de centrale (=Maus). Als dat zo is zal je verlichting wss gewoon werken.

raf

hoi Ronald
nee ze werkt niet en de muis staat op 28 en de loco staat ook op 28
op de esu werkt het wel op de roco niet
als ik een andere loco met een esu V3 er op zet werkt die wel gewoon
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.