Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 90

Gestart door loebaske, 11 februari 2010, 22:42:15 PM

conducteur

Als Luc vraagt wat ik onder 'bladvulling' versta moet ik toch antwoorden? of niet? Volgens mij moet een magazine artikels bevatten die een groot publiek aanspreken, voor de doorsnee modelbouwer. De 'speciale' dingen mogen dan ook eens een plaatsje krijgen in het blad, maar dan meer als reportage van een a twee bladzijden met eventueel een referentie naar Gerolf zijn website waar hij voor mijn part een webpagina maakt zolang als hij wilt?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
En voor die paar 'high-level'-reportages, zoals de bijdragen van Gerolf: ik zal er niet dadelijk aan beginnen, maar het blijft ongelofelijk interessant...
Ik hoop dat dit alleen over de laatste artikels uit de solderen-reeks gaat. Vooral het eerste deel was bedoeld om beginners over de streep te trekken [;)]
Enkele foto's uit het laatste deel zijn wat donker uitgevallen. Misschien plaats ik ze op het forum, in de rubriek "aanvullingen op artikels".

Donkere foto's waren er ook in het artikel van Jean-Luc over de kleine locotractor. Prachtig gemaakt trouwens [:p]
Onnodig te zeggen dat de andere bouw-artikels (Het schuimlandschap, stroomgeleidende koppelingen, Emmanuel's knutselhoekje) voor mij bovenaan staan in deze MSM.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

citaat:
Geplaatst door conducteur

... De 'speciale' dingen mogen dan ook eens een plaatsje krijgen in het blad, maar dan meer als reportage van een a twee bladzijden met eventueel een referentie naar Gerolf zijn website waar hij voor mijn part een webpagina maakt zolang als hij wilt?




Dus wat jij wil zeggen is dat we volgende keer een papiertje met verschillende links moeten krijgen en dat we dan maar moeten lezen wat ons interesseert?
Dan kan men MSM beter opdoeken.

Ik heb MSM vanaf het begin en toen werd er in ieder nummer een boom gemaakt. Principe was iedere keer hetzelfde, maar toch ook weer anders. Ik heb nooit iemand weten klagen.
Het superen van een model is ook al verschillende keren aan bod geweest. Het principe is iedere keer weer hetzelfde, maar gewoon met een ander model. Ik heb nooit iemand weten klagen.
De treinsamenstelling in ieder nummer komt ook iedere keer terug sinds het bestaan van MSM. Iedere keer hetzelfde principe, alleen een andere trein. Ik heb nooit iemand weten klagen.
Een bespreking van een baan komt ook regelmatig terug. Het zijn alleen andere banen maar het principe is gelijk. Ik heb nooit iemand weten klagen.
Een baanplan, dat komt ook iedere keer terug. In de vorm van een tekening of met een speciaal programma. Maar het principe is steeds gelijk. Ik heb nog nooit iemand weten klagen.


Moet ik nog even doorgaan?
Ik vind de artikels over solderen ook niet interessant. Ik sla het artikel over en lees de rest van het nummer, dat zijn nog meer dan 70 pagina's. Ik stel voor dat jij hetzelfde doet en verder gewoon je mond houdt over solderen.
Als ge ooit een lief vindt h?, die gaat ook niet perfect zijn. Ga je haar dan ook steeds wijzen op de dingen die je graag anders gehad had aan haar? Ze zal rap weg zijn zenne!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Inderdaad ik lees ook niet altijd alles direct, maar na een paar maanden heb je net dat nodig en begin je te lezen. In nr 1,2 en 3 stond een artikel over de bouw van een jocadis reeks 91, voor een paar maanden heb ik er een op een beurs gekocht en nu herlees ik die 3 eerste nummers tot ik er durf aan te beginnen, [:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

just4fun

Op dit artikeldeel van het weerstandsolderen heb ik een beetje zitten wachten, dus voor mij een absolute MUST.
Ik doe het niet, maar misschien ooit ... En dan weet ik waar ik een goede start kan vinden.
Ik denk dat ik m'n gewone leesvolgorde deze keer dus ga aanpassen. Normaal begin ik vooraan en lees tot achteraan. Maar waarschijnlijk zal nu het laatste deel van het weerstandsolderen eerst worden geraadpleegd, denk ik.
Paul

jakke

citaat:
Geplaatst door itchy

...
Tot slot: normaal gezien laat ik zo'n gratuite commentaar ook voor wat het is, maar ik wil er nu toch op reageren. Ik ben het volledig eens met eddy, ervin, mickeymouse, gerolf en erwin9: freedom of speech OK, maar het zou het forum ten goede komen mocht iedereen zich af en toe eens afvragen wat de meerwaarde is van zijn/haar bijdragen (of met andere woorden: is mijn post nuttig of is het maar forumvulling?).

Aan allen: nog veel modelspoorplezier en graag wat minder klagen aub.

....

Kan ik enkel mee instemmen.
Volgens mij kan eenieder die de inhoud van het blad niet goed vindt , het tijdschrift gewoon in de winkel laten liggen of het abo niet hernieuwen.
En vooral als men toch iets wil schrijven ,niet zeuren en zich beperken tot opbouwende kritiek.

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

itchy

citaat:
Geplaatst door conducteur

Als Luc vraagt wat ik onder 'bladvulling' versta moet ik toch antwoorden? of niet? Volgens mij moet een magazine artikels bevatten die een groot publiek aanspreken, voor de doorsnee modelbouwer. De 'speciale' dingen mogen dan ook eens een plaatsje krijgen in het blad, maar dan meer als reportage van een a twee bladzijden met eventueel een referentie naar Gerolf zijn website waar hij voor mijn part een webpagina maakt zolang als hij wilt?


Rian, hoewel ik het niet eens ben met uw mening, heb ik geen probleem met bovenstaande post omdat die (relatief) duidelijk aangeeft wat jouw gedacht is, zonder iemand persoonlijk te schofferen.

Daarentegen: dit ding hieronder is wat ik versta onder "in herhaling vallende, nietszeggende forumvulling" en brengt dus niks bij:
citaat:
Geplaatst door conducteur
En er staat weer een hoop bladvulling in[V]


En dit is wel een persoonlijke, niet-gefundeerde aanval en kan dus ook niet:
citaat:
Geplaatst door conducteur
Gerolf valt in HERHALING.


Volg je?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

argilla

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door conducteur

Als Luc vraagt wat ik onder 'bladvulling' versta moet ik toch antwoorden? of niet? Volgens mij moet een magazine artikels bevatten die een groot publiek aanspreken, voor de doorsnee modelbouwer. De 'speciale' dingen mogen dan ook eens een plaatsje krijgen in het blad, maar dan meer als reportage van een a twee bladzijden met eventueel een referentie naar Gerolf zijn website waar hij voor mijn part een webpagina maakt zolang als hij wilt?


Rian, hoewel ik het niet eens ben met uw mening, heb ik geen probleem met bovenstaande post omdat die (relatief) duidelijk aangeeft wat jouw gedacht is, zonder iemand persoonlijk te schofferen.

Daarentegen: dit ding hieronder is wat ik versta onder "in herhaling vallende, nietszeggende forumvulling" en brengt dus niks bij:
citaat:
Geplaatst door conducteur
En er staat weer een hoop bladvulling in[V]


En dit is wel een persoonlijke, niet-gefundeerde aanval en kan dus ook niet:
citaat:
Geplaatst door conducteur
Gerolf valt in HERHALING.


Volg je?






pffffff....jongens , jongens hoe is het mogelijk [xx(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Ik volg je, Marc [;)]

Zullen we het nu maar verder hebben over de inhoud van MSM ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alain

Ik stond te popelen om hem te kopen gisteren. Heb hem verslonden met kaft en alles. [:D]

Wat ik leuk vind lees ik 3 maal, wat ik minder leuk vind lees ik 1 maal. Niet alles wat erin staat spreekt mij aan maar dat is persoonlijk.

Ik denk dat je dat krijgt met alle dag- week- en maandbladen.

Je hebt mensen die de krant lezen voor de sport, je hebt mensen die de krant lezen voor de overlijdensberichten (weet ik uit ervaring van kennissen)[?]

Voor iedereen kan je nooit goed doen maar het blijft wel een enorme opgave voor de medewerkers om iedere maand iets nieuws te "verzinnen" zodat alle lezers geboeid blijven.

Voor de muggezifters onder ons, je kan altijd zelf artikels schrijven en opsturen, is in het verleden toch ook al gebeurd.[8D]

Dus wat houdt jullie tegen om zelf interessante artikels te schrijven. Ik kijk uit naar de volgende MSM [:D][:D]

n/a


Ik wil graag Gerard Tombroek bedanken voor het mooie artikel over de "Lahntalbahn in N". (Blz.34 t/m 41)
Mooie omschrijving met prachtige foto's en duidelijke plattegrond met fotostandpunten.

Het was het wachten waard![:)]

Groet, Erwin.
Meer info op:  //www.lahntalbahn.info



ERVIN

Tot het artikel dat erwin61 aangeeft, heb ik ondertussen MSM gelezen , idd een hele mooie baan , hele mooie scenery en mooie bruggen, zelfs in schaal N kan men prachtige dingen maken.

Chapeau voor de bouwers.[;)]

Groot was tevens mijn verbazing dat de M6'en gaan uitkomen bij Hobbytrade , ik kan haast niet meer wachten!!![:p]

doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Tot het artikel dat erwin61 aangeeft, heb ik ondertussen MSM gelezen , idd een hele mooie baan , hele mooie scenery en mooie bruggen, zelfs in schaal N kan men prachtige dingen maken.

Chapeau voor de bouwers.[;)]

Groot was tevens mijn verbazing dat de M6'en gaan uitkomen bij Hobbytrade , ik kan haast niet meer wachten!!![:p]

Mag ik je even corrigeren, Erwin? Als eindredacteur zet ik graag de puntjes op de i, weet je. [;)]

TrainTechnology gaat ze maken onder een nieuwe merknaam: ClassiX. De samenwerking met Hobbytrade gaat niet door.

Ook voor mezelf was dit ??n van de leukste nieuwtjes uit N?rnberg.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ah bon , in mijn enthousiasme zal ik dat dus niet goed gelezen hebben , je zou voor minder!![;)]

Toch bedankt hoor, mijnheer de eindredacteur.[8D]

grove den

Klinkt een beetje saai maar tot nu toe is er geen enkel nummer die bij mij gedachten opriepen van: "dat kan beter"..of van: h? alweer hetzelfde".. "of wel erg uitgebreid"...
De artikelen zijn zijn goed "beschreven"( beetje lezen kan geen kwaad! =) ) en gelukkig ook lekker veel plaatjes!
en dat geldt voor alle nummers die ik tot nu toe heb mogen ontvangen!
Ook , als voorbeeld, het " solderen" van Gerolf..Ik doe het zelf bijna niet maar wat een info [:0][:)]omtrent een klein gedeelte maar  van deze veelzijdige hobby!
Zoals hij het beschrijft het lijkt daardoor een stuk eenvoudiger=) en zeker de gedachte laten ontstaan van: dat moet ik ook eens gaan proberen!( als ik zover ben met het realiseren van een echte modelbaan)
Ik lees het telkens met veel plezier en sta dan ook ,als hier de berichten binnendruppelen over: "dattie weer verschenen is" regelmatig bij de brievenbus/deurmat te kijken of ie, als de post komt,  er al bij is![:)]
zo dat moest ik ook even kwijt na al die gelezen MSMnummers!
Jos