Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 90

Gestart door loebaske, 11 februari 2010, 22:42:15 PM

marimon

Wel, ik vind het een tof nummerke. Vanmorgen zat het in de bus en omdat het vakantie is voor de kleinkindjes, heb ik een zee van tijd om te lezen.[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

loebaske

Voila, ben weer zoet voor enkel dagen/uren
In ieder geval een dikke pluim voor de redaktie [:)][:)]

argilla

Wat mij bijzonder opviel bij de Belgische producten/ producenten was ; veel van het " verwacht wordt in........"

Afwachten dus.[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

En er staat weer een hoop bladvulling in[V]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Vandaag in Schellebelle eens binnengewipt (ik moest toch in de buurt zijn) en ja weer veel leesvoer, maar dat zal voor volgende week zijn.
Groetjes, Peter


doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

En er staat weer een hoop bladvulling in[V]

Kritiek is welkom, maar zeg dan wel wat jij onder bladvulling verstaat.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Artikelreeks over solderen:
Dat hebben we al geleerd van Tony met de KISS-serie en dat zou blijkbaar al in de eerste modelspoormagazines gestaan hebben, ivm met de reeks over de electronica.Gerolf valt in HERHALING.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

erwin9

Hola,
Een beetje 'opfrissen' vind ik altijd interessant!  De 'eerste' MSM magazines zijn inmiddels al enkele jaren geleden verschenen. In die tijd kunnen sommige dingen wezenlijk veranderen. Ook hetzelfde onderwerp door iemand anders beschreven of uitgelegd, kan dikwijls zeer verrijkend zijn! Dus er mag voor mij regelmatig wat worden 'herhaald', zolang het maar niet exact hetzelfde artikel is!
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Gerolf

Rian
- Je had het over "weer een hoop bladvulling", en je benoemt dan 4 pagina's. Was er nog iets, of wou je even persoonlijk doen?
- Herhaling? Weerstandsolderen is nog nooit in MSM beschreven, enkel een deel van het eerste artikel uit de reeks is ooit al op een andere manier beschreven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Rian
- Je had het over "weer een hoop bladvulling", en je benoemt dan 4 pagina's. Was er nog iets, of wou je even persoonlijk doen?
- Herhaling? Weerstandsolderen is nog nooit in MSM beschreven, enkel een deel van het eerste artikel uit de reeks is ooit al op een andere manier beschreven.



Inderdaad!!
Het weerstandssolderenartikel (pff, wat een woord) vind ik persoonlijk zeer interessant. Ooit hoop ik dit ook eens te willen toepassen. Lijkt me in bepaalde gevallen inderdaad voordelen te hebben t.o.v. solderen met een standaard soldeerbout.
En dat dit niet voor iedereen even interessant is, is natuurlijk wel zo. Maar als we enkel artikels willen die voor IEDEREEN interessant zijn dan zullen we maar een dun boekske hebben. En wat nu niet interessant is kan later zeker nog van pas komen. En een herhaling, wat dan nog, bepaalde technieken kunnen toch nog evolueren? ZOlang niet ieder jaar alles herhaald wordt...

Samengevat, zoals eerder al eens in een ander draadje, doe zo verder!!


Geert

ERVIN

Conducteur , jij valt anders ook in herhaling hoor, als je niets zinnigs te vertellen hebt, zwijg dan , aan zulk een opmerkingen hebben we niets  , er zullen beslist een hoop modelbouwers zijn die deze reportage w?l intressant vinden , kritiek geven mag , maar aan persoonlijke aanvallen moeten we ( de admins) een halt toeroepen , lees anders de gedragsregels er nog maar eens op na.[:(!]

Zal ik anders je geheugen even opfrissen.....

Absoluut niet toelaatbaar zijn :

1) Persoonlijke aanvallen tegen andere forumleden.

eddy

Hoi conducteur,
Een beetje dimmen aub,of is het om een aantal post te doen.Normaal reageer ik niet op  zulke berichten.Maar nu mijn vraag welke meerwaarde voegt U toe ten opzichte van Gerolf op dit forum?????
groeten eddy,sorry maar dit moest ik effe kwijt.[:(!][:(!]

itchy

Ligt de nieuwe MSM al in de krantenwinkels? Ik ben vandaag langs 2 relay winkels geweest (brussel zuid en brussel centraal) maar nog niks te vinden.. Spijtig want ik heb dringend nood aan alweer wat in herhaling vallende bladvulling van Gerolf als leesvoer.

Nee serieus: een dikke pluim aan de redactie van MSM om elke keer weer voor een gevarieerd magazine te zorgen.  De ene maal boeit het mij meer dan de andere maal, maar dat is toch maar logisch ook? Ik verwacht niet dat ?lk exemplaar van MSM perfect en voor de volle 100% voldoet aan wat ik op dit moment wil te lezen krijgen. Als ik dan toch een puntje van kritiek onder de vorm van een tip mag geven: ik zou graag wat meer sporenplannen en/of overzichtsfoto's zien bij de reportages over de banen en baantjes. Is leuk om naar te kijken, en vaak ook heel nuttig om de link tussen tekst en beelden te maken.

Tot slot: normaal gezien laat ik zo'n gratuite commentaar ook voor wat het is, maar ik wil er nu toch op reageren. Ik ben het volledig eens met eddy, ervin, mickeymouse, gerolf en erwin9: freedom of speech OK, maar het zou het forum ten goede komen mocht iedereen zich af en toe eens afvragen wat de meerwaarde is van zijn/haar bijdragen (of met andere woorden: is mijn post nuttig of is het maar forumvulling?).

Aan allen: nog veel modelspoorplezier en graag wat minder klagen aub.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

marc goovaerts

Volledig mee akkoord ! Als N-ge?nteresseerde staat er in MSM voor
mij niet dikwijls direct bruikbaar materiaal.

Als N-er voel ik me een beetje zoals het gebruik van mijn computer... Ik werk op een Mac, die al jaren de slogan 'For the rest of us' draagt. Maar ook de HO-reportages kunnen voor heel wat inspiratie zorgen.

En voor die paar 'high-level'-reportages, zoals de bijdragen van Gerolf: ik zal er niet dadelijk aan beginnen, maar het blijft ongelofelijk interessant om te weten hoe het, via de 'cracks', allemaal in z'n werk (kan) gaan.

Sinds de jaren 70 volg ik, via mij vader toen, heel wat modelbouwmagazines. Die na een vlammende start algauw routineus en saai werden. Eerlijk gezegd heeft MSM daar minimaal last van.

swa

Citeer...dat zou blijkbaar al in de eerste modelspoormagazines gestaan hebben...
Citeer

Ik vraag me af hoeveel "last" iemand kan hebben van een artikel dat ooit eens verschenen is in een tijdschrift, in de periode dat betrokkene het zelf nog niet las/ontdekt had?