zelfbouw seinhuis schaal 1: 32

Gestart door hoppenbrouwers, 09 februari 2010, 15:55:54 PM

hoppenbrouwers

Hallo.  Spoor 1 is wel erg groot.

url="http://www.fototime.com/pictinv/4F18E34B683AD44"imghttp://www.fototime.com/4F18E34B683AD44/medium.jpg/img/url

wim

PeterC

#1
...maar wel een mooie schaal om extra veel detail aan te brengen!
Groetjes, Peter


hoppenbrouwers

#2
Hallo PeterC,
Dat is nu juist het probleem met een grote schaal.  Tot hoever ga je en wat is de grens.
Men zegt wel dat een grote schaal gemakkeler zou zijn.
Ik bouw ook een poppenhuis 1:12 voor mijn dochter. Dit is ook niet gemakkelijk als je jezelf geen grens oplegt.
Het voordeel van de Maxi lijn is , dat de details beperkt zijn , dus dit zou de grens kunnen bepalen.
Architecten gebruiken vaak de maquette vorm, zeer simpel en doeltreffend.  Een boom is gewoon een groene bal met een stam.
Ik overweeg deze methode ook.

wim

PeterC

#3
citaat:
Geplaatst door hoppenbrouwers

...Architecten gebruiken vaak de maquette vorm, zeer simpel en doeltreffend.  Een boom is gewoon een groene bal met een stam.
Ik overweeg deze methode ook...



Wim,

Architecten zijn geen modelbouwers en voor hen telt enkel de visuele voorstelling van hun project.  Ik werk vaak op 1/35? (militaire modelbouw) en probeer toch tot mijn uiterste te gaan wat betreft detaillering.  Elk zijn zin natuurlijk.
Groetjes, Peter


1op32

#4
Mooi werk !!
Ik ben zelf ook bezig een seinhuis te bouwen op 1:32 uit architektenkarton en plasticard plaat. Het is wel wat bescheidener qua afmetingen, maar ik heb ook niet erg veel plaats op mijn Belgische baan.
Het begint er al wat op te lijken, het interieur moet nog afgewerkt met de hendels voor wissels en seinen, de aflopen van de dakgoten moeten nog verder afgewerkt worden ?n het noodzakelijk verweren...

Alvast ebkele fotos van de stavaza :


Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Gerolf

#5
Prima gedaan. Is het naar een bestaand voorbeeld ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#6
zeker en vast mooi werk, bouw je ook aan een baan om deze op te verwerken,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

1op32

#7
Gerolf, het is een mix van 2 bouwstijlen de onderbouw met betonnen trap had eigenlijk een plat betonnen dak en geen balkon. Het balkon en zadeldak heb ik van een ander type overgenomen. Ik bouw fictieve dingen maar toch eo Belgisch mogelijk.

Jan, ja ik heb een klein Belgisch baantje (+/-6m x 80cm) er kan enkel over en weer gereden worden er zijn 3 wissels en een kleine segementdraaischijf dit is niet echt Belgisch maar spaart veel plaats en er moeten altijd compromis gesloten worden.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

janjozef

#8
Dat is geloof ik best met schaal waar de kleinste locje al rap 20 cm meet en een personen wagon naar de 80 cm gaat.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Paulogic

#9
[:0][:0][:0]
mooi gedaan, ik ben wel curieus naar foto's van uw baan.
mvg,
Paul(ogic)

mini

#10
Ja ziet er goed uit !! Benieuwd naar meer foto's. Zo 1 gebouw en ons gezichtsveld is gevuld , in HO heb je dan veel meer huisjes nodig, of treinen of wagons. Dus spoor 1 is even compact als HO [:p]. Groetjes JL
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig