Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

nieuw lid

Gestart door Eres, 04 februari 2010, 16:51:11 PM

Eres

Goedendag allemaal

Ik ben dus sinds gisterenavond een nieuw lid van dit forum. Mijn naam is Wim, ben een gepensioneerde Hollander welke sinds bijna 6 jaar nu in de Belg.Ardennen woont.

Ik zelf heb op zee gevaren en na mijn wal periode altijd in de containerscheepvaart gewerkt Een druk leven dus maar ook heel onregelmatig

Meer dan 40 jaar geleden had ik een spoorbaan van Marklin maar zoals het met vele gaat verliefd, verloofd getrouwd en kindjes en de boel van de hand gedaan Sinds enkele jaren wel actief bezig geweest in de modelbouw in de vorm van bouwen van modellen schepen en AFV

Echter het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ben ik toch weer besmet met het trein/spoor virus In de afgelopen jaren was dit mij niet geheel ontgaan en heb het zijdelings in de winkel kunnen volgen De kwaliteit, systemen en de mogelijkheden zijn er wel beter op geworden

Ik wil dus nu een spoorbaan gaan aanleggen welke in het teken zal staan van een haven terminal Dit zal met een HO spoor zijn en van het merk Fleichmann omdat er met dit veel meer mogelijkheden zijn

Ik hoop via dit forum veelk te leren en iedere suggestie en opmerking of informatie is welkom

Hopelijk zal ik veel van jullie horen

groetjes

Wim

edwintje

Beste Wim[;)]

Vanharte welkom op dit forum,een modelbouwspoorbaan met thema een haventerminal kan zeer intresant worden,veel bouwplezier toe gewenst.


Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

ysbeer

Welkom en alvast succes
Maar,wat voor mogelijkheden heeft fleischman meer dan andere merken??
En sinds fleischman niet meer zelfstandig kan bestaan is het duurder geworden en het aantal wagens en loks wordt (of is al beperkt)
Er is een verdeling met roco gemaakt (dwz fleischman de ouder tijd en Roco de rest.)
wim


ERVIN

Hoi Wim , welkom hier op het forum , ik heb een vraagje , ben jij toevallig naar de Modelbouwbeurs in Genk geweest afgelopen jaar, ik zat daar toen in de cafetaria, en heb toen even een babbeltje geslaan met , eveneens een Hollander, die in de Ardennen woonde, het zou natuurlijk toeval moeten zijn dat jij dat was, maar je weet nooit h?.[:I]

Eres

Dank voor je reactie

Ik heb helemaal geen voorkeur voor alleen maar FleischmannIk heb vroeger Marklin gehad en dat was een heel goed merk Nu nog steeds als ik naar de treinen sta te kijken in de winkels als ik er eentje kon vinden dan was mijn interesse altijd naar Marklin

Echter ik ben vele jaren eruit geweest en natuurlijk is er veel veranderd  
Destijds had je drie merken Trix, Marklin en Fleischmann pas later
kwamen Roco e.d. Ik heb vele kennissen en die hebben mij allen Fleischamnn aangeraden omdat je deze met andere kan combineren Dus een Piko, Roco allemaal op dat ene spoor  Ik wil totaal geen enkele afbreuk doen op andere merken In tegendeel Ik heb hele mooie modellen gezien van Pico en Roco waarvan ik warm aan het lopen ben

Maar nogmaals Ik persoonlijk vind MArklin nog steeds heel mooi maar moet in de mogelijkheden denken en niet in een beperkt gebied Maar sta open voor iedere opmerking/krietiek en/of suggestie en ben ik blij dat je deze reactie gaf Je kan mij ook een pb sturen dan kunnen we samen via de andere mail wat meer uitwisselen

Dank nogmaals

Wim
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Welkom en alvast succes
Maar,wat voor mogelijkheden heeft fleischman meer dan andere merken??
En sinds fleischman niet meer zelfstandig kan bestaan is het duurder geworden en het aantal wagens en loks wordt (of is al beperkt)
Er is een verdeling met roco gemaakt (dwz fleischman de ouder tijd en Roco de rest.)
wim




Eres

Neen dat kan ik dus nooit zijn geweest want ik ben van mijn gehele leven nooit in Genk geweest Wel de afsag voorbij gereden

Maar wel intereressant dat er nog iemand met dezelfde naam en interesse in de Ardennen woont Misschien dat deze dus meeleest vanavond

Dank voor je reactie en fijne avond

Wim


citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Wim , welkom hier op het forum , ik heb een vraagje , ben jij toevallig naar de Modelbouwbeurs in Genk geweest afgelopen jaar, ik zat daar toen in de cafetaria, en heb toen even een babbeltje geslaan met , eveneens een Hollander, die in de Ardennen woonde, het zou natuurlijk toeval moeten zijn dat jij dat was, maar je weet nooit h?.[:I]


railman56

welkom in ons midden wim
beschik je over een grote ruimte want een haventerminal bouwen kan je niet op een metertje
tussen haakjes: nog niet ingesneeuwd in onze mooie ardennen?[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

ik heb dit draadje even verplaatst naar een meer geschikte rubriek
niettemin: welkom [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Eres

Wel ingesneeuwd geweest maar dat was maar 48 uurtjes en het klinkt arrogant maar niet bedoeld we zijn het gewend Men doet zijn best en weet de prioriteiten te vinden en dat moet je accepteren

Ik heb alleen maar lof voor de mensen die de klus moeten klaren Kritiek kan je tegen een ieder hebben maar ga er zelf maar voorstaan

Groetjes

Wim


citaat:
Geplaatst door railman56

welkom in ons midden wim
beschik je over een grote ruimte want een haventerminal bouwen kan je niet op een metertje
tussen haakjes: nog niet ingesneeuwd in onze mooie ardennen?[;)]
marc


Eres



DE ruimte is op zich geen probleem maar met wat ik wil is denk de randapparatuur zoals de schepen, kranen en rail aansluiting

Ik kan mij zo een terminal indenken maar dan zal er een Faller/Vollmer/Kibri denk er bij in schieten zoals dit moet worden

Denk dat zij zich nooit eerder hebben voorgesteld hoe het in feite is en dat kan ik hun dus vertellen

Vandaar dat ik best deze uitdaging aandurf maar dan alleen met spoorvrienden zoals jullie die mij een schat van informatie kunnen gaan geven

Wim


citaat:
Geplaatst door railman56

welkom in ons midden wim
beschik je over een grote ruimte want een haventerminal bouwen kan je niet op een metertje
tussen haakjes: nog niet ingesneeuwd in onze mooie ardennen?[;)]
marc


OMC

Wees welkom Wim! Interessant thema dat je voor ogen hebt, een haventerminal is een leuke uitdaging.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

patatje70

welkom Wim , er zitten hier enkele oude ratten met mega-ervaring die je met het grootste plezier zullen bijstaan...
alvast veel forum-leesplezier gewenst

mvg Wim

Michiel

Van harte welkom, Wim!

Ik hoop dat met je nieuwe modelspoorbaan een machtig avontuur begint.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ysbeer

CiteerGeplaatst door Eres

Dank voor je reactie

Ik heb vele kennissen en die hebben mij allen Fleischamnn aangeraden omdat je deze met andere kan combineren Dus een Piko, Roco allemaal op dat ene spoor  Ik wil totaal geen enkele afbreuk doen op andere merken In tegendeel Ik heb hele mooie modellen gezien van Pico en Roco waarvan ik warm aan het lopen ben
Citeer

Wat je dus eigenlijk bedoelt is dat je voorkeur uitgaat (volgens mij terecht) naar 2 rail systemen
Inderdaad zijn hier van veel(heel veel)merken en is alles met elkaar te combineren.
Ik zelf heb 12 merken loks en wagens rijden,zonder enig probleem.
Als je helemaal opnieuw begint zou ik toch eens goed naar het beschikbare rail materiaal kijken.
Merken als tillig,peco,en ook roco(iets minder) leveren mooi en heel natuurgetrouw rail materiaal.
De kans is groot dat echte fleischman rails langzaam(maar zeker)door ROCO materiaal worden vervangen
Zoals al gezegt hier zit veel kennis dus vraag.
wim

Eres

Goedenmorgen Wim

Dank voor je tekst en uitleg Dergelijke informatie kan ik dus goed gebruiken en wat je bedoelde te zeggen was mij onbekend

Zoals reeds gezegd ben ik er meer dan 40jaar uitgeweest Zoals ook in de modelbouw is er veel gaan veranderen maar dit in de positieve zin
en dat is gewoon voor de hobbyist zeer aantrekkelijk

Ik heb wel enkele jaren aan modelbouw gedaan en heb dus veel met de airbrush gewerkt en de wheaterings technieken gedaan Deze zowel op de AFV als op de schepen

Voor mij is het nu een kwestie van een inhaal slag een duur woord maar wil zoveel mogelijk juiste informatie achterhalen Zoals gezegd ben ik een Holland die nu met pensioen is en in de Ardennen is gaan wonen sinds sept. 2004 Ik zou niet weten waar hier een goede treinen winkel is

Weet inmiddels Hobby 2000 in Luik waar ik ook kwam voor de modelbouw ook wil ik heel graag oude tijdschriften lezen van modelspoorbanen en katalogussen lezen van oa Marklin/Fleischmann e.d. Maar ook die van Faller/Vollmer/Kibri Misschien dat er nog iemand heeft iets liggen op zolder wat hij niet meer wil hebben

Ook zoek ik informatie omtrent de MSC Terminal in Antwerpen in het Delwaide dok??

Als er iemand is die ook dit meeleest en mij kan helpen heel graag

Groetjes en dank voor de tips

Wim

citaat:
Geplaatst door ysbeer

CiteerGeplaatst door Eres

Dank voor je reactie

Ik heb vele kennissen en die hebben mij allen Fleischamnn aangeraden omdat je deze met andere kan combineren Dus een Piko, Roco allemaal op dat ene spoor  Ik wil totaal geen enkele afbreuk doen op andere merken In tegendeel Ik heb hele mooie modellen gezien van Pico en Roco waarvan ik warm aan het lopen ben
Citeer

Wat je dus eigenlijk bedoelt is dat je voorkeur uitgaat (volgens mij terecht) naar 2 rail systemen
Inderdaad zijn hier van veel(heel veel)merken en is alles met elkaar te combineren.
Ik zelf heb 12 merken loks en wagens rijden,zonder enig probleem.
Als je helemaal opnieuw begint zou ik toch eens goed naar het beschikbare rail materiaal kijken.
Merken als tillig,peco,en ook roco(iets minder) leveren mooi en heel natuurgetrouw rail materiaal.
De kans is groot dat echte fleischman rails langzaam(maar zeker)door ROCO materiaal worden vervangen
Zoals al gezegt hier zit veel kennis dus vraag.
wim