Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Diefstalverzekering

Gestart door edwintje, 02 februari 2010, 16:15:06 PM

edwintje

Beste collega's;)

Zoals u waarschijnlijk al weet,wordt onze modelspoorbaan en clubje ondergebracht in een houten tuinhuis.Waarschijlijk in geval van diefstal,zit dat niet meegerekend in de gewone verzekering.
Moet men dan een apparte diefstalverzekering aan gaan?Hoeveel van jullie hebben hun modelspoorbaan verzekerd tegen diefstal,zijn er bij jullie extra veiligheids voorzorgen genomen of niet?
Zo dat was mijn laatste vraagje voor vandaag;)

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin:)

jacques timmermans

edwintje,

dit en vaak andere zaken waarover je hier op het forum raad vraagt horen er niet thuis of zijn van een meer priv? aard, waarop de forumleden vaak heel moeilijk een objectief antwoord kunnen geven. Voor verzekeringen ben je hier niet op het goede adres; dit vraag je het beste aan jouw verzekeringsmakelaar.

Jacques Timmermans

janjozef

Je moet een diefstal verzekering nemen ook een brandverzekering zal niet misstaan, een flinke baan kost algauw wat geld en het tuinhuisje in hout zal er na een brand ook niet meer zijn. Als je echt pech hebt brand er bij de buur ook nog wat af.
Ook een verzekering voor burgelijke aansprakelijkheid, zie dat er iemand een ongeluk heeft in het clubhuis, wie gaat er dan betalen, de eigenaar van de grond zou lachen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

edwintje

Beste Jacques Timmermans[;)];

Een diefstalverzekering heeft messchien niet te maken met de vragen op het forum.We waren toch eens benieuwd of sommigen daar over nagedacht hebben,want zoals we weten is een modelspoorbaan met alles erop en eraan,toch een kostelijk iets.Messchien zijn we een beetje gretig met onze vragen en dwalen we soms te ver af,maar het is toch nuttig om te weten.

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

Steven 1/43 modelling

Hallo, even hierop ook reageren : het is zo op een forum, dat de persoon die wil reageren, kan reageren en degene die het er moeilijk mee heeft er gewoon niet op ingaat. Hou in GOD naam uw commentaar voor U !!! Het is zielig gesteld met ons forum, als telkenmale nieuwe leden, hun vragen verdraait worden in negatieve opmerkingen ...denk daar eens over na, geen elite clubje [}:)]

Jullie kunnen nog wat opsteken van andere fora ...

Gerolf

Ik heb dit topic verplaatst naar een meer geschikte rubriek.

Maar ik wel even kwijt dat we het hier al eerder over hebben gehad [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alain


ysbeer

Ik vind dat een normale vraag,waar je normaal op moet reageren a.u.b
Ik zelf heb mij inboedelverzekering (brand,water,inbraak)een stevig stuk op getrokken.
Lijkt mij ook heel normaal als je echt voor duizenden euros hebt staan.
Alles wel onzichbaar gemerkt voor de zekerheid.
wim


just4fun

Bij mij bevindt zich alle rollend materieel gewoon in huis, maar dit is niet zo heel erg veel en een baan heb ik niet, dus ook geen scenery.
Voor m'n verzekering heb ik daarover eens ge?nformeerd bij m'n makelaar en die zei dat die zaken gewoon verzekerd zijn via de gewone verzekeringspolisen. Ze behoren tot de inboedel van een gewoon huisgezin. Dit wel op voorwaarde dat het niet ging over een grote collectie van zeldzame zaken. Je kan wel ??n of twee collectorsitemts in huis hebben, maar geen 100, da's wat m'n makelaar bedoelde. Gewoon verzekerd dus via brand, inbraak, ...
Maar info opvragen bij uw makelaar is daarvoor de enigste juiste weg.
Paul

patatje70

citaat:
Geplaatst door caponordtraveller

Hallo, even hierop ook reageren : het is zo op een forum, dat de persoon die wil reageren, kan reageren en degene die het er moeilijk mee heeft er gewoon niet op ingaat. Hou in GOD naam uw commentaar voor U !!! Het is zielig gesteld met ons forum, als telkenmale nieuwe leden, hun vragen verdraait worden in negatieve opmerkingen ...denk daar eens over na, geen elite clubje [}:)]

Jullie kunnen nog wat opsteken van andere fora ...


RESPECT [:)]

Geert SBB 460

Hallo Allemaal
Hierover is op menig forum al veel inkt gevloeid. Persoonlijk heb ik de komplete inboedel(baan,loks,wagons,besturing,computer,etc..)apart verzekerd voor een waarde van ong ? 120000.Dit bedrag bepaal je in feite zelf maar heeft natuurlijk invloed op het bedrag van de polis.
De polis dekt brand,diefstal,waterschade, Enige voorwaarde is een brandblustoestel in de buurt en indien ik een alarm laat plaatsen doen ze nog een stuk van de premie. Dit alles kost me ong ? 700 op jaarbasis. Een pak geld,maar besef dat tegenwoordig een beetje lokomotief nieuw algauw ? 200 tot ? 400 kost. Mijn makelaar rade mij ook aan om alles zo veel mogelijk te archieferen en aankoopfacturen/bonnen veilig te bewaren.
Mvg,
Geert

Gerolf

Dat is een pittig bedrag [:0] maar gezien je collectie in je andere draadje zal het wel goed ingeschat zijn [;)]
Even rekenen: een dergeljke polis kost jaarlijks zo'n 1,5% van de geschatte waarde?

PS: dubbele post verwijderd
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert SBB 460

Zo had ik het nog niet bekeken, maar het klopt wel.Ga er ook maar vanuit dat ik dit bewust wat overgewaardeerd heb.
Mvg,Geert
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Dat is een pittig bedrag [:0] maar gezien je collectie in je andere draadje zal het wel goed ingeschat zijn [;)]
Even rekenen: een dergeljke polis kost jaarlijks zo'n 1,5% van de geschatte waarde?

PS: dubbele post verwijderd



centauri167

Denk niet dat, zelfs als je inboedel verzekerd is, je treinencollectie zomaar gedekt is, laat staan de treinbaan met al de toebehoren.
De meeste verzekeringen sluiten collecties ( en daar valt een verzameling treinen nu eenmaal onder ) nu eenmaal uit behlave als ze met toelating afzonderlijk aan de polis worden toegekend. Hier zal dan ook een meerprijs moeten betaald voor worden.
Het belangrijkste is dat de collectie ( duidelijk vermeld ) wordt opgenomen ( met een duidelijke beschrijving van wat er in zit ) in een afzonderlijke bijlage aan de polis en met een vastgelegde waarde waar de beide partijen mee akkoord gaan.

Ik had persoonlijk een inboedelverzekering ( brand en diefstal ) voor een bedrag van een +/-75.000 euro. Toch na navraag, de treinen waren niet gedekt ( hoewel hun waarde natuurlijk minder is ) en zo vielen er nog zaken uit, zonder dat ik het wist.
Heb dan maar eens andere maatschappijen gecontacteerd en hier was het hetzelfde.

Goed opletten dus en vertrouw je makelaar zeker NIET op zijn woord, zet alles duidelijk op papier en zorg dat alles opgenomen wordt in de polis, dan kan je gerust gaan slapen.

Geert SBB 460

citaat:
Geplaatst door centauri167

Denk niet dat, zelfs als je inboedel verzekerd is, je treinencollectie zomaar gedekt is, laat staan de treinbaan met al de toebehoren.
De meeste verzekeringen sluiten collecties ( en daar valt een verzameling treinen nu eenmaal onder ) nu eenmaal uit behlave als ze met toelating afzonderlijk aan de polis worden toegekend. Hier zal dan ook een meerprijs moeten betaald voor worden.
Het belangrijkste is dat de collectie ( duidelijk vermeld ) wordt opgenomen ( met een duidelijke beschrijving van wat er in zit ) in een afzonderlijke bijlage aan de polis en met een vastgelegde waarde waar de beide partijen mee akkoord gaan.

Ik had persoonlijk een inboedelverzekering ( brand en diefstal ) voor een bedrag van een +/-75.000 euro. Toch na navraag, de treinen waren niet gedekt ( hoewel hun waarde natuurlijk minder is ) en zo vielen er nog zaken uit, zonder dat ik het wist.
Heb dan maar eens andere maatschappijen gecontacteerd en hier was het hetzelfde.

Goed opletten dus en vertrouw je makelaar zeker NIET op zijn woord, zet alles duidelijk op papier en zorg dat alles opgenomen wordt in de polis, dan kan je gerust gaan slapen.


Hallo, Ik begrijp wat je bedoeld. Maar zoals je zelf aanhaalt heb ik wel degelijk een aparte polis voor alles wat van ver of van dicht met de treinen heeft te maken. Deze polis valt volledig buiten de normale brand/diefstal. Zoals eerder gezegd kost dit natuurlijk wel de nodige euro's. Ik slaap in elk geval een stuk rustiger.
Gr, Geert