Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

LS Models 2010

Gestart door Sicco, 29 januari 2010, 10:44:00 AM

Sicco

Het meestste komt vermoedelijk pas bij het uitkomen van de nieuwe catalogus over een paar dagen, maar wat al bekend is:
- nieuwe versie van de reeks 28 (nieuw) met verbeterde techniek
- de standaard open wagen voor kolenvervoer voor tijdperken II, III en IV en vele tientallen varianten voor Nederland en Belgi

cyberbeast

Wanneer komt de nieuwe 18  eigenlijk?
 

Sicco

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Wanneer komt de nieuwe 18  eigenlijk?



Volgens mij staat die op de site van LSM al voor eind 2010 of 2011 zelfs, dat weet ik niet meer, dus tel daar dan nog maar een jaartje bovenop [:D]

cyberbeast

Lol @ sicco. En ik dacht nog dat hij al in juni kwam :p
Gelukkig. Want door de kostprijs van de TGV is dat ook het enige dat ik dit jaar koop.
 

Jurgen

Moet dit draadje niet "LS Models 2110" heten? [}:)]


Het lijkt mij allemaal te optimistisch om waar te maken. Er staan nu al zo veel modellen in project en ontwikkeling dat het volgens mij allemaal een beetje ongeloofwaardig begint te worden. Voor zover het dat nog niet is tenminste.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Dat is opzich niet zo erg (ik vind die uitstel niet zo erg), maar wat me w?l zorgen baart is dat niets er op lijkt dat het levertempo ook maar enigszins in de pas blijft: die paar zaken die ze per maand uitleveren is op jaarbasis veel minder dan wat ze per jaar aankondigen.

Het excuss van liever wat later ene goed model gata hier dus niet op, ze kondigen veel meer aan dan dat ze fysiek kunnen leveren, en de reden daarachter ontgaat mij geheel - want dan w??t je dus al dat je de levertijden die je erbij zet nooit gaat halen.

ERVIN

@Sicco , nieuwe versie van de reeks 28 (nieuw) met verbeterde techniek.

Wat bedoel je eigenlijk hiermee , komt er dan een nog betere meer van toeters en bellen voorziene 28er??

Sicco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Sicco , nieuwe versie van de reeks 28 (nieuw) met verbeterde techniek.

Wat bedoel je eigenlijk hiermee , komt er dan een nog betere meer van toeters en bellen voorziene 28er??



Wat ik begreep waren er wat technische imperfecties, die zouden nu verbeterd worden. Het is niet mijn type model, dus alles weet ik er ook niet van.

boke

citaat:
Geplaatst door Sicco

Dat is opzich niet zo erg (ik vind die uitstel niet zo erg), maar wat me w?l zorgen baart is dat niets er op lijkt dat het levertempo ook maar enigszins in de pas blijft: die paar zaken die ze per maand uitleveren is op jaarbasis veel minder dan wat ze per jaar aankondigen.

Het excuss van liever wat later ene goed model gata hier dus niet op, ze kondigen veel meer aan dan dat ze fysiek kunnen leveren, en de reden daarachter ontgaat mij geheel - want dan w??t je dus al dat je de levertijden die je erbij zet nooit gaat halen.


Toch iemand die inziet dat er iets niet klopt... [:I] De enige reden die ik kan bedenken waarom ze zo werken is om andere fabrikanten de loef af te steken. Anders gezegd, proberen te voorkomen dat anderen  aan een project beginnen dat LSM ooit eens graag zou uitbrengen... [}:)] En wij, de klanten? Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven [:D] En weet je wat ze hier bij ons in Geel nog zeggen: er wonen meer zotten buiten Geel dan in Geel... Ik moet het nog gaan geloven... [;)][:D][B)]

Sicco

citaat:
Geplaatst door boke
Toch iemand die inziet dat er iets niet klopt... [:I] De enige reden die ik kan bedenken waarom ze zo werken is om andere fabrikanten de loef af te steken. Anders gezegd, proberen te voorkomen dat anderen  aan een project beginnen dat LSM ooit eens graag zou uitbrengen... [}:)] En wij, de klanten? Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven [:D] En weet je wat ze hier bij ons in Geel nog zeggen: er wonen meer zotten buiten Geel dan in Geel... Ik moet het nog gaan geloven... [;)][:D][B)]


Pragmatische mensen in Geel [:)]

Ik ben wel een beetje 'om' aan het raken qua mening over dit bedrijf, niet voor wat betreft de producten want die zijn fantastisch. Maar kritiek over de voortdurende uitstel is er al lang, maar ik heb dat nooit zo erg ervaren. Tot nu toe kwamen ze nog best wel met de stelling dat het beter wat langer kon duren om een perfect model te leveren, maar dat kan je niet blijven volhouden als je maar blijft aankondigen en aankondigen en de leverlijstjes maar een tien tot twintigtal referenties per twee maanden bevatten. Het verschil is nu al immens en als ze inderdaad op Neurenberg nog een pak gaan aankondigen wordt het eigenlijk een beetje sneu. De omslag is bij mij gekomen toen ze in de eerste dagen van het nieuwe jaar in dezelfde week een leverlijst voor jan/feb rondstuurden (met weer maar ene paar modellen) en tegelijkertijd op hun site de vele tientallen (honderden) modellen die daar nog op 2009 stonden simpelweg op eerste kwartaal 2010 hebben gezet. Dan weet je dus al dat het een niet met het ander klopt en dat is toch een klein beetje een middelvinger naar de klant.

cyberbeast

Inderdaad een vreemde manier van zaken doen.
Mij maakt het niet echt uit. Ik heb geduld (voor mijn part doen ze nog 3 jaar over die 18) en ik heb geen interesse in AL hun modellen [;)]
Zolang hun producten zo fantastisch blijven als ze zijn, is er voor mij niks aan de hand. Het gaat hier immers maar om modeltreinen, niet om levensnoodzakelijke dingen. Hoewel voor sommige [:p]
 

chef garde

citaat:
Geplaatst door boke

CiteerGeplaatst door Sicco

En wij, de klanten? Veel beloven en weinig geven, [;)][:D][B)]


Veel beloven dat wel, t? veel zelfs!!  Inderdaad misschien een strategie om andere firma's de loef af te steken, anderzijds kan het dienen om te peilen in hoeverre de klant ge?nteresseerd is in het model.  Hoe meer er op voorhand besteld wordt, hoe groter de interesse en omgekeerd ...  

Maar weinig geven, daar heb ik toch een andere mening over; de 21, 27, 11, 12, 15, 28, ... zijn in 2009 toch uitgebracht?  Koop daar nog eens een deel van de in 2009 uitgebrachte goederenwagens bij en je bent al een maandloontje kwijt!  

Mocht LSM alles uitbrengen op de tijdstippen die ze aankondigen, dan was er - voor mij toch! - een plots overaanbod en ging ik mn spaarrekening mogen aanspreken, wou ik alles kopen ...

mark7758

Wees gerust. Ze willen heel veel, maar het uitbrengen op tijd kan volgens mij geen enkele firma.
En dus hoef je niet je spaarrekening leeg te halen.
Ik spaar al jaren voor kleine rangeerloc's en van al die rente kan ik er ondertussen 1 extra kopen.[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

chef garde

Nee Mark, zeker niet van plan ook om mn rekening leeg te halen, ik gebruikte de woordjes "ging" en "wou" in mn uitleg h?!  [:D]

Wat de 28 met "verbeterde techniek" betreft: wat wordt er dan aan het model verbetert?

ERVIN

citaat:
Geplaatst door chef garde


Wat de 28 met "verbeterde techniek" betreft: wat wordt er dan aan het model verbetert?



Mag ik even dromen chef garde , laat het derde frontlicht minder fel branden ( nu is het een las-licht) , zet er beter afgewerkte pantografen op , maak aan beide kanten een nem-normschacht( want ja hoor , ze gaan in het  "echt" in dubbeltractie rijden) , voorzie een duidelijke handleiding , en maak het eenvoudiger om de indusi-magneet te plaatsen.[;)]