Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

175 jaar Belgische treinen

Gestart door dgrr57, 28 januari 2010, 20:00:44 PM

trainfreak

Er is al een wijziging aan het programma van 175 jaar spoorwegen in Belgi?.
Het evenement op 19 juni gaat niet door, dit wordt een week verschoven, naar 16 juni, hetzelfde weekend als de expo in St-Ghislain...
Spoorse groeten
Dimitri

argilla

Als je ziet wat Duitsland doet voor 175 jaar spoorwegen, de inzet van talrijke stoomlocs en speciale ritten ......
De NMBS twee de 29 en 64 jammer. En dan nog in het geniep ( discreet zogegd wegens Buizingen) Ik kan aannemen dat uit respect voor de slachtoffers nu niet direct een festiviteit organissert kort na de ramp. Maar zulk een evenement dat , naar ik aanneem reeds lang van te voren is gepland, dat je dit evenement met 14 dagen verlaat.  a la bonheur. Maar discreet ????
Heb er toch mijn vragen bij de festiviteiten van 175 jaar.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Voor zo'n prachtige spoorgeschiedenis te hebben hier in Belgie is het beschamend wat ze er maar voor doen. Schandalig.
En de schuld op de treinramp in Buizingen steken van ik maar een flauw ekskuus. De slachtoffers komen er niet door terug en het leed en verdriet wordt er niet minder door. Ze hoeven er toch geen uitbundig feest van te maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

T03

Ja en als je weet dat enkel 29 eigendom is van de NMBS,dan is het echt triestig gesteld. Type 64 is van PFT/TSP

Marc

citaat:
Geplaatst door argilla
...
De NMBS twee de 29 en 64 jammer. En dan nog in het geniep ( discreet

"I have a train riding in my brain"

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Voor zo'n prachtige spoorgeschiedenis te hebben hier in Belgie is het beschamend wat ze er maar voor doen. Schandalig.
En de schuld op de treinramp in Buizingen steken van ik maar een flauw ekskuus. De slachtoffers komen er niet door terug en het leed en verdriet wordt er niet minder door. Ze hoeven er toch geen uitbundig feest van te maken.



Ik heb soms de indruk dat de NMBS zich schaamt voor haar eigen verleden, hoewel daar geen enkele reden toe is. Hoe het er tegenwoordig aan toe gaat daarintegen... Vroeger was alles beter, ook bij de Belgische spoorwegen.
MC

T03

Hallo,

weet iemand om welk uur dat op 12 en/of 13/06 de stoomrit (29013) van Brussel-zuid naar Oostende vertrekt ?
Ik heb al verscheidene "175 jaar..." sites afgelopen en heb niets concreets gevonden wat betreft de uurregeling.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

trainfreak

citaat:
Geplaatst door T03

Hallo,

weet iemand om welk uur dat op 12 en/of 13/06 de stoomrit (29013) van Brussel-zuid naar Oostende vertrekt ?
Ik heb al verscheidene "175 jaar..." sites afgelopen en heb niets concreets gevonden wat betreft de uurregeling.

SpGr
Marc

Er rijdt slecht ??n (1) trein ... wel vanaf Antwerpen.
De rit is enkel op 12/06. (Vertrek in Antwerpen-Berchem om 9u14).
De stoomtrein vanaf Brussel is afgeschaft wegens omleidingswerken.
Spoorse groeten
Dimitri

patatje70

INDERDAAD..... rijd weer geen trein dit week-end oop lijn 50a tussen Gent en Brugge...alles via Deinze..lekker druk !!!!
mvg Wim

T03

Volgende keer dan maar[;)]
Thx voor de info.

Marc
citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door T03

Hallo,

weet iemand om welk uur dat op 12 en/of 13/06 de stoomrit (29013) van Brussel-zuid naar Oostende vertrekt ?
Ik heb al verscheidene "175 jaar..." sites afgelopen en heb niets concreets gevonden wat betreft de uurregeling.

SpGr
Marc

Er rijdt slecht ??n (1) trein ... wel vanaf Antwerpen.
De rit is enkel op 12/06. (Vertrek in Antwerpen-Berchem om 9u14).
De stoomtrein vanaf Brussel is afgeschaft wegens omleidingswerken.

"I have a train riding in my brain"

rixke rail

In Hongarije reed de eerste trein pas in 1846, maar daar hebben ze w?l een mooi museum. Spoorvreter (Steven de Schuiteneer) is er geweest. Ziehier zijn verslag. Spijtig genoeg slechts beperkt, maar toch !
Leuke, onverwachte dingen bewaren ze daar ! Enjoy !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN