175 jaar Belgische treinen

Gestart door dgrr57, 28 januari 2010, 20:00:44 PM


dirkkerckhofs

Inderdaad [:p] , maar wat betekent PFT?

trainfreak

De datums vanaf mei staan al vermeld op HGBTF.
Over die in april staat niets.
Spoorse groeten
Dimitri

trainfreak

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Inderdaad [:p] , maar wat betekent PFT?



PFT = TSP (maar dan in 't Frans)
Spoorse groeten
Dimitri

dirkkerckhofs

Sorry voor de domme vraag, maar wat is dan TSP?

trainfreak

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Sorry voor de domme vraag, maar wat is dan TSP?



Het is een vereniging met een eigen lijntje. (L128 tussen Ciney en Yvoir).
Enkele keren in het jaar doen ze ook ritten voor de fotografen. Dan leggen ze een trein in met locomotieven en wagons die reeds jaren van het spoornet verdwenen zijn.
TSP staat voor Toerisme en Spoor Patrimonium.
Spoorse groeten
Dimitri

dgrr57

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Sorry voor de domme vraag, maar wat is dan TSP?


Er zijn geen domme vragen [;)]
Maar dit is wel een serieus gat in uw spoorse cultuur [:D]
PFT-TSP

dgrr57

De officiele feest van 5 mei is afgeschaft.
Meer nieuws HIER.

B-Cargo

Schandalig dat dit zomaar wordt afgelast! ach ja, we zijn al wat gewoon bij de NMBS, spijtig! h??l spijtig.[V][V]

trainfreak

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Schandalig dat dit zomaar wordt afgelast! ach ja, we zijn al wat gewoon bij de NMBS, spijtig! h??l spijtig.[V][V]

En wat als het nu eens niet de NMBS zelf is die daar over beslist? Ik vond dit artikel net op HGBTF

citaat:
NMBS annuleert feestelijkheden voor 175 jaar spoorwegen

(Belga) Het kernkabinet heeft beslist de NMBS te weigeren feestelijkheden te organiseren die waren voorzien in het kader van 175 jaar spoorwegen in Belgi?.
De regeringstop wil daarmee elke polemiek voorkomen en de nagedachtenis eren aan de slachtoffers van de treinramp in Buizingen.
Dat schrijven verscheidene Franstalige kranten woensdag.
De NMBS Holding was van plan op 5 mei een grootschalig evenement organiseren waarop de koning zou worden uitgenodigd.
Drie stoomtreinen zouden die dag opnieuw het traject Brussel-Mechelen afleggen zoals op 5 mei 1835.
De NMBS had bijna "600 passagiers voor een dag" uitgenodigd.
Het kernkabinet besliste er echter anders over en heeft alles geannuleerd, hoewel de NMBS had gehoopt alsnog minstens een symbolische activiteit te kunnen organiseren.
Van het eerste project van de NMBS Holding werd eerder afgestapt.
Daarbij was het de bedoeling enkele meters sporen voor het koninklijk paleis te leggen om er enkele dagen lang een aantal locomotieven tentoon te stellen.
Andere activiteiten van plaatselijke verenigingen doorheen het land blijven wel behouden.
Spoorse groeten
Dimitri

chef garde

Jammer, en helaas komen die 18 slachtoffers niet terug door deze annulaties ...

Roderik

't Is inderdaad het kernkabinet die het afgescaft heeft. De NMBS kan alleen maar uitvoeren wat die charels beslissen.

Ach ja, dan maar wachten tot 200 jaar Spoorwegen zeker? Ik ben dan 60. Kan mijn verpleegster tegen dan mijne rolstoel rondduwen...[8D]
Always be modelling!

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Roderik

't Is inderdaad het kernkabinet die het afgescaft heeft. De NMBS kan alleen maar uitvoeren wat die charels beslissen.

Ach ja, dan maar wachten tot 200 jaar Spoorwegen zeker? Ik ben dan 60. Kan mijn verpleegster tegen dan mijne rolstoel rondduwen...[8D]



Wat mij betreft mogen ze het kernkabinet per direct ook afschaffen, en bij uitbreiding de hele Belgische overheid: het was niets, het is niets en het zal nooit wat worden ook!
MC

trainfreak

Het zijn enkel de festiviteiten op 5 mei die niet doorgaan.
De andere dingen wel!
Dan zijn er nog een stuk of 10 dagen..
Spoorse groeten
Dimitri

Roderik

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Het zijn enkel de festiviteiten op 5 mei die niet doorgaan.
De andere dingen wel!
Dan zijn er nog een stuk of 10 dagen..



Dus gaan ze eerder 10x hun onjaardag vieren? [8D]
Met de nieuwe 'Alice in Wonderland' is dat vrij toepasselijk.

http://www.youtube.com/watch?v=D1A4bwP8a0s
Nu alleen de koffiepotten nog vervangen door stoomfluiten en het zangspel voor de drievuldigheid van NMBS-holding en ...
't Plaatje is compleet...
Always be modelling!