Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

C.B.

citaat:
Geplaatst door mahtoska1

Hallo Claudio,

Ooit heb ik Zwitserse bovenleiding geplaatst op mijn Z baan. Toen heb ik een opmerking gekregen dat de uitliggers (of hoe noem je die dingen waar de rijdraad aanhangt) altijd moeten wijzen naar het middelpunt van de boog.
Pieter



Verdorie[:I] , U heeft in alle waarschijnlijkheid  gelijk , als ik de foto's bekijk die ik tot hiertoe genomen heb.(ik ga dit weekend nog eens een CAB ride bekijken van de Gotthard);
(Ik heb enkel rekening gehouden met het afwisselend van richting plaatsen , van deze "uitleggers conform de werkelijkheid.

maar ik vrees dat ik dan terug 3x 2 bovenleidingspalen eruit moet halen , en net op het gedeelte dat min of meer af is. (aan de tunnel) ik ga er nog over nadenken over dit.
Ik ga er wel rekening houden bij al de andere bochten die nog aangepakt moet worden.

Heel hard bedankt voor deze toelichting , Pieter.

@  Ervin en @ Evan;

Tot hiertoe lukt alles vrij aardig , maar het moeilijkste moet nog komen denk ik - de heuvels en het nabouwen van het station.[;)]
in ieder geval , bedankt voor jullie positieve noot.[:)]
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#61
Na enkele discussie's in diverse topic's zal je nog bijna vergeten dat er ook nog anderen zijn , die ondertussen het beste van zichzelf geven , om hun modeltreintafel/project (verder) te ontwikkelen. [:)][:D]
Nu heb ik de laatste tijd het ook niet zo gemakkelijk gehad door slecht nieuws in familiekring , waardoor ik amper de tijd en zin had om aan mijn treintafel te werken.

Maar ondertussen ben ik terug van start gegaan en ..., ik wil best wel meer laten zien, maar ik ben nog steeds de
ballast aan het leggen met hier en daar een inplanting van : spoortoestellen en hier en daar al een beetje mos en gras.
Dit bewijst nogmaals dat het een tijdrovend project is ,maar het resultaat is wel wat ik wil hebben.



De eerste sporen op de voorgrond zijn ook voorzien van Integra magneten , en bijhorende "dwerg" - en uitrit signalen.
Ook de nodige "assentellers" zijn wederom van de partij.
De ballast moet wel nog verder gelegd worden tussen spoor "4" en "3".
Er moeten ook nog uitritseinen bijgeplaatst worden op de hoofdlijn zelf , dus de inplanting
van de spoortoestellen is verre van af.



Een kijkje op het totaal overzicht van het project.
Ik heb naast het ballast leggen nog enkele "heuvel profielen" gezaagd en bevestigd.



Door tips van Peter en Gerolf hier (bedankt , mannen! [;)]) heb ik achteraf ontkoppelplaatjes geplaatst
in de 2 sporen , waar wagens of lok's afgesteld kunnen staan (sporen 4 en 1)



De ballastwerken aan de "zuid"kant van het station.

De volgende foto's gaan nu pas komen als de ballast en de aankleding van de sporen er zo goed als volledig liggen.
Dan kan ik ook nog verder werken aan het verder plaatsen van de andere heuvelprofielen en beginnen na te denken over
de inplanting van straten en huizen.
Ook op de "To Do" lijstje : het kappen van een gat in de muur (en bijgevolg ook de afwerking ervan) voor de verbinding naar de andere kamer voor het rangeerstation Lugano Vedeggio.

Edit 19/08/2013: web-dagboek aanpassing.
Groetjes.
Claudio.

PeterBrz

Dit ziet er weer prima uit! Duimen omhoog! [:D]

bollen neus

Dat ziet er meer dan knap uit, straalt zeker speelgenot uit dat zie je zo al.[:)]

Cozzy

Mooie (en nette) opbouw van de baan, realistisch en smaakt naar nog!
Leuk dagboek trouwens op de website... ben benieuwd naar een volgende update [;)]

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

C.B.

@ bollen neus

bedankt , ..
Over het "speelgenot" ervan : het is hoe je het bekijkt ,h? ? [;)][:)]
Het zou wel de bedoeling zijn om de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen ; in hoeverre dit kan natuurlijk ...[:D][;)]

@ Cozzy

Dank u voor de reactie , maar dat mag ik ook zeggen van uw modelbouwproject , naargelang wat ik zie bij de topic "start van iets moois." [;)]

Het is inderdaad meer een dagboek geworden op de website.
En de bedoeling zou zijn om dit modelbouwproject meer op de voorgrond te brengen op de site , en de foto's van het grootspoor te verminderen.
Maar dat is zeker nog niet voor direct.[;)]

@ PeterBrz.

U mag de duimpjes terug naar beneden doen , en bedankt voor de reactie ,...

Goed, nu kan ik weer enkele weken verder met "steentjes" leggen , en de laatste wissels verder "aankleden".
Groetjes.
Claudio.

swarol

ook mooie trein die met het opschrift cargo [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

C.B.

Even een nieuwigheid vermelden.[:)]

Eindelijk beschikbaar ... de fabrikanten beginnen het eindelijk door te hebben ...
De wissellaadbak van Verscheure transport (LS models) op een Hupac T4 (Kombimodell)



Deze wissellaadbakken komen zeer veel voor in de Hupactreinen Antwerpen <-> Gallarate.
En af en toe in de IFB treinen naar Spanje.
Groetjes.
Claudio.

PeterBrz

Leuk om te zien dat dit model ?indelijk is uitgebracht, daar zat ik ook al 'n tijdje op te wachten! [:D]

Dennis1984

Beste Claudio,

Wat een prachtige baan ben je aan het bouwen en wat een mooie details! Ik wil volgend jaar ook een baan bouwen met als thema Gotthard meets RhB en dit is een enorme inspiratiebron! Je hebt ook erg mooi materieel trouwens!

Met vriendelijke groet,
Dennis

C.B.

citaat:
Geplaatst door Dennis1984
Ik wil volgend jaar ook een baan bouwen met als thema Gotthard meets RhB en dit is een enorme inspiratiebron! Je hebt ook erg mooi materieel trouwens!




Dank je wel , een goede start zou ik zeggen.[;)]
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Een nieuw jaar (de beste wensen aan iedereen , moest ik dit nog niet gedaan hebben) en
hopelijk kan ik jullie verder plezieren , met het aanbieden van enkele foto's van dit modelbouwprojekt.

Ik ben vorig jaar ge?indigd met de revisie van een oude lok van Roco : namelijk de Re 4/4 IV.
Zie op dit forum. klik hier
Nu is het weer tijd om wat foto's te laten zien met wat ik nog gedaan heb aan de modeltreintafel zelf.
Namelijk er zijn 2 schakelposten voor de bovenleiding geplaatst aan het station.





Deze schakelpost moet je eerst zelf in elkaar solderen , waar je toch enkele dagen wel met bezig bent.
De schakelposten hebben al een eerste laagje verf gekregen en zoiets doet wonderen kwa uitzicht.
Ook heb ik voor de leukigheid even het SBB signaal aangesloten voor de foto.

Ook heb ik een "waarschuwingsbordje gemaakt (met decals van TL Decal) om reizigers te waarschuwen dat je
niet de sporen mag oversteken.



Deze borden zie je steeds terugkomen in de stations.

Als laatste voor deze keer , een foto van het totaal overzicht.



Je ziet het , vorderen doet het niet echt , maar ik ben nog steeds steentjes aan het leggen langs de andere kant,
maar dit werk loopt (eindelijk) bijna op het eind. Ook de bovenleiding is helemaal niet af en de bovenleidingsdraad zelf ,
is ook voor het laatst.

Ik zou zeggen tot een volgende vervolg.
Groetjes.
Claudio.

PeterBrz

Dit ziet er weeral schitterend uit! Puik werk!

Paulogic

[^][:0][:p]
Impressionant op zijn minst !
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Niet snel? Maar wel degelijk ... Knap hoor [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw