Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

C.B.

Voor alle duidelijkheid ... het gedeelte baan wordt niet afgebroken hoor ...  :) ;)

Maar de goesting is inderdaad even weg. (de reden had ik hier op vorige pagina al geschreven).
En dat merk ik persoonlijk ook aan de laatste foto's (de foto die je nu net laat zien Johan , is natuurlijk juist nog wel een hoogvlieger ...  ;D )

Het zal wel goedkomen ...

Alleen een beetje geduld waarschijnlijk.
En als ik hierboven ook enkele reacties lees ; ben ik dus niet alleen.

Groetjes.
Claudio.

Mattias

Gewoon blijven doorgaan, Claudio!
Je bent een inspiratie met je Modellbahnli  8)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

loebaske


Goh Claudio, is hier ook het geval en als je het even moe bent >>stoppen, anders begin je tegen de zin in en dan ist prutsen..
Gewoon alles laten liggen en nadien heb je weer inspiratie over...

C.B.

#393
Hey Eric , zo is het.
Jammer genoeg is aan de treintafel nog geen voorruitgang geboekt.
Dus nog steeds "on Hold".
Ook heb ik (weeral) eens een deel fouten van 3 (!) Roco SBB/BLS Vectron locomotieven gehad , ten gevolge van fabrieksfouten tot een wispelturige sounddekoder.
die 3 machientjes staan opzij tot ik er weer zin in heb.

Ik ben uiteindelijk bezig geweest met de Roco SBB Re 4/4 II nieuwe generatie die gelukkig nog wel super zijn.
Dit is de volledige afwerking van de stuurposten en buitenkant + de decoder afstellen.
(De beschrijving volgt nog ergens.)

Ik heb ondertussen snel wat (proef) foto's gemaakt van deze locomotieven en ditmaal via Flickr omdat mijn website momenteel een ramp is. (geen tijd om dat daar terug op punt te zetten)



Rechts zie je de afgewerkte SBB Re 4/4 II 11161 en links de SBB Re 420 275 die hier nog origineel (uit de doos) op de foto staat.



Op deze foto is de 420 275 ondertussen wel afgewerkt en mag mee pronken op de Gotthardbaan.

Let niet op de kwaliteit van deze foto's, want ze zijn snel genomen met een smartphone.

Hopelijk tot binnenkort. :)
Groetjes.
Claudio.

Peter

#394
Claudio,
Je hebt toch een super baan.
Doet me steeds weer herinneren aan de dagen die ik bij ons bedrijf in Zug en Rotkreuz doorbracht.
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Dank je wel Peter.
Bij mij is het echter een meer zuiders gevoel ...  ;D

Ik heb er nog een paar.



ETCS Balises (eindelijk zijn ze op de markt gekomen , speciaal voor de CH fans)
Ook zijn er meerdere dwarsliggers als afstand tussen beide balises , en dat was bij mij ook fout (zie voorgaande foto's een paar blz. terug)



Nogmaals een zicht op de ETCS balises.



Proefopstelling van een sturing van een Tillig Wissel en bezetmelding, alsook alle noodzakelijke verbindingen zijn doorgetrokken naar de 2e kamer.
Ik kan in beide kamers via afzonderlijke computers de baan (automatisch , half automatisch en handmatig) bedienen.



SBB Re 4/4 II 11161 nog eens vanuit ander fotopunt.

:)
Groetjes.
Claudio.

loebaske

Het blijft een must om naar je baan te kijken,elk detail ontgaat je niet, dikke chapeau....

C.B.

de eerste proeffilmpjes (hopelijk kunnen jullie ze bekijken. 8)





Groetjes.
Claudio.

loebaske

Machtig mooi en sfeer en geen TGV gedoe, mooi op snelheid...

Peter

De foto's zijn prachtig doch ik krijg geen filmpjes te zien.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ferm, Claudio  8)

@Peter: klikken op de foto's => Flickr opent => klikken op filmpje
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

Bedankt Eric , Peter en Gerolf.

Zo is het Peter , gewoon op de foto klikken.
Was een testfase en gedaan met een iPhone.
Binnenkort zet ik mijn camera erop en zien dat ik het overal nog wat scherper krijg.

Het huisje op de voorgrond bij het laatste filmpje dient maar enkel om mijne rommel daarachter te verbergen.  ;D
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Citaat van: loebaske op 11 mei 2019, 14:43:51 PM
, mooi op snelheid...

Tja daar zit wel wat werk in. Elke locomotief ondergaat snelheidsmetingen bij elke decoderstap en dit zowel voorruit als achteruit.
(wat ook gemakkelijk is als je meerdere locs in je sleep zet (het programma zorgt dat alle loc's in de trein ongeveer dezelfde snelheid krijgt.)

Eerst alvorens de snelheidsmeting wordt gedaan stel ik de decoder zodanig in dat deze in stap 28 maximum 100 tot 120 km/u rijdt.
Om een loc af te stellen ben ik enkele uren zoet.

Op de modelbaan is trouwens de hoofdlijn Vmax 80 km/u. Zijlijn Vmax 40/60.

Optrekvertraging en afremmen doet het programma. (wat je zelf instelt uiteraard.)
Groetjes.
Claudio.

Boemeltrein

En te zeggen en te zien dat deze SBB Re 4/4 types en de andere varianten nog dagelijks worden ingezet, vele zijn met de jaren voorzien van verschillende veiligheidssystemen en cabineairco. De NMBS klaagt dat hun materiaal te oud is? Sommigen dateren van de jaren '60

ACFI

Prachtig, prachtig, prachtig.

Vooral de nachtopnames vind ik levensecht. Enkel aan het abrupt stoppen zie je dat je op schaal bezig bent,

De opname bij dag vond ik wat minder vooral door het storend klik klik klik geluid dat niet overeenkomt met de werkelijkheid. Zonder geluid ziet dat er ook heel goed uit.

ACFI