Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

Houdini


C.B.

@ Evan , Michaël , Jelle.

Dank jullie wel , ondertussen ben ik aan die steunmuur het groen wel aan het bewerken : andere soorten grasvezels aan het bijplaatsen en met een scheermesje de lange stengels (vezels)  aan het kortwieken.
Foto volgt als het daar af is . :)

En ook de bovenleiding wordt daar verder doorgetrokken -> richting tunnel naar de 2e kamer
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Groetjes.
Claudio.

C.B.

#333
Nieuwe update.
Ik ben stilletjes aan het tussenperron begonnen.
Het wachtlokaal en afdak is voor een later stadium.



Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de zelfbouw asfalt/beton set van Noch.
Vervolgens heb ik eerst de stationsnaamborden geplaatst naar SBB voorbeeld die trouwens conform de werkelijkheid belicht zijn 's nachts.



Er wordt uiteraard alles afgeplakt wat nodig is , alvorens de asfalt/beton te plaatsen.
Ook worden de resterende gaatjes in het hout opgevuld met vulpasta.
Vervolgens wordt de asfalt/beton laag opgebracht en tenslotte met de juiste kleur afgewerkt.



Sfeervol , dat wel.



Ook al eens bekijken en denken hoe ik het overige moet inplanten.



Een beetje al met de begroeiing "gespeeld" aan de tunnelingang.

Zo dat was het weer , tot een volgende.

Edit 2017-02-03,  een foto verwijdert.





Groetjes.
Claudio.

Gerolf

Tof, die verlichte borden  8)
... maar ze lijken op één foto feller dan je perronlampen  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

#335
Dat valt in de werkelijkheid goed mee hoor Gerolf , die stationsborden branden helemaal niet zo fel als die foto laat uitschijnen , dit ligt eerder aan mijn fotoinstellingen  :)
Ik heb ondertussen de bewuste foto verwijdert , ik zal binnenkort een nieuwe poging doen ze ne.  :)
Groetjes.
Claudio.

trainspottingjr

Amai , alweer een mooi stapje vooruit.
Waarschijnlijk wel ni zo simpel om zoiets verlicht te krijgen .

Hoever sta je met de plannen in de aanpalende kamer?
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

TBCédric

Ziet er knap uit! Kijk uit  naar wat meer groen.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mahtoska1

Ik volg dit draadje van in het begin. Het is zeer leerrijk om te volgen. Ik kijk altijd uit naar het vervolg.

C.B.

Citaat van: trainspottingjr op 03 februari 2017, 12:44:28 PM
Waarschijnlijk wel ni zo simpel om zoiets verlicht te krijgen .

Toch wel hoor.  :) Er liggen nog vele verlichtingssetjes klaar om te plaatsen op de bovenleidingsmasten.
De kant waar het tussenperron ligt , ontbreekt de verlichting omdat de volledige bovenleiding hier nog niet is afgewerkt.
(paaltjes staan nog niet , is dus geen mast en kan ik ook geen verlichtingspaaltje opzetten.  ;) )
De "Noordkant" is wel goed verlicht als het donker is hoor.  :) )

Citaat van: trainspottingjr
Hoever sta je met de plannen in de aanpalende kamer?

Plan op niveau 1 is getekend , en daar blijft het bij op dit moment. (al weet je nooit  ;) )
Schaduwstation moet ik nog aan beginnen.


Citaat van: TBCédric op 03 februari 2017, 13:20:36 PM
Ziet er knap uit! Kijk uit  naar wat meer groen.  ;)

Dank je , ja is zeker nog niet af , er ontbreken nog takjes , struikjes , boompjes enz .... maar de basis aan de tunnel is er.

Citaat van: mahtoska1 op 03 februari 2017, 13:29:48 PM
Ik volg dit draadje van in het begin. Het is zeer leerrijk om te volgen. Ik kijk altijd uit naar het vervolg.

Fijn om te lezen , dank je.  :)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#340
Even met iets anders bezig geweest.
Sinds enige tijd zijn de containerwagens type T2000 beschikbaar van Roco.
Helaas moet aan de modellen heel wat gesleuteld worden. (lees getuned)
(dit was vroeger toch ondenkbaar bij dit merk)

Eerst de wagen zelf , daar is niet mis mee , alleen de wielen , ze hebben er 9 mm ondergestoken in plaats van de gewone 11 mm.
Je kan ze eronder plaatsen maar dan is het gevolg dat het chassis weer te hoog op zijn draaistellen staat en bijgevolg ook de bufferhoogte.

1 oplossing, dat is de onderkant waar de draaistellen opgeschroefd zitten alles bijvijlen (ik heb dit gedaan met een dremel)
Hierdoor komt het chassis als het ware lager liggen op de draaistellen zoals ook bij het echt model , en geeft weinig problemen bij het rijden.



Ook de trailers zijn aangepakt , die staan ook te hoog op hun wielen , die heb ik dus ook verlaagd zoals het hoort.



Links op de foto de afgewerkte T2000 met 11 mm wielen , rechts de originele T2000 met 9 mm wielen (en merk het verschil van bufferhoogte)
Je kan desnoods ook de 11mm RP 25 ondersteken .. geeft nog een beter effect.
Groetjes.
Claudio.

mahtoska1

Veel werk voor een nieuw model. De laatste foto is zeer sfeervol.

C.B.

Nog eens een update , ik ben begonnen aan de bouw van het dak op het tussenperron.
Eerst nog eens 2 foto's van het origineel (kwaliteit is wat minder - dit zijn nog analoge foto's van vroeger , en zijn ingescand)





Begonnen met de juiste messing profieltjes te zoeken en zo goed mogelijk samen te stellen.
Vermits mijn perron in een bocht ligt , maakt het de zaak niet eenvoudig.



Ook de verlichting mag niet vergeten worden , 2 boven de trappen en eentje voor in het wachtlokaal (moet nog gebouwd worden)

Het dak wordt uit plasticcard uitgesneden.



Dan worden de zijkanten bevestigd en alles in een eerste grondkleurtje gespoten.



de steunpaaltjes voor het dak zijn nog niet vast bevestigd , daarom staan ze nog een beetje schuin en zelfs sommige nog niet mooi recht naar beneden.



Hier zie je goed hoe alles in een bocht ligt , het dak is ook nog verre van af.

Wordt vervolgd.   :)

Groetjes.
Claudio.

mark7758

ziet er degelijk uit. Complimenten
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

C.B.

Dank je Mark  ;)  , het is een eerste probeersel , is het eindresultaat niet goed , vliegt het terug eruit ...  ;D
Groetjes.
Claudio.