Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

HYA

Knap werk.

In het "Museum" van HP Porsche is er een uitbeelding van de Gothard zowel Zwitserse zijde als Italiaanse.

Prettige feesten.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

niko

Ziet er top uit en zeker met de donkere tunnel  8)

mvg NiKo
mvg Niko

C.B.

@ Jan bedankt , ja alleen heb ik echter de financiën niet zoals meneer Porsche.  8)
@ Niko , en daar ben ik dan ook helemaal blij mee , zo had ik het gehoopt met wat betreft de tunnel.
@ evan , dank je , nu ben ik aan een stadium beland om uw hulp en antwoorden te vragen , denk ik.  :D ;)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Ik ben er nog eens met een nieuwe update.

In ieder geval , het gaat over het dichtmaken van de heuvelprofielen.
En daar gaan de meeste foto's over.
Ook ben ik weer bezig onder de treintafel , en dat is het aansluiten van extra bezetmelders voor wissels en blokken.
Dit klusje gaat nog wel een tijdje duren.

Maar nu eerst de fotoreeks.
Ik heb gekozen voor Noch kreppapier om alles dicht te maken.
Dit werkt plezierig (knippen met een schaar , opbrengen doe je gewoon met een warme lijmpistool).
Ook heeft dit papier een tussenlaagje om het nodige vocht tegen te houden. (wat ook niet onbelangrijk is).

Ik had uiteraard het meeste werk met de uitneembare gedeeltes in de heuvels , en dit om aan wissels en andere situaties .... aan te kunnen bij eventuele problemen.

 

 

Kader maken , gaas erover , controleren dat het past en tenslotte kreppapier erop.



Hetzelfde voor het groter gedeelte.



Alles past , en ben ik er klaar voor om kreppaper op te doen.



Nog eens een kijkje aan de tunnel ingang.



Ik heb eindelijk eens een zicht van hoe de heuvels gevormd zijn en ben er vrij tevreden over.

Zo dat was het voor nu , en kruip ik terug onder de treintafel om verder bezetmelders aan te sluiten.

Ciao.
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

59erke

Het paradespoor is gewoonweg prachtig

Het plaatje klopt volledig, de bovenleidingsportalen, de keuze van de ballast enz.

Zeer goed bezig Claudio
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dennis1984

Goed bezig Claudio!

Houd je er rekening mee dat je bij een ontspoorde trein in de nabijheid kunt geraken?

Met vriendelijke groet,
Dennis

philippe_007


C.B.

Dank je allen.

@ Olivier ; ja en met dat kreppaper werken is echt plezierig.  :)

@ Koen ; ik ben er ook vrij content mee  :) , het was een karwei van lange duur , want sporen en ballast leggen is niet op 1 - 2 - 3 klaar , maar het plezier
    en voldoening achteraf is wel groot.

@ Dennis , hey  :D blij om nog eens een berichtje van je te lezen , want is al een poosje terug.

Groetjes.
Claudio.

niko

Ziet er helemaal completer uit zo met de bergen die dicht zijn gemaakt met dat Noch papier . Ben benieuwd naar het vervolg Caludio  8)
mvg Niko

C.B.

Dank je Niko.

En ik ben ermee gestart ... het aankleden van het landschap.
Ik ben begonnen met de afneembare plaat in de rechterbovenhoek , want moest er toch iets tegenvallen , is dit niet zo een ramp.



Het gips werd hier al aangebracht op het kreppapier , alsook de asfalt van de parking.
Dit moet een parking in slechte staat zijn , en bij deze vind ik het wel geslaagd.

Op de voorgrond die plukjes gras gaan er terug uit , en wordt helemaal opnieuw gedaan.

Wordt vervolgd.  :)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Wegens omstandigheden was het vrij kalm hier geworden.
Ondertussen heb ik toch wat verder bezig geweest , en ik ben begonnen met de gipswerken.
Dit moet uiteraard nog volledig afgewerkt worden.



Ik gebruik naargelang de behoeftes , 3 soorten gipsstructuren (bruin zandsteen , graniet en gewoon gips)



Even een detail opname , ook zijn ondertussen de spoortoestellen verbetert : wisselmotorbehuizing , schakelkastjes zijn opnieuw geplaatst.



Je ziet dat hier voornamelijk ook de bruine zandstructuren aanwezig zijn in het rots massief. En nogal veel groen , dat beloofd.



Ook heb ik nog aan de uitneembare plaat gewerkt , en is de basis af.

Dat was het voor nu even (moet onmiddellijk weg , tot een volgende. :D)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Nog een foto van de verdere werkzaamheden aan de heuvels , ter hoogte van de tunnel.



En zo ga ik verder richting zuidkant ....  :)
Groetjes.
Claudio.

centauri167