Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

lenz decoders

Gestart door tony, 04 juli 2005, 12:03:25 PM

tony

Ook ik heb lenz gold decoders gekocht die ik niet aan de praat krijg. Ook in de originele instellingen rijden de treinen niet op adres 3 nog op andere. Weet er iemand wat er zou kunnen verkeerd zijn. Ook het knipperen van de lichten heb ik ervaren maar dit is veruit het meeste dat er van leven in komt.
Vriendelijke groeten Tony

n/a

Tony,

Heb je de lok na installatie van de decoder als eerste op de programmeerrails gezet? En was je toen in staat het adres te lezen (CV1), of heb je de lok onmiddellijk op de baan geplaatst en hen via adres 3 opgeroepen om hem te laten rijden.
Als je het laatste gedaan hebt, en er was iets fout met de aansluiting van de decoder, dan kan de decoder onherstelbaar beschadigd zijn.

Wat voor digital systeem gebruik je overigens, en is deze wel juist ingesteld voor deze decoder?

Met iets meer informatie van jouw kant uit, kunnen wij je beter helpen.

Wim

Break302

Hallo

Allemaal goed en wel , maar verklaar dan eens waar om die zelfde decoder het in een andere lok dan wel doet !

Jos

n/a

citaat:
Geplaatst door Break302

Hallo

Allemaal goed en wel , maar verklaar dan eens waar om die zelfde decoder het in een andere lok dan wel doet !

Jos



Jos,

Dat kan zoveel oorzaken hebben, daar ga ik niet eens naar raden. Pas als ik de desbetreffende lok in mijn handen heb kan ik hier een antwoord opgeven.

Wim

tony

Hoi treinliefhebbers
Ik heb 1 decoder aan de praat gekregen in een trix depot-loc (89?). Heb dan deze decoder in een Fleishmann loc gestoken en dit werkte weer niet. Ik Werk met de Twin-Center maar in de winkel probeerden we ook met de ROCO Lokmaus. Hebben deze decoder in de zelfde trein uit een ander startset idem aan de mijne gestoken met het zelfde resultaat. Het probleem ligt dus blijkbaar wel bij de loc of moeten er nog instellingen gewijzigd worden. Ben nog maar net met digitaal begonnen en moet nog HEEEEL veel leren. Groeten Tony

n/a

Tony,

Ik begrijp uit je verhaal dat er een Nem stekker in de lok zit.
Draai de decoder eens 180 graden en steek hem er dan nog eens in. Grote kans dat hij nu wel werkt.

Wim.

boke

Hallo,

Zelf heb ik onlangs ook een Lenz gold decoder gekocht (mijn allereerste decoder trouwens). Waarvoor dient het paarse draadje dat niet aangesloten is en dus in mijn loc nog vrij is?

Groeten,

Boke

Ps. Deze decoder zit in een Roco-loc 5939 en de loc doet het...[:)]

n/a

citaat:
Geplaatst door boke

Hallo,

Zelf heb ik onlangs ook een Lenz gold decoder gekocht (mijn allereerste decoder trouwens). Waarvoor dient het paarse draadje dat niet aangesloten is en dus in mijn loc nog vrij is?
Groeten,
Boke



Tja Boke, ik zou bijna zeggen kijk even in de beschrijving die bij elke decoder wordt meegeleverd.
En als het lezen je moeilijk afgaat kijk dan even naar de plaatjes, of hier http://people.zeelandnet.nl/rosoft/decoderinb.html
en hier
5.4.1 Cable colours
The cables of all GOLD decoders follow the same colour code.
Having connected one decoder, you will know exactly what to do
the next time.
Cable colour code:
red   Track connection, right-hand side
black Track connection, left-hand side
orange Motor, one connection
grey Motor, the other connection
white Function output A, lights at front for direction-dependent
lighting
yellow Function output B, lights at back for direction-dependent
lighting
green Function output C
purple Function output D
blue Function positive common

Wim.

boke

Wim,

Bedankt voor de uitleg, maar zelf ben ik ook niet zo'n talenknobbel!  En aangezien ik ook geen technische opleiding heb gehad maakt het de zaak er niet eenvoudiger op! Ik vermoed dat ik zo niet de enige modelbouwer ben! Die Engelstalige uitleg zat natuurlijk in het doosje! Ik vind dat het hoogtijd wordt dat er een Nederlandstalige handleiding bijgevoegd wordt. Ik dacht zelfs dat het hier in Belgi? verplicht is! Misschien kan MSM ook eens een beetje druk uitoefenen om hiervoor te zorgen [?]! Een beetje fierheid op je moedertaal kan zeker geen kwaad...[^]

Groeten,

Boke


n/a

Boke,

Het is toch echt een kwestie van even kijken bij de Nederlandse Agent voor Lenz.

http://www.rez.nl

http://www.rez.nl/downloads/90300-handleiding-locdecoders.pdf

Wim.