Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Lima M4 openen

Gestart door deurenkletser, 21 januari 2010, 07:40:56 AM

deurenkletser

Hallo,

Ik ben pas bezig met de hobby en zou graag weten of iemand een idee heeft hoe je het gemakkelijkst de M4 rijtuigen van Lima kan openen om er verlichting in te bouwen. Iemand een idee?

railman56

ik zie het ook niet op 1, 2, 3 [:(]
normaal kan je de zijkant met behulp van kaasprikkers een beetje openen van het chassis
ben ook benieuwd naar de oplossing
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

guy holbrecht

De M4 rijtuigen van Lima zijn gemakkelijk te demonteren. Het dakgedeelte zit met 10 lipjes vast aan de zijkant. Met een fijne schroevendraaier of met je nagels even het dak loswrikken aan ??n van de hoeken en je kan zo aan de slag. Meer info vind je in MSM 44, waar een hele bijdrage besteed wordt aan het inbouwen van een functionele verlichting in M4 rijtuigen.

Groeten,
Guy

railman56

effe niet nagedacht want dit had ik moeten weten [:I][:I]
bedankt guy [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

deurenkletser

Bedankt,

Ik krijg een hoekje open, maar durf toch niet verder trekken, het ziet precies nogal vast en ben bang dat ik het forceer. Is dat normaal? Ik vraag het liever dan verder blijven trekken.

EDIT: 't is gelukt. Thanks

deurenkletser

Nog 'n vraagje.

De LIMA M4 rijtuigen bevatten nu geen stroomgeleidende wielen.

Kan ik er deze zo insteken en gebruiken voor de verlichting ism de digirails LED bars?

http://www.conrad.be/goto.php?artikel=211869

Bedankt allen!

guy holbrecht

Tiens, mijn M4 rijtuigen hebben metalen wielen op een metalen wielas  van fabriek af. E?n van beide wielen zit ge?soleerd op de wielas. Daardoor is het perfect mogelijk via een wrijfcontact stroom voor de verlichting te nemen. Je moet er enkel voor zorgen dat de wielen in beide draaistellen niet dezelfde kant ge?soleerd zijn.Gewoon de wielassen van positie veranderen in ??n van de draaistellen van je rijtuig.

Groeten,
Guy