Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ls models shmms 32011

Gestart door 7003, 20 januari 2010, 21:52:11 PM

bolle neus

#15
Ik ben ook in het bezit van Lsmodels sets 32010 en 32011 en heb dezelfde ervaring.  Gekoppeld met m?rklin kortkoppeling na een flauwe bocht na een wissel lopen ze uit het spoor.  Hetzelfde probleem gekoppeld met kadee koppelingen.  Wanneer je begint te rangeren - duwen of trekken - met veel bochtenwerk onmogelijk de wagons in de sporen te houden[:(]

Etienne

rixke rail

#16
Er is/was inderdaad een probleem met de t? strakke koppeling van deze wagons.
Een beetje laat, ik weet het, maar de oplossing is h??l simpel ...
Zo simpel dat dit draadje voor de arme dimi (7003) een stille dood gestorven is !
Hopelijk volgt hij nog ...
Gewoon een klein stukje plasticard (1 mm) tegen de rand van de steekkoppeling kleven (aan ??n kant van de wagon zou voldoende moeten zijn)


Dan terug in de nem-houder steken, vastkleven is niet nodig, het zit strak genoeg. Wel heb ik de behandelde koppeling wit geschilderd, zodat ik telkens z/w kan koppelen ...


Zo ziet het er nu uit !



Dit zou moeten help'en voor alle koppelingproblemen van die aard.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

#17
Goed gezien Rixke , kan natuurlijk ook voor andere rijtuigen of locs gebruikt worden.[;)]