Ls models shmms 32011

Gestart door 7003, 20 januari 2010, 21:52:11 PM

7003

Hallo

Ik ben in bezit van lsmodels sets 32010 en 32011 (shmms).
Ik gebruik de fleischmann steekkoppeling.
Deze wagens zijn veel te kort gekoppeld, buffer tegen buffer als gevolg er valt niet met te rijden.
Hebben jullie hier ook ervaring mee en wat is de oplossing?

groetjes 7003

imghttp://users.telenet.be/dimidiels/32010-__-3.jpg/img

conducteur

#1
beugelkoppeling?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

#2
Vraag
wat is de boog straal
Wat voor koppelingen gebruik je (van die klauw kopelingen of de ouderwettse haak beugel
Deze wagens werken alleen met koppeling 6515  van fleischman
Oplossing is  een vast staafje dat in de wagen past (klem) en iets langer is dan twee koppelingen echter alleen als de boog straal te klein is

wim

7003

#3
Ik gebruik de  profi steekkoppeling.
Ik gebruik ook fleischmann sporen zelfs als ik over een wissel rij en dit is nu toch een flauwe bocht. Zij hangen echt vast tegen elkaar zonder wat speling.
Zoals je op de foto kunt zien buffer tegen buffer.

7003

ysbeer

#4
Op die foto zie natuurlijk niks er zit geen koppeling tussen.
Ze staan gewoon tegen elkaar.
Mijn advies terug naar de winkel.
Het geheel komt mij heel vreemd voor,nog nooit zo iets gehoord of meegemaakt.
wim

Peter

#5
citaat:
Deze wagens werken alleen met koppeling 6515 van fleischman


Wat is dan het nut van een "Norm-koppelinghouder"??[:0][:0][:0]
De bedoeling van het systeem is juist dat je alle koppelingen er in kunt plaatsen.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

#6
citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Deze wagens werken alleen met koppeling 6515 van fleischman


Wat is dan het nut van een "Norm-koppelinghouder"??[:0][:0][:0]
De bedoeling van het systeem is juist dat je alle koppelingen er in kunt plaatsen.


Sorry foutje van mij (om het niet te moelijk te maken).
Dit werkt alleen met een z.g.n starre kortkoppeling (roco,fleischm, enz )
Bij een haakbeugel koppeling kan (let wel kan )de zaak klem lopen.
Ik heb dat bij andere LS wagens ook gehad.
wim

modelbaanHO

#7
Ik heb hetzelfde probleem met de Tahms wagons. Ik heb in het totaal 12 van die wagons uitgerust met Roco kortkoppelingen. Op een recht spoor staan ze werkelijk buffer aan buffer. Je krijgt er bij wijze van spreken geen haar tussen.

In de bochten wringen ze elkaar uit de rails. (Mijn bochten hebben een minimum straal van 600 mm, maar ook in de bocht van 1000 mm gaan sommige wagons uit de rails). Mijns inziens werkt het mechanisme niet correct waardoor de wagons in een bocht niet 'uit elkaar' worden geduwd, waardoor de buffers in de binnenbocht tegen elkaar wringen.
Ik zie niet direct een oplossing (behalve gewone beugelkoppelingen monteren).
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ERVIN

#8
Vreemd verhaal , ik rij zelf ook met de Fleischmann Profi-koppelingen , en heb daar nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet over mijn wisselstraten , en ja ze zijn h??l kort-gekoppeld...




Jurgen

#9
Kan je er ook zo geen ding in plaatsen zoals bij sommige Roco-locs geleverd wordt?
Vraag me niet hoe zo'n ding heet, maar je klikt het in de NEM-houder en daar klik je dan je koppeling in. Op die manier staan je wagens een klein beetje verder van elkaar en zou er geen probleem meer mogen zijn in de bochten.

Het is maar een idee h?, ik weet niet of het ook zou werken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

#10
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Vreemd verhaal , ik rij zelf ook met de Fleischmann Profi-koppelingen , en heb daar nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet over mijn wisselstraten , en ja ze zijn h??l kort-gekoppeld...


Maar op geen van beide foto's staan de buffers tegen mekaar [:D][:)][;)]
Het is dus normaal dat je geen problemen hebt.
Maar met buffers die tegen mekaar geplakt zijn ... [:(][:(][:(][:(][:(]

Peter

#11
Ben er niet helemaal zeker van want de Fleischmann website werkt momenteel slecht, maar ik dat dat Fl ook een kortkoppeling had/heeft die iets langer is, dus iets verder uitsteekt.
Kan iemand dat bevestigen?
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

#12
Ik heb bij de wagons aan ??n zijde de kortkoppeling niet helemaal in de schacht ten einde geduwd zodat de afstand tussen de buffers in gekoppelde toestand ongeveer 1 mm groot is.
Nu lopen de wagons zonder problemen door de bochten.

Het enige nadeel is dat de koppeling nu niet echt vast zit waardoor ze bij lange slepen door het gewicht van de trein uit de schacht kan worden getrokken. Ik kan natuurlijk de koppeling in de schacht vastlijmen, maar dat doe ik liever niet.

Ik heb op het forum in een andere draadje ook al eens opgepikt dat er een soort 'verlengschachtjes' van Roco zouden bestaan. In dit draadje worden ze opnieuw vermeld.
Heeft iemand daar een refentie van ? Op de website van Roco en in de catalogus vind ik ze niet terug.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ERVIN

#13
Datgene dat Jurgen bedoeld is dit volgens mij ,



Het is een extra onderdeeltje ( dat met die halve cirkel) dat meestal bij locs bijgeleverd wordt.

@dgrr57 , je hebt gelijk , "mijn" buffers staan idd niet tegen mekaar geplakt.[;)]

@7003 mss toch maar eens op zoek gaan naar zulk een extra onderdeeltje??

Jurgen

#14
Dat is inderdaad wat ik bedoel Erwin.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.