Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wheateren station Neuvy van Jouef

Gestart door den T, 19 januari 2010, 12:48:21 PM

den T

Beste allemaal, ik heb een station van Jouef , maar in samengeplakte toestand, bemachtigd. Dit wens ik in te plannen op mijn baantje. De kit is een rose plastiek kleur. Hoe kan ik dit gebouw het uiterlijke geven, dat het de tand des tijds heeft doorstaan. Overschilder ik het best of zijn er andere technieken om het minder plastiekerig uitzicht weg te halen?
Julien

dirkkerckhofs

Ik heb ook in het verleden een paar gebouwen gekocht voor een spotprijs die al gemonteerd waren. Zowiezo zou ik eerst alles schilderen met acrylverf in de kleuren die je best lijken. Zijn er spleten omdat de kit niet goed geplakt was, kan je die eerst nog dicht plamuren. En dan hangt het er van af hoe nieuw of oud je station er moet uitzien, want dat je graad van wheatering bepalen. In elk geval als er gemetselde muren zijn, dien je de voegen in te kleuren met een verdunde verf met afwasmiddel, zodat de verf goed tussen de voegen loopt. Daken, schrijnwerk en vloeren (perron) krijgen van mij zowiezo altijd een washing. Zijn het geschilderde, bepleisterde muren, dan zou ik er buiten de basiskleur afblijven. In het algemeen zal je dan nog best alle uitstekende delen drybrushen. Plaatelijk kan je ook nog bepaalde onderdelen of hoeken extra vervuilen met poeders. En handig is altijd een rommeldoos, waardoor je aan je station misschien nog extra details kan toevoegen.

Dirk
citaat:
Geplaatst door den T

Beste allemaal, ik heb een station van Jouef , maar in samengeplakte toestand, bemachtigd. Dit wens ik in te plannen op mijn baantje. De kit is een rose plastiek kleur. Hoe kan ik dit gebouw het uiterlijke geven, dat het de tand des tijds heeft doorstaan. Overschilder ik het best of zijn er andere technieken om het minder plastiekerig uitzicht weg te halen?
Julien



den T

Dirk
De ramen en deuren heb je die ook in de verf gezet, want dat lijkt me nogal friemelwerk of valt 't best mee met wat vast hand?
De muren zijn bepleisterd met een roze kleur.
Alvast dank
Julien

Thommy

citaat:
Geplaatst door den T

Dirk
De ramen en deuren heb je die ook in de verf gezet, want dat lijkt me nogal friemelwerk of valt 't best mee met wat vast hand?
De muren zijn bepleisterd met een roze kleur.
Alvast dank
Julien



ramen schilderen is een zwaar klotewerkje...Zeker zoals bij het station van Kibri waar de glazen er reeds op zitten. Maar het lukt, beetje "dikkere" verf nemen.

muren zijn van m'n stationnetje zelf helemaal geschilderd en verouderd. Moest ik es m'n paswoord terugvinden om foto's online te zetten [:(!]
Greetz

Thommy

dirkkerckhofs

Van de ramen ben ik meestal afgebleven omdat het zo een prutswerk is.
citaat:
Geplaatst door den T

Dirk
De ramen en deuren heb je die ook in de verf gezet, want dat lijkt me nogal friemelwerk of valt 't best mee met wat vast hand?
De muren zijn bepleisterd met een roze kleur.
Alvast dank
Julien