Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

zoeken naar geschikte loc

Gestart door stanny, 17 januari 2010, 01:05:04 AM

ON6KN

Hoi,

@Railrunner

Staat de website al on line of is deze nog steeds in opbouw, ben ook benieuwd naar die Belgische baan en materieel....

Groeten de Swa

railrunner

Hallo Swa,

De website staat reeds online, alhoewel ze nog in volle ontwikkeling is.  Hetgeen we al hebben, de basis dus, kan je vinden op www.n160.be


Hier vind je ook enkele foto's en de geschiedenis van het station van Balegem-Dorp, binnenkort voor het eerst in Mechelen.

Enkele forumleden hebben ook gevraagd om de normen die wij hanteren bekend te maken.  Ik werk momenteel deze topic uit. Zijn ze klaar, dan komt dit ook op de site.

Zoals eerder vermeld heb ik plannen om een type 60/61 te maken.  De tekeningen staan al geruime tijd klaar in autocad, maar momenteel heb ik zoveel te doen[:(], dat ik er niet meer toe kom om deze type locomotief verder af te werken in model.  Ik hoop na Mechelen een beetje tijd ervoor te vinden.  Ook verschillende M2-rijtuigen zijn al uitgetekend. Kwestie om eerst alle andere opdrachten af te werken, maar er blijven er maar bij komen (vooral huisjes maken in N en HO).  Ik wou dat een dag uit 36 uur bestond (maar dan wel maar 8 uur werken voor de baas uiteraard[xx(]), dan had ik tijd genoeg om alles rond te krijgen.  Enfin we zien wel, ik laat me niet zot maken [:D]

railrunner

Swa, ON6KN, ben jij soms radio-amateur?

ON6KN

Hoi Railrunner,

Sorry dat ik zo laat reageer maar ben niet altijd thuis door onze tweede hobby, wij gaan regelamtig weg met de motorhome....

En, inderdaad, ik ben ook radioamateur, ben in de club van Diest sinds 1991...

Groetjes de Swa/ON6KN

Michiel

citaat:
Geplaatst door stanny

het blijkt dat we niet veel verder gaan komen via de leveranciers. dus heb ik zelf de koe bij de horens gevat en een Imac besteld met nodige software om 3d te tekenen. via shapeways kan je modellen laten frezen. Het blijkt reeds een populaire manier van werken te zijn.Normaal gesproken zou ik op korte termijn helemaal ingewerkt moeten zijn. Nu is het enkel nog zoeken naar originele bouwplannen. Alle hulp welkom hierbij :)
Hallo Stijn,

hoe staat het met het project? Zit er schot in de zaak? Ik ben toch wel benieuwd of je deze methode in schaal N bruikbaar is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Nu Mechelen achter de rug is, hebben we terug wat tijd over voor de rest.  Als antwoord op de vraag van verschillende N-forumleden of we een website hebben: u kan vortaan terecht op www.N160.be .  De website is ongeveer al een maand actief, er staat al een basis op.  Bedoeling is om gaanderweg de website uit te breiden.  Wat er allemaal precies opkomt?  Wel, kijk regelmatig naar de site, dan kan u het ontdekken.

Groetjes, Jim.