Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Piko in de problemen ?

Gestart door treinliefde, 15 januari 2010, 14:02:03 PM

Gerolf

#15
Op zich is "ik heb dit gehoord, is dat waar?" niet fout. Toch vraag ik me persoonlijk af welke waarde dergelijke draadjes hebben voor ons modelspoorforum.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#16
Ik heb het onderwerp intussen terug geopend. Enkele ongepaste reacties zijn verwijderd.

Let wel: dit onderwerp is terug geopend om het over de inhoud ervan te hebben ! [:(!]
Dus: enig gezeur over eerdere reacties en de boel gaat definitief op slot [8]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#17
Persoonlijk ben ik het eens met je Gerolf, het heeft totaal geen waarde voor het forum en zo zijn er al verschillende draadjes die niets van inhoud hebben. Van mijn part mogen die allemaal gewist worden...

factageklerk

#18
Ik denk dat we als liefhebber de kat een beetje uit de boom zullen moeten kijken ,misschien weten we na de N?rnberg-Messe iets meer en of het waar is al dan niet. Het zou jammer zijn moesten zij ook verdwijnen ,hadden prachtige modellen voor een schappelijke prijs
 

Gerolf

#19
Zover men hoort heeft zowat elk bedrijf momenteel problemen. De crisis is nog niet voorbij, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

#20
Idd de crisis is nog niet voorbij , en wat Peter aanhaalt met forse prijsstijgingen , zal het een erg moeilijk jaar gaan worden , niet alleen voor de fabrikanten maar zeer zeker ook voor ons , de kopers van al dat moois, de meesten onder ons zullen nog meer selectief gaan kopen , enkel dat wat het best aansluit bij een bepaald tijdperk.

ysbeer

#21
De prijs stijging is inderdaad angstaanjagend .vooral bij roco is het idioot veel(tot 20 procent)Fleischman nog een ietsje je erger.(2 honden uit de zelfde stal)
Als je werkelijk de catalog prijs van fleischman moet betalen ben je gek als je nog koopt.
Piko echter houdt zich redelijk in 3 a 4 % op de meeste zaken.
Ik snap die prijs explosie niet,de lonen stijgen nauwelijks,olie goedkoper.
Het meest domme wat men zou kunnen doen is omzet verlies met hogere prijzen compenseren.
Dat leidt meestal tot de dood(van het bedrijf).
Maarja ,zeker ROCO doet al een tijd vreemde dingen
wim

modeltreinbart

#22
Ik zou het persoonlijk erg vinden want ik ben content over hun rails . En moest het het geval zijn dan moet ik of overstappen of een voorraad in huis halen dat ik zeker verder kan werken.
Maar inderdaad afwachten is de boodschap.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Jurgen

#23
De lonen zijn zelfs gedaald dit jaar. Zo erg is het gesteld.

Ik denk dat men beter niet al te veel nieuwe dingen aankondigd dit jaar en dat men best gewoon enkele kleurvarianten gaat fabriceren. Op die manier worden eerder gemaakte kosten gespreid over meerdere jaren en wij zijn ook tevreden want we hebben er weer een extra model bij.
Wat men dan niet moet doen is de prijs laten stijgen want we zijn ook niet achterlijk h?. Afin, ik toch niet. [:D]

Verder hebben ook wij een beetje ademruimte nodig en dan bedoel ik eigenlijk onze portemonnee die wat ademruimte nodig heeft. De mijne die is ondertussen leeg.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

erik de noorman

#24
Geld kost zeer veel geld als het geen eigen kapitaal is. Indien het  eigen kapitaal is, wie durft zijn buffer dan nog investeren (aan onderstaande).
Vergeet niet het ding dat uit vlees en bloed bestaat (de arbeider) moet zeker gekoesterd en beschermd worden maar, dat kost heel veel geld.

De wereld is om zeep er gebeuren rare dingen om me heen. (woorden van een zeer verstandig mens: Urbanus)

Erik

factageklerk

#25
Ik heb mij dat al wel eens afgevraagd wat het effectief kost aan grondstoffen alleen om een wagon te maken bvb. Niet tegenstaande het feit dat er veel in het buitenland (China e.d. ...) word geproduceert tegen lage productiekosten. Toch moeten wij bij de handelaar nog redelijk veel centen ophoesten voor onze modellen[:0]

@ Erik  ; wat Urbanus zingt is waar maar vergeet niet dat wij als mens zelf verantwoordelijk zijn voor de maatschappij die we gecr?eert hebben ,en al z'n problemen er omheen. En dat bepaalde landen gans de wereld ermee "besmet" hebben met die financi?le crisis
 

Greg

#26
Die prijs, ja van waar komt dat.

De productie van een wagon zal niet zo duur zijn (arbeidskosten bvb in china zijn te verwaarlozen tov het bedrag dat je hier moet betalen) de onderdelen is een bepaalde kost, maar ik het het vermoeden dat dit ook maar een beperkt deel uitmaakt (toch bij een "gewone" wagon)

Ik denk dat je in hoofdzaak moet kijken naar kosten van onderzoek ontwikkeling die men moet afschrijven. En de kosten die hier gedekt moeten worden voor het bedrijf (personeel, gebouwen,...) als men daar nog eens alles bij gaat zetten van transport, belastingen, invoertaksen,... dan denk ik dat de prijs op dat niveau moet liggen om een voldoende winst marge te maken.

De oplagen (en de markt) zijn gewoon relatief klein, dus alle grote vaste kostenposten moeten overgedragen worden op een relatief klein aantal locs/wagonnen.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ysbeer

#27
citaat:
Geplaatst door Greg

Die prijs, ja van waar komt dat.

De productie van een wagon zal niet zo duur zijn (arbeidskosten bvb in china zijn te verwaarlozen tov het bedrag dat je hier moet betalen) de onderdelen is een bepaalde kost, maar ik het het vermoeden dat dit ook maar een beperkt deel uitmaakt (toch bij een "gewone" wagon)

Ik denk dat je in hoofdzaak moet kijken naar kosten van onderzoek ontwikkeling die men moet afschrijven. En de kosten die hier gedekt moeten worden voor het bedrijf (personeel, gebouwen,...) als men daar nog eens alles bij gaat zetten van transport, belastingen, invoertaksen,... dan denk ik dat de prijs op dat niveau moet liggen om een voldoende winst marge te maken.

De oplagen (en de markt) zijn gewoon relatief klein, dus alle grote vaste kostenposten moeten overgedragen worden op een relatief klein aantal locs/wagonnen.



Allemaal best waar,maar wat is in 2009 dan zo gestegen dat 20% verhoging geen uitzondering meer is
De markt is gekropen,maar zal op deze manier nog meer krimpen
kostenstijging???
transport NEE belasting NEE invoer taks (kent de eu niet meer)roco prodc.in oostenr en hongarijen.Personeelskosten NAUWELIJKS GESTEGEN.
Nee daar steekt echt meer achter dan verklaarbare kosten stijgingen (inflatie 2.2% e.u)
wim

Greg

#28
citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Greg

Die prijs, ja van waar komt dat.

De productie van een wagon zal niet zo duur zijn (arbeidskosten bvb in china zijn te verwaarlozen tov het bedrag dat je hier moet betalen) de onderdelen is een bepaalde kost, maar ik het het vermoeden dat dit ook maar een beperkt deel uitmaakt (toch bij een "gewone" wagon)

Ik denk dat je in hoofdzaak moet kijken naar kosten van onderzoek ontwikkeling die men moet afschrijven. En de kosten die hier gedekt moeten worden voor het bedrijf (personeel, gebouwen,...) als men daar nog eens alles bij gaat zetten van transport, belastingen, invoertaksen,... dan denk ik dat de prijs op dat niveau moet liggen om een voldoende winst marge te maken.

De oplagen (en de markt) zijn gewoon relatief klein, dus alle grote vaste kostenposten moeten overgedragen worden op een relatief klein aantal locs/wagonnen.



Allemaal best waar,maar wat is in 2009 dan zo gestegen dat 20% verhoging geen uitzondering meer is
De markt is gekropen,maar zal op deze manier nog meer krimpen
kostenstijging???
transport NEE belasting NEE invoer taks (kent de eu niet meer)roco prodc.in oostenr en hongarijen.Personeelskosten NAUWELIJKS GESTEGEN.
Nee daar steekt echt meer achter dan verklaarbare kosten stijgingen (inflatie 2.2% e.u)
wim



Ja waar die aangekondigde prijsstijging vandaan komt, daar heb ik ook geen idee van. Lijkt me ook waar, wat gaat er uiteindelijk van kloppen? Ik weet het ook niet.
Ik weet niet of het hier op dit forum was, maar een jaar/enkele jaren terug voerde men rond deze periode van het jaar ook dergelijke gesprekken van prijsstijgingen van 10-20% ik heb er in realiteit niet van gemerkt (op enkele euro na dan mss).

Dus dat de prijzen van die spullen hoog lijken is nog aanvaardbaar (zie wat ik enkele post hierboven zette)

Waar die AANGEKONDIGDE prijsstijging vandaan komt, daar heb ik ook geen idee van.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

modeltreinbart

#29
Heren, collegas ,
Laten we gewoon afwachten per slot van rekening is het nog maar een gerucht van de sluiting van Piko en staat er niets vast. En wat de prijzen van onze wagons en locs zijn , wij kunnen er niet mee over beslissen , wij de kleine modelbouwer , betalen gewoon de prijs die ons word op gelegd dus en vinden we een model naar smaak dan kopen we het toch en vinden we het te duur laten we het staan en proberen we zelf iets in elkaar te steken. Dus heren, collega's laten we de gemoederen hier rustig houden en enkel hopen op betere tijden.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)