Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

postwagen

Gestart door stevend, 13 januari 2010, 11:03:41 AM

stevend

Beste modelspoorders

Ik ben in het bezit van een ex-DRG postwagen uitgebracht door marklin nr 43268. Ingeschreven bij de NMBS met als nr 70802.
Daarvan vind ik bitter weinig informatie van terug!
Wat ik wil weten, is het tijdperk ;waar die ingezet werden; en  welke loc's deze wagens trokken.

Ik vermoed dat deze internationaal reed samen met I-2 rijtuigen, maar dat is een vermoeden.

mvg Steven

dgrr57







Helpt dit [?]

Bron : 1930-1985, 50 jaar reizigersvervoer, GTF-ARBAC


Michiel

Patrick,

SUPER! [:p] Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je dergelijke informatie ook over de overgenomen postrijtuigen na de Eerste Wereldoorlog? [:I]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dgrr57





Zelfde bron.

Meer heb ik niet. Maar ik ben zeker dat deze informatie te vinden is in een van de vele boeken van Vandenbergen.


stevend

Inderdaad dat is SUPER
Met deze informatie kom ik al een heel stuk verder.
[;)]

marc goovaerts

Toch spijtig dat in de geschiedenis kleurenfotografie zo duur was...

Michiel

Patrick, MACHTIG! Nogmaals enorm bedankt! Ik ga meteen op zoek naar de modelletjes op schaal. [:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)