Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

steven

Gestart door stevend, 11 januari 2010, 22:19:37 PM

stevend

hallo modelspoorders

Even voorstellen,
Ik ben Steven, ben 38 , en belg.
Bij het aanmelden vernam ik dat de usersnaam "steven" al bezet was,
vandaar werd het stevend.
Voor mij is "de" modelspoormicrobe begonnen met de sint (toen ik 12 was).Zoals velen waarschijnlijk met een startdoos maar deze bestond uit het 3-rail type. Deze liep uit tot een redelijke ,vlakke ban.
Uiteraard werden er aankopen gedaan van belgische locs ,waaronder de bolle neus (204 008) van marklin nr 3066.

Na een rustpauze van ettelijke jaren ben ik terug begonnen.
Nu zo een jaar of 5
De loc (hierboven vermeld) heeft mij zo een indruk achter gelaten dat dit ook m'n tijdperk werd , 1965-71.

Spijtige aan de zaak is dat ik nu nog analoog, en vooral heel beginnend bezich ben. En dat is alles naar beneden halen, een ovaalke maken ,rondjes rijden en terug opbergen. Dit laatste is qwestie van vrouwlief niet te vergeten bij deze hobby!!

Nu leg ik me vooral toe op alle uitgebrachte belgiesche locs, allen in HO formaat te verzamelen, welleswaar op foto.
En af en toe ook aan te schaffen.

Gottardo

Welkom op het forum Steven (zo, nu ben ik ook es de eerste om een nieuw lid te verwelkomen [:D]),

je zal merken dat hier heel wat "cracks" zitten die je met ??n en ander kunnen helpen.  Aarzel daarom ook niet om wat vragen te stellen, je hart te luchten, of misschien wat van je foto's te posten.

Ben zelf nu zowat ??n jaar bij dit forum, en vind het erg leuk.

We zijn overigens ongeveer van dezelfde leeftijd (ben net 41 geworden).  En ook ik ben me sinds een jaar beginnen interesseren in NMBS-loks in h0 (en heb er intussen al heelwat verzameld, o.a. de bolle neus 5315 van Roco, weliswaar niet op foto dus, maar in schaal 1/87).

En ook ik heb jarenlang ovaaltjes op de keukentafel gebouwd, om ze 's avonds weer op te bergen.  Ik vermoed dat dit bij velen zo begonnen is (maar waar het eindigt, dat weet niemand [}:)]).

Gottardo

Gerolf

Welkom, Steven. Veel plezier op ons forum [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Steven welkom op dit forum, wat je niet in MSM vindt, kan je hier alsnog vinden.

Gerolf wat was je er vroeg bij vandaag!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janjozef

ook van hieruit welkom,
Het rij- en plaats probleem kun je bij de mannen van oostkamp oplossen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Van harte welkom, Steven.
citaat:
Spijtige aan de zaak is dat ik nu nog analoog... ben.

Er is niets "spijtig" aan analoog, hoor. Analoog is nog springlevend. [;)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dirkske

hoi steven,

Van harte welkom in de modelspoorwereld.
Klein detail: Volgens je gegevens ben je nog maar 13 jaar jong.[:D]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Johnnytrein

Ook van mij welkom op het forum. Wat bedoel je als je schrijft dat je nog analoog bent[:I] Zijn er soms nog analoge mensen in Belgi? dan?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

loebaske

Welkom Stevend, en hopelijk kom je hier aan je trekken.

Zal iets voor de admins zijn die leeftijd aanpassen, anders gaan we hier rare toeren beleven met deze jeugdige forumlid...[:D][:D][:D]

stevend

Aan allen bedankt voor de verwelkoming.

Sommigen waren speciaal opgebleven om als eerste te reageren, maar zoals er verder ook bericht werd, zitten er hier "ferme cracks" tussen.
Deze forum volg ik al een aantal jaren.

Inderdaad er is niets "spijtig" aan analoog. Behalve dat bijna al m'n loc's digitaal en sommige met sound zijn. Dit laatste wil ik wel uittesten, zeker wat m'n type 12 betreft!
Maar geduld is een schone zaak![:(!]

Wat m'n 13 jaar betreft,in m'n profiel, daar werd aangewerkt.
Niet tegenstaande dit voor mij nog geen "slecht" jaar was[;)]

En Johnnytrein die is goed[:D] Had ik zelfs niet gezien bij het herlezen.
Je Lord is een goede "ingevende" engel.

Paulogic

Welkom Stevend,

Mijn schoonvader rijdt analoog (DC) met locs van tenminste 35 jaar oud. De recenste die hij heeft
zijn er enkele die ik nog heb teruggevonden van vroeger. Ik wist zelfs niet meer dat ik die had,
dacht dat mijn moeder zaliger deze had weggegeven aan iemand.

Zijn baan, ondertussen in heropbouw, was en is prachtig en dat analoge zorgt ervoor dat hij echt
wel heel goed moet uitkijken of er niets verkeerd loopt. Maar dat is net het leuke eraan.

of topic :
Analoge mensen ? ja dat bestaat : een vrouw, daar moet ge nog aan knopkes draaien eer dat ze bougeren.[:D]
Ikzelf ben als computerman compleet digitaal, loop zelfs met een usb-sticksken in mijn oren [:D]
Allez zo ziet het er toch uit als ik met zo'n bleutooth foefken rondloop.
mvg,
Paul(ogic)