bergen bouwen

Gestart door didier1990, 10 januari 2010, 20:02:25 PM

gilles


citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik vind de hard-shell methode nog steeds prima om heuvels en bergen te maken. Helaas (nog) niet beschreven in MSM ...



Dag Gerolf

Aan mij heb je deze methode ook voorgelegd.Kan me inbeelden wat je bedoelt maar mijn papa zegt (niet beledigend)[:I]dat je dat beter gebruikt om wegen aan te leggen.Is da waar?Zoniet zou je ons dan eens willen of kunnen uitleggen hoe het allemaal werkt?

Spoorse groetjes
Gilles

Gerolf

de ondergrond van wegen leg je aan met karton of MDF of triplex of ...
de ondergrond van (glooiend of bergachtig) landschap leg je bvb aan met de hard-shell.
Op mijn website vind je een summiere beschrijving: http://meb.gerolf.be/scenery/land/nlandel.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railtravelmanager

dag Didier ikzelf en mijn vrouw wij maakten onze bergen als volgt : met kiekengaas (metaalrasterdraad) modelleren daar oude witte doeken over geheel instrijken met polyfila laten drogen en dan overschilderen, hieronder ons resultaat en wij blijven bescheiden want wij zijn maar amateurs [:)]

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

ysbeer

Wat wil je een leuke of een eerlijke mening.
Een eerlijk maar.
De linkse berg heeft het in zich om uit groeien tot een echt berg.
Maar de rechtse puntjes lijken echt nergens naar,kijk eens naar een berg landschap,zo een puntmuts zie je echt nergens.

En wat nu
Koop een paar rotsmallen (drie is voldoende)van NOCH (is woodland)en giet een stevig aantal gipsen rotsen.
Zijn die droog (2dagen)plak ze dan op de vorm ,de linse dus met houtlijm of zo iets.drogen en dan de gleuven tussen de rotsen met wc papier gedrenkt in de gips dicht smeren.
Niet te vlak,meer wat hobbelig.
Weer goed laten drogen en dan verven groenachtig/grijs.
Alles verven gewoon egaal.

Hier na met een vrijwel droge kwast met witte acryl over de rots wrijven (dat lijkt moeilijk maar eerst goed proberen helpt)en toch niet goed gewoon weer egaal verven en opnieuw

hier een foto van een rots wand die zo gemaakt is,en geloof me ik ben ook maar een amateur
wim

[/img]