Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Roco nieuw 2010

Gestart door Sicco, 08 januari 2010, 20:35:00 PM

Sicco

#30
Dat klopt inderdaad niet.

SirGresley

#31
ROCO 62895 Diesellok Serie 60 Prototyp

Dikke fout: enkele koplampen en zekers geen vanboven!

Maarja, herspuiten en tamponeren zonder de kap te veranderen is iets typisch van ROCO, als het maar geld opbrengt.[xx(]
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Brossel

#32
citaat:
Geplaatst door SirGresley

ROCO 62895 Diesellok Serie 60 Prototyp

Dikke fout: enkele koplampen en zekers geen vanboven!

Maarja, herspuiten en tamponeren zonder de kap te veranderen is iets typisch van ROCO, als het maar geld opbrengt.[xx(]



Wellicht, maar mogelijk ook een wat erg voorbarige reactie. Wie zegt dat het definitieve model er zo uit komt te zien? Als het een vlug handmonster is voor de folder, kan het uiteindelijke model wel gewoon met enkele koplampen (onder) zijn. Mogelijk heeft Roco daar allang en breed rekening mee gehouden.

Misschien ook niet en maakt Roco hier inderdaad een grote fout....eerst maar zien, toch?

Hopelijk leest Roco hier mee...en doen ze iets met de constatering dat het plaatje in ieder geval niet goed is! (althans dat hoop ik voor hen die wel ge?nteresseerd zijn in dit model...ikke niet, buiten mijn tijdperk).
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

doomslu

#33
citaat:
Geplaatst door SirGresley


Maarja, herspuiten en tamponeren zonder de kap te veranderen is iets typisch van ROCO, als het maar geld opbrengt.[xx(]

Typisch Roco? Hmmm.... [;)]

Eerst afwachten of het model werkelijk zo komt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

#34
Het is eerder typisch Roco dat ze niet veel aandacht besteden aan de fotoshop voor een nieuw model, dan dat ze werkelijk slechte kwaliteit leveren volgens mij... volgens mij hebben we op Belgisch gebied niet al teveel te klagen op dat merk. Maar dat ligt blijkbaar aan mij.

Peter

#35
Tja, zo gaat dat. Terwijl van het ene merk alles de hemel wordt ingeprezen, zijn er sommigen die telkens weer Roco in grond willen boren.
Dat er aan het Roco model foutjes zitten, dat weten we wel, en hoe het nieuwe model er gaat uit zien valt af e wachten. Maar ook op modellen van andere merken (niet enkel de 60) valt wel iets op te merken. Ik moet Sicco gelijk geven: afwachten tot het model er werkelijk is, vooraleer kommentaar te geven.

PS: ik zou liever hebben dat hij als 210 op de markt komt[:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

#36
Ik denk dat je het verkeerd hebt als je schrijft dat enkel roco de grond wordt ingeboord.Denk maar een tijdje geleden op dit forum welke discussie het was over marklin, en wat dan van de wachttijden bij L.S-Models ,anderen zijn dan weer karrig met info, ...
In ieder geval trek ik me deze info niet persoonlijk aan.
Tenslotte blijft modelspoor altijd compromissen sluiten, en dit op alle vlakken ( kostprijs ;afwerking ;de tijd ,lees geduld; ...)

Het staat wel pal boven water dat deze loc zoals hij nu afgebeeld wordt niet correct in werklijkheid is.
Afwachten dus waneer het model daadwerkelijk in de winkels ligt

Mvg Steven

i11

#37
Wat ik een groot plus vind bij ROCO is dat de mechanica/motor ook na jaren nog altijd perfect werkt. Duurzaamheid hoort ook bij de beoordeling van een model.
 

theedooz

#38
Precies, dat moeten we van LS (en daarmee van Biervliet) nog maar afwachten, net als de kwaliteit van het gebruikte kunststof na jaren van gebruik (denk aan vervormen of broos worden). Het is tenslotte allemaal (goedkoop) "made in China"...
 

ysbeer

#39
citaat:
Geplaatst door theedooz

Precies, dat moeten we van LS (en daarmee van Biervliet) nog maar afwachten, net als de kwaliteit van het gebruikte kunststof na jaren van gebruik (denk aan vervormen of broos worden). Het is tenslotte allemaal (goedkoop) "made in China"...



Dat  gaat er dus nooit meer uit
China is rotzooi.
Kijk nu toch eerst eens om je heen en ontdek dat wat werkelijk waar is.
Van dat sto.... gezeur , china is slecht kan ik soms pis nijdig worden
En ik ben geen chinees
wim

dieselfreak

#40
citaat:
Geplaatst door theedooz

Precies, dat moeten we van LS (en daarmee van Biervliet) nog maar afwachten, net als de kwaliteit van het gebruikte kunststof na jaren van gebruik (denk aan vervormen of broos worden). Het is tenslotte allemaal (goedkoop) "made in China"...



Ik heb liever een Aziatische 6005 van LS dan een Europese Roco die vol fouten zit (zie het jongste nummer van MSM).
MC

theedooz

#41
citaat:
Geplaatst door ysbeer
Dat  gaat er dus nooit meer uit
China is rotzooi.
Kijk nu toch eerst eens om je heen en ontdek dat wat werkelijk waar is.
Van dat sto.... gezeur , china is slecht kan ik soms pis nijdig worden
En ik ben geen chinees
wim



Beste Wim (van MTE?)

We gaan het zien: de tijd zal het leren. En misschien is het dan geen rotzooi, vaak moeten de Chinezen daar wel hard voor weinig werken om ons mooie modellen te bezorgen (en de fabrikanten en winkeliers hun winst), terwijl de Europese fabrieken (die niet goedkoper k?nnen produceren) mensen moeten lozen of failliet gaan. D?t zit mij dan weer niet lekker.

Tedo (die gewoon een in China geproduceerde Van Biervliet 6005 met alle toeters en bellen zijn kant op laat komen en zijn Roco proto 60 verkocht heeft)
 

ysbeer

#42
Ik heb het even opgezocht ,in Nederland wonen circa 650.000 mannen met de naam wim
Waarom zou ik van MTE zijn,omdat die toevallig ook wim heet.
Vind je dat zelf niet wat dwaas???????
En als antwoord NEE NEE NEE

Dan china
Inderdaad werkt de chinees voor weinig geld,maar bedenk wel anders heeft hij geen werk
En B.v Brawa loks komen uit china en dat zijn prachtige machines,maar duur tot flink duur
Roco produceert in oostblok landen en is een stuk goedkoper dan Brawa.
En als zoals vroeger alles uit duitsland/oostenrijk kwam was natuurlijk niet slecht,maar die tijd is over.
Het enige waar ik tegen aanschop is de redenering dat men in china uitsluitend goedkope rotzooi maakt.
Je telefoon komt vrijwel zeker ook uit china.Slecht?????????
wim
(dus niet uit vlaardingen,geen handelaar,geen aandeelhouder,een simpele modelbaner)

Peter

#43
Vroeger was bijna alles uit China enz. echt rommel. Maar de laatste jaren maken ze daar uitstekende en hoog technologische produkten.
Kijk maar eens wat er allemaal op modelspoor gebied daar gemaakt word, of wou je soms beweren dat bv. de type 12 van Olaerts een minderwaardig produkt is. De Chinezen maken gewoon wat je hen opdraagd.
Met vriendelijke groeten
Peter

theedooz

#44
@ Wim: je gefrustreerdheid deed het vermoeden rijzen, maar nee dus.

Natuurlijk komen er (ook) mooie spullen uit China, maar over de kwaliteit en duurzaamheid op de lange(re) termijn weten we nog vrij weinig. Dat was mijn punt. De weegschaal kan nog beide kanten uitslaan. Het type 12 van Olaerts is van een heel ander (prijs)niveau (net als zijn messing 55'ers) dan producten van LSM en Artitec, dus daarbij heb ik geen twijfels.