Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
Schaal N / Re: LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N
« Laatste bericht door Michiel Gepost op Gisteren om 21:54:12 »
Helemaal gelijk, Thomas, het is een type 97. Ik was verward met "Baureihe 93", en schreef het dus verkeerd. Goed dat je dat zag.  ;)

12
Schaal N / Re: LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N
« Laatste bericht door Decapod Gepost op Gisteren om 21:34:50 »
Is dat geen type 97, Michiel? Of vergis ik me nu zo hard?

Fijn dat die ultrasoonreiniger zijn ding doet. Ik vraag me af of ik me dat ook eens niet moet aanschaffen om m'n oude knarren terug goed bollend te krijgen (wel in H0).
13
Aankondigingen en verslagen / Re: OVMV vzw Opendeurdagen 23 en 24 maart 2019
« Laatste bericht door bellejt Gepost op Gisteren om 21:33:16 »
binnengewipt en zoals altijd prima in orde.Steeds heel tevreden oude vrienden terug te zien bij een heerlijk biertje
14
Supering - verbeteren van bestaande modellen / Re: Lima AM 800 superen "Van begin tot eind"
« Laatste bericht door doomslu Gepost op Gisteren om 21:12:07 »
Het is een gekend probleem: velen hebben (minstens één) zo'n stel, maar zijn noch tevreden over de rijeigenschappen, noch over de detaillering en zeker ook niet over het foute eerste klas rijtuig.
En op een fabrikant die er zich aan wil wagen is het wellicht nog lang wachten, want de ontwikkelingkosten voor een vierdelig stel zijn echt wel erg hoog.

Dus, ja, we wachten allemaal zo'n beetje af tot we tijd en moed hebben om er aan te beginnen.  ;)
15
Supering - verbeteren van bestaande modellen / Re: Lima AM 800 superen "Van begin tot eind"
« Laatste bericht door RoDY Gepost op Gisteren om 20:54:25 »
Bedankt allen voor de succes wensen , we doen ons best! ;)

Wat ons opvalt is dat vele deze stelletjes toch nog als bouwprojectje hebben liggen.
We hopen dat jullie zeker de inspiratie vinden om ook aan de ombouw te beginnen.

Zou wel leuk zijn om ze eens op een expo te zien rond rijden op al die prachtige Belgische banen. ;D
16
KISS en andere simpele elektronica / Re: Welke waarde hebben deze condensatoren?
« Laatste bericht door Cozzy Gepost op Gisteren om 20:53:09 »
Hallo Olivier,

Bedankt voor de link, ziet er een handig dingetje uit!! Herkent idd verschillende componenten.

@Geert: ondertussen berichtje gehad dat de correcte condensatoren verstuurd worden!

Groetjes,
Tom
17
Supering - verbeteren van bestaande modellen / Re: Lima AM 800 superen "Van begin tot eind"
« Laatste bericht door RoDY Gepost op Gisteren om 20:48:06 »
Zijn jullie tevreden over die motoren?

@Luc

De motors doen wat ze moeten en rijden heel zachtjes en soepel. Zeker een aanrader zoals Rudy eerder zei.
Er moet vooral veel gewicht zitten op het aangedreven draaistel. Vervangen van de antislipbandjes is ook een must. De originele zorgen juist voor het doorslippen. :P
Uiteindelijk is het vooral de overbrenging dat voor verbetering vatbaar is. Kwestie van het typerende geluid van de overbrenging.

Nu zijn we nog wel bezig met een volledig zelf gemaakte aandrijving, met cardan. Maar hier komt later meer over.  ;)
18
Belgische modellen / Re: Roco 73214
« Laatste bericht door C.B. Gepost op Gisteren om 20:47:05 »
Citaat van: ERVIN

Om een Piko loc met een Roco loc in tractie te laten rijden daar ga je toch wel wat werk mee hebben , maar het kan , ...

Het kan zeker , zie maar :



De eerste is een Piko Traxx 187 , de 2 andere zijn de Roco Traxxen 186 , alle drie in dienst en rijden zonder problemen op de modelbaan.
(kwestie van goed instellen van de dekoder en de nodige snelheidsmetingen gedaan , dat wel een vereiste is bij het besturingsprogramma iTrain.)

19
Belgische modellen / Re: Roco 73214
« Laatste bericht door C.B. Gepost op Gisteren om 20:41:21 »
In het echt:

1 lok kan zo 2000T meenemen via de Voerstreek naar Aachen , de lengte speelt minder een rol.
Op het filmpje zie je de Volvo trein , deze is amper 1000T ; dit is een speelgoedtrein voor deze lok.
We hadden vroeger de Esso trein (nu bij DB) , deze werd wel gereden met 2 lok's in treinschakeling , (zo'n 3680T en 40 ketelwagens goed voor een gezamenlijke lengte van 640m)

Maar het gebeurt ook dat we een lok in opzending meekrijgen , dan plaatsen we die ook meestal in treinschakeling , ook al is het niet echt nodig.

In het model:

Ik heb al enkele Traxxen 186 van Roco , deze waren jammer genoeg nog steeds voorzien van een 8 polige stekker verbinding voor de decoder.
Ik hoop dat ondertussen de platine is aangepast en voorzien is van een Plux22 Interface.

In ieder geval , ik verwacht ook de Lineas 186 293 van Roco , dus ben wel een beetje benieuwd...
20
Schaal N / Re: LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N
« Laatste bericht door Michiel Gepost op Gisteren om 20:32:21 »
Ik had m'n ultrasoonreiniger al een paar keer gebruikt op allerhande klein spul: m'n luchtspuit, motortjes, locomotiefjes, ... maar nooit kon ik een reinigend effect noteren. Maar vandaag, met dit klein locje wel. Ze liep stroef; drijfwielen draaiden echt zwaar, ook na een paar uur in een bad van wasbenzine, en dan zorgzaam smeren. Geen echte verbetering. Maar een paar minuten in de ultrasoonreiniger met een lauw afwassopje had een positief effect. De drijfwielen draaien een stuk vlotter, bijna normaal! Dit is de eerste keer dat m'n ultrasoonreiniger doet wat ervan verwacht wordt... Het is wel een uiterst goedkoop Chinees ding van pakweg 29 euro.  ::)

Maar het ziet er goed uit voor deze loc van het type 93 (ex-KPEV T14). Mogelijk draait ze weldra mee de dienst in Brussel-Luxemburg... tenminste, wanneer er weer sporen liggen.  ;D

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 10