Modelspoormagazine forum

Modelspoor, Algemeen en H0 => Modelspoor beginners (waren we ooit allen!) => Topic gestart door: gardevil op 12 oktober 2009, 23:37:19 PM

Titel: Afregelen Peco wissels
Bericht door: gardevil op 12 oktober 2009, 23:37:19 PM
Hallo,
heeft er iemand ervaring met peco wissels en conrad wisselaandrijvingen? Ik luk er niet ik het wissel om te zetten met deze motor.

Tips iemand?
Titel: Afregelen Peco wissels
Bericht door: Klaas Zondervan op 12 oktober 2009, 23:49:07 PM
Een Peco wissel gaat meestal te zwaar vanwege het arreteerveertje dat er in zit.
Dat veertje heb je bij een Conrad motor feitelijk niet nodig, je zou het er helemaal uit kunnen halen.
Maar je kunt beginnen met de veerspanning te verminderen. Aan een kant zit het veertje vast aan de schuivende dwarsligger, aan de andere kant in een doosje op de vaste dwarsliggers. Dat doosje kun je iets terugschuiven waardoor de veerdruk vermindert.
Titel: Afregelen Peco wissels
Bericht door: INFO op 13 oktober 2009, 00:16:38 AM
Haal die veer er maar helemaal uit, uit je Peco wissel wel te verstaan, want met die erin zal het de Conrad aandrijving niet lukken je wissel om te zetten.

Titel: Afregelen Peco wissels
Bericht door: gardevil op 13 oktober 2009, 16:11:33 PM
citaat:
Geplaatst door INFO

Haal die veer er maar helemaal uit, uit je Peco wissel wel te verstaan, want met die erin zal het de Conrad aandrijving niet lukken je wissel om te zetten.





Werkt perfect nu, bedankt. [:D]
Titel: Afregelen Peco wissels
Bericht door: n/a op 21 oktober 2009, 10:22:38 AM
Mag ik trouwens eens vragen wat je vindt van die Conrad aandrijvingen?

Ik denk die nl. zelf te gebruiken voor mijn volgende baan (Peco Code 75, zonder veertje!), omdat die een stuk goedkoper zijn dan Tortoise aandrijvingen.

Dank je wel.
Titel: Afregelen Peco wissels
Bericht door: Klaas Zondervan op 21 oktober 2009, 15:06:10 PM
Alle waar is naar zijn geld. De Conrad aandrijvingen zijn wel goedkoop, maar hebben soms wat gebreken. Op de clubbaan hebben we er een aantal, en soms haalt er een zijn eindafsdchakeling niet. Dan blijft de motor nog een poosje brommen voordat hij eindelijk afschakelt. En ze zijn niet echt langzaam, meer een klik-klak aandrijving.
Je moet ze ook niet open maken, want die fluttige contactveertjes krijg je bijna niet meer goed op hun plek.

De Tortoise daarentegen is naar mijn mening van de echte motoraandrijvingen nog steeds top of the bill. Ze zijn echt langzaam, stil, en betrouwbaar. Weliswaar niet goedkoop, maar voor het bedrag dat je er voor moet neertellen is er eigenlijk niks beters te koop.