...Belgische M6 en een Falls (Kolenwagen).
Bevestiging van een eerder draadje volgens onze Oosterburen...
Erik
Ik geloof de leveringsdata van LSM nog maar alleen als de modellen daadwerkelijk leverbaar zijn en/of in de winkel liggen.[:D][:D][:D]
Op pagina 46 van LS Magazine staat inderdaad de M6 vermeld onder de rubriek 'le futur', meebepaald bij 'H0 - projets en cours' (en dus niet bij 'H0 - scoop pr?vu en 2010...'). Het zou me sterk verbazen dat er volgend jaar al M6-en in de winkels zouden liggen. Maar: hoop doet leven!
Steven
Erik(eve) ik geloof geen bal meer van LS, veel bla bla en daar blijf het bij, dat ze maar eerst eens zorgen af te werken wat al lang beloofd is [:)][:)][:)]
Ondertussen even gevraagd bij Alain wat de status is van verschillende projecten:
- nieuwe varianten ertswagens: was kwartaal 2 en 3, nu: vanaf december
- staalwagen trapezium-vorm: was kwartaal 3, nu: waarschijnlijk niet meer in 2009
- rangeerlocs reeks 73/82: op z'n vroegst 3e kwartaal 2010 (!!)
- rangeerlocs reeks 84/85: 2011 (!!!)
Oef, we hebben wat tijd om te sparen.
Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Ook even gepraat: de nieuwe Belgische 18 komt er medio mei/juni.
Er zijn momenteel geen plannen voor een TGV (geluk bij een ongeluk), echter wel voor Eurostar. Maar niet voor de eerste jaren.
En voor wanneer de M6'en? En de Benelux stuurstand? En de 118X van M.P. uit St.N.? En de I11 stuurstand? En de AM96? En de I10en? En de 2760? En de 1503? (diepe zucht). Maar inderdaad zoals Ronny-vdv al zei: oef we hebben wat tijd om te sparen...
citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Ook even gepraat: de nieuwe Belgische 18 komt er medio mei/juni.
Er zijn momenteel geen plannen voor een TGV (geluk bij een ongeluk), echter wel voor Eurostar. Maar niet voor de eerste jaren.
Hier is dat bewust spreekwoord over "het hooi en de vork" zeker van toepassing.[}:)]
Gelukkig is er nog dat ander met "belofte en schuld".[;)]
Het blijft hopen op de adempauze van zeker een jaar waarin er niks of nauwelijks nieuw wordt aangekondigd om de achterstand wat in te lopen.
Gezien het beleid van LS Models zal dat echter niet gebeuren. We zullen er maar aan moeten wennen en laten we wel wezen: gelukkig hebben de nieuwkomers ook een heleboel hele mooie kanten voor ons!
Ja dat is waar, veel beloven en aankondigen, lang wachten,.. Maar niet vergeten dat als er dan iets wordt uitgeleverd door LSM, het wel altijd
kwaliteit is... (toch naar mijn ervaring). Voor mij het wachten waard.
citaat:
Geplaatst door Sicco
Het blijft hopen op de adempauze van zeker een jaar waarin er niks of nauwelijks nieuw wordt aangekondigd om de achterstand wat in te lopen.
citaat:
Geplaatst door itchy
Ja dat is waar, veel beloven en aankondigen, lang wachten,.. Maar niet vergeten dat als er dan iets wordt uitgeleverd door LSM, het wel altijd kwaliteit is... (toch naar mijn ervaring). Voor mij het wachten waard.
Geluk voor u dat je geen TEE Mistral 69 gekocht heb [:D] Dat is nu echt dikke s... [:(][:(][:(][:(][:(]
Het eerste die ik kocht van L.S.Models (heel blij tot ik thuis kwam) en ook het laatste [:(]
Oei da's minder. Nee, ik ben tot nu toe steeds heel tevreden over mijn LS aankopen. In verhouding tot sommige andere merken en hun graad van afwerking vind ik LS ook niet extreem duur. Heeft de winkelier of LS zelf geen oplossing voorgesteld??
citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
Geplaatst door itchy
Ja dat is waar, veel beloven en aankondigen, lang wachten,.. Maar niet vergeten dat als er dan iets wordt uitgeleverd door LSM, het wel altijd kwaliteit is... (toch naar mijn ervaring). Voor mij het wachten waard.
Geluk voor u dat je geen TEE Mistral 69 gekocht heb [:D] Dat is nu echt dikke s... [:(][:(][:(][:(][:(]
Het eerste die ik kocht van L.S.Models (heel blij tot ik thuis kwam) en ook het laatste [:(]
citaat:
Geplaatst door itchy
Oei da's minder. Nee, ik ben tot nu toe steeds heel tevreden over mijn LS aankopen. In verhouding tot sommige andere merken en hun graad van afwerking vind ik LS ook niet extreem duur. Heeft de winkelier of LS zelf geen oplossing voorgesteld??
citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
Geplaatst door itchy
Ja dat is waar, veel beloven en aankondigen, lang wachten,.. Maar niet vergeten dat als er dan iets wordt uitgeleverd door LSM, het wel altijd kwaliteit is... (toch naar mijn ervaring). Voor mij het wachten waard.
Geluk voor u dat je geen TEE Mistral 69 gekocht heb [:D] Dat is nu echt dikke s... [:(][:(][:(][:(][:(]
Het eerste die ik kocht van L.S.Models (heel blij tot ik thuis kwam) en ook het laatste [:(]
Voor deze rijtuigen zijn er wel degelijk nieuwe onderstellen ter beschikking gesteld, gratis nog wel. LS Models heeft hier dus wel degelijk goed werk geleverd.
't Is natuurlijk altijd makkelijk om kritiek te geven. Ook ik maak me daar soms schuldig aan. Eigen aan de mens zeker?
citaat:
Geplaatst door Jurgen
citaat:
Geplaatst door itchy
Oei da's minder. Nee, ik ben tot nu toe steeds heel tevreden over mijn LS aankopen. In verhouding tot sommige andere merken en hun graad van afwerking vind ik LS ook niet extreem duur. Heeft de winkelier of LS zelf geen oplossing voorgesteld??
citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
Geplaatst door itchy
Ja dat is waar, veel beloven en aankondigen, lang wachten,.. Maar niet vergeten dat als er dan iets wordt uitgeleverd door LSM, het wel altijd kwaliteit is... (toch naar mijn ervaring). Voor mij het wachten waard.
Geluk voor u dat je geen TEE Mistral 69 gekocht heb [:D] Dat is nu echt dikke s... [:(][:(][:(][:(][:(]
Het eerste die ik kocht van L.S.Models (heel blij tot ik thuis kwam) en ook het laatste [:(]
Voor deze rijtuigen zijn er wel degelijk nieuwe onderstellen ter beschikking gesteld, gratis nog wel. LS Models heeft hier dus wel degelijk goed werk geleverd.
't Is natuurlijk altijd makkelijk om kritiek te geven. Ook ik maak me daar soms schuldig aan. Eigen aan de mens zeker?
Ja, Jurgen meestal gaan wij niet akkoord h? [:D][:D][:D][:D]
Heb je Mistral 69 [?][?]
Heb je al beroep gedaan op onderdellen dienst van LSM [?]
Ik raad :
nee op de twee antwoorden.
Bij mij is het antwoord :
ja op de twee vragen.
Ik weet dus van wat ik spreek en ik blijf bij mijn eerste gedachten : dikke s.... Ik moet er bij zeggen dat ik niet de eerste of niet de enigste ben. Je moet maar op andere forums gaan kijken.
Als ze bij LSM iets lukken is het goed, zoals bij de andere merken. En als ze iets missen, mag dat ook gezegd worden zoals bij de andere merken.
Ik heb pas verleden week mijn onderstellen gekregen (enfin, een deel ervan). Twwe uren werk om ze te vervangen. Stukken te veel (goed vastgeplakt), stukken tekort, kortkoppeling mechanisme slechter dan bij de originele ch?ssis.
Et j'en passe.
Dus ja, kritiek is gemakkelijk, heel gemakkelijk maar hier is er wel te critikeren. En LSM heeft hier geen goed werk geleverd [:(]
Ik zal er mee stoppen want het is hier blijkbaar gevaarlijk om sommige firma te critikeren
citaat:
Geplaatst door dgrr57
Ik zal er mee stoppen want het is hier blijkbaar gevaarlijk om sommige firma te critikeren
Niks van, voortdoen! Wat zou een forum nog betekenen wanneer iedereen dezelfde mening heeft?! Geef je mening en motiveer ze, daar kan toch niemand iets op tegen hebben? Straks beginnen we weer van 'als het zo zit ben ik hier weg'...
[:)]
Ander vraagje ivm een aangekondigd LS Model:
42151 - WL MU 64 - bleu TEN, toit bleu, sans logo TEN, avec jupes (---)heeft iemand hier een foto van?
Zal dus ook even kritiek geven op LS: zet er op jullie site aub eens een fotootje bij !!!
Steven
citaat:
Geplaatst door dgrr57
Ik zal er mee stoppen want het is hier blijkbaar gevaarlijk om sommige firma te critikeren
Hoezo? PM's gehad?
Gefundeerde kritische opmerkingen (m?t wat uitleg en geen vage "trekt op geen ..." - bedenkingen) moeten naar onze mening steeds kunnen [;)]
citaat:
Ik zal er mee stoppen want het is hier blijkbaar gevaarlijk om sommige firma te critikeren
O alsjeblieft....
Bij deze de Calimero-prijs van het jaar!
Ja, en we horen van de winkeliers dat ze zelf moeten uitzoeken wat er gaat uitkomen, iets niet gezien?
Dan kan je het ook niet krijgen als het uitgeleverd wordt indien niet tijdig besteld.
Ze krijgen zelfs geen folder.
Alleen geld scheppen
Sicco,
Helaas is het waar wat Dgrr57 schrijft. Heb het zelf een hele tijd geleden mogen ondervinden. Sommigen kunnen inderdaad niet verdragen dat er 'gegronde" kritiek op bepaalde winkels of merken wordt gegeven, en vinden het nodig dit dan via PM te doen.
Daarom (afgesproken met de moderatoren) de eerstvolgende (scheld)PM die ik krijg publiceer ik.
Spijtig maar sommigen vergeten blijkbaar dat we over onze hobby spreken.[:0][:0][:0]
OK als er via PM zoaiets gebeurt is dat heel erg.
Uit de discussie op het forum kon ik de reden van de opmerking immers geenszins afleiden....
Sicco, dit was ook niet persoonlijk op u bedoeld.[:D][:D]
ik vind dat diskussies op het forum moeten kunnen, zonder dat het daarom moet ontaarden in persoonlijke aanvallen. We zijn tenslotte mensen met onze eigen interesses, en hebben onze opvattingen.
ik denk trouwens dat de moderatoren er strenger op gaan toezien.
Even voor de goede orde, ik heb geen PM's gestuurd naar Patrick h?. 't Is maar dat iedereen het weet.
@ Patrick (dgrr57): Ik moet op de 2de vraag toch een halve ja antwoorden hoor. Ik had ooit eens een rijtuig uit de samenwerking met Heris gekocht toen ze nog net niet of net wel uit elkaar waren. Hiervan was een trapje afgebroken. Ik ging er terug mee naar mijn verkoper op de beurs in Mechelen, toevallig Treinshop Olaerts, en die zei om eens langs te gaan bij de stand van LS zelf. Dus ik naar LS en kreeg daar doodleuk als antwoord dat ik het maar moest vastplakken. [xx(] Leuk is anders natuurlijk.
Olaerts ging dan eens proberen om via de vertegenwoordiger een oplossing te vinden, maar uiteindelijk heeft Olaerts mij mijn geld teruggegeven want we waren al 2 jaar verder en ik had nog niets. Dus chapeau voor Olaerts want hij moest dit uit eigen zak terugbetalen.
Een echt onderdeel bestellen heb ik bij LSM nog nooit gedaan, dus daar heb ik inderdaad geen ervaring mee.
Wat dat onderstel betreft, je hebt dat dus wel gekregen blijkbaar.
Dat dat niet helemaal loopt zoals het moet wist ik ook niet, maar daar had tot nu eigenlijk nog niemand iets over verteld. Jij had het in je eerste reactie ook niet vermeld, vandaar dus mijn eerdere reactie.
Dus als je gewoon zegt "'t is shit", tja, dan krijg je zo'n reactie van mij h?. [;)]
Ik hoop voor jou dat dit het enige probleem was dat je had met LSM. En je hebt gelijk ook, als het slecht is mag het ook verteld worden. Ik zou zelfs meer zeggen, dan moet je het zeggen. Maar zeg dan ook wel meteen waarom om zinloze discussies zoals dit te vermijden. [;)]
En om nog eens echt heel duidelijk te zijn, ik heb met niemand problemen. Meer nog zelfs, alle mensen zijn mijn vriendjes. [^][:D]
On topic, aangekondigd voor einde dit jaar:
LS Models 42151 - WL MU 64 - bleu TEN, toit bleu, sans logo TEN, avec jupes (---)
heeft iemand hier een foto van?
[:)]
Steven
Dat is denk ik dit rijtuig: http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/night/SNCB_WLAB_MU_KbhH96_M.jpg
Ook ooit al uitgebracht door Rivarossi, bv ref. 3603. Zeer mooi gedetailleerd (verende buffers!). Voor foto's: google is uw vriend.
Inderdaad dat is 'em. Thanks!
(nu weet ik dat dat niet het model is dat ik zoek...)
[8D]
citaat:
Geplaatst door tiep16
Dat is denk ik dit rijtuig: http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/night/SNCB_WLAB_MU_KbhH96_M.jpg
Ook ooit al uitgebracht door Rivarossi, bv ref. 3603. Zeer mooi gedetailleerd (verende buffers!). Voor foto's: google is uw vriend.
Wanneer komt LS uit met z'n rangeerdiesels??
citaat:
Geplaatst door C-rail
Wanneer komt LS uit met z'n rangeerdiesels??
Alle datum's staan HIER (//%22http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Cadres_General_N/production.php?lang=N&compagnie=SNCB%22).
citaat:
Geplaatst door C-rail
Wanneer komt LS uit met z'n rangeerdiesels??
Zie een paar berichten hierboven (vorige bladzijde)
Wil het niet hebben over nieuwe modellen van LS maar over reeds eerder uitgebrachte modellen en nu nieuwe produktie, namelijk de wagons Shs (32 011-1/2) in een set van 2 stuks, in die 2 dozen samen zitten er maar 3 staalrollen[?][?][?][?][?]is dat normaal, als men ten minste 3 per wagon nodig heb[?][?][?]en voor die prijs mogen er wel degelijk 3 rollen per wagon zitten[:(][:(]
citaat:
Geplaatst door loebaske
Wil het niet hebben over nieuwe modellen van LS maar over reeds eerder uitgebrachte modellen en nu nieuwe produktie, namelijk de wagons Shs (32 011-1/2) in een set van 2 stuks, in die 2 dozen samen zitten er maar 3 staalrollen[?][?][?][?][?]is dat normaal, als men ten minste 3 per wagon nodig heb[?][?][?]en voor die prijs mogen er wel degelijk 3 rollen per wagon zitten[:(][:(]
In L.S.Magazine Nr 1, bladzijde 13, staat er duidelijk geschreven dat ALLE ladingen verschillend zijn [;)]
En op de foto's van set 31011 is het heel goed te zien dat de linkse wagon 2 rollen draagt en de rechtse maar 1.
Had je meer rollen gewild dan had je set 32010 moeten aanschaffen, met 5 rollen [;)][:)][:D]
Je moet ook kijken naar het '
gewicht' van die rollen. In de werkelijkheid overlaad men deze wagons niet [;)]
Bedank voor de info, maar dat lijkt zo leeg die wagon [;)][;)]
Bij "projet" staat er BB63000, waarschijnlijk is dat onze 77 en 78.
Gaat LS Models die nog maken in de toekomst? Mij lijkt me niet maar anders sla ik de Mehano 77 wel over.
citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Bij "projet" staat er BB63000, waarschijnlijk is dat onze 77 en 78.
Hoe kom je daar nu bij??? Tussen de SNCF 63000 en de NMBS 77 zit bijna 50 jaar ontwikkeling, de types zijn in geen opzicht te vergelijken anders dat ze evenveel wielen hebben en ??n gedecentraliseerde cabine.... de foto's laten toch ook duidelijk een Franse 63500 zien. Hoe kom je aan de redenering dat de aankondiging van de ??n waarschijnlijk betekend dat de 77/78 gemaakt gaat worden?
Bwa, ik weet het niet hoor. Maar als ik niet beter wist zou ik ook denken dat dit dezelfde machines zijn hoor.
Verschillen zullen er wel zijn, maar als je het niet weet dan zie je het niet op die foto's.
Als ik goed zie dan staat de cabine wel iets te ver naar achter om er een 77 van te kunnen maken. Een 3de koplamp is er wel snel in gemaakt, dus zo'n gekke redenering vind ik het nog niet van cyberbeast, al is het dan wel een foute.
De Brissonneau uit halverwege jaren vijftig en de Vossloh uit de jaren negentig bijna hetzelfde? Dan is de reeks 23 en de Traxx ook bijna hetzelfde. Ook ongeveer dezelfde vorm namelijk.
Maargoed, maakt verder niet uit, iedereen beleeft de hobby op zijn manier en kijkt op zijn manier naar treinen. Als je die twee op elkaar vind lijken prima, het maakt de hobby wel lekker overzichtelijk.
Het enige probleem wat ik er echt w?l mee heb is als je de basiskennis van het grootbedrijf ontbeert (wat nogmaals helemaal niet erg is als je interesse in de modelbouw niet daaruit is ontstaan), pas dan op met zo'n rare gevolgtrekking als waarheid te verkondigen. LS Models kondigt een Franse dieselloc serie 63000 aan, dus zullen ze wel de reeks 77 maken. Voor je het weet moet dat gerucht weer overal ontzenuwd worden.
Even voor de duidelijkheid: dit is een 63000/63500:
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3804272673/in/set-72157622117870144/
En dit is onze 77:
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3941390447/
Ja zeg, basiskennis. Alsof jij alle loks kent?
Na zo'n reactie is het dan vreemd dat er jongeren zijn die zich niet interesseren in modeltreinen?
Ik doe het voor de hobby, niet om me eindeloos te interesseren in iedere lok die er maar is. Daarvoor heb wel andere dingen te doen.
In een andere topic weet iemand niet dat Marklin wisselstroom is. Geef je die meteen ook een veeg uit de pan?
citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Bij "projet" staat er BB63000, waarschijnlijk is dat onze 77 en 78.
Cyberbeast:
Zeker niet iedereen heeft de basiskennis of hoeft deze te hebben. Als je die kennis echter niet hebt, is het dan handig om zelf veronderstellingen te maken of kun je dan beter een vraag stellen of de BB63000 toevallig ook onze 77/78 is?
Met de eigen woordkeuze voor "waarschijnlijk" prefereer jij het eerste...
citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Na zo'n reactie is het dan vreemd dat er jongeren zijn die zich niet interesseren in modeltreinen?
In een andere topic weet iemand niet dat Marklin wisselstroom is. Geef je die meteen ook een veeg uit de pan?
O alsjeblieft, niet weer gelijk zo zielig. Als ik zou zeggen dat je iets doms hebt gezegd dan zou dat een veeg uit de pan zijn. Ik hou het relatief gezien erg netjes.
Als iemand iets zegt wat niet klopt, mag dat gecorrigeerd worden. Op dit forum blijkt dat echter elke keer niet mogelijk, zonder mensen direct op hun teentjes te trappen die met de grootste superlatieven aan moeten geven dat het toch werkelijk ongehoord is dat er een dergelijke reactie komt, in plaats van iets te willen zien als positieve kritiek.
Ik heb misschien mijn Hollandse manier van reageren, waarbij ik overigens met klem aangeef nooit iemand persoonlijk aan te vallen of te willen kwetsen. De manier waarop sommigen hier omgaan met die manier van reageren, is echt van de gekke. Ik heb sterk de indruk dat sommigen zich wel erg snel geraakt voelen. Op een gegeven moment is daar ook geen rekening meer mee te houden. Je mag blijkbaar vanalles roepen, zolang je je maar niet bemoeit met een ander. Maar wat doe je dan op een forum? Ik heb sterk de indruk dat sommigen het z? erg vinden dat ze worden aangesproken op hun post, dat ze zich in alle bochten wringen om maar iets onbehoorlijks te vinden in andermans reactie om daarmee terug te slaan.
Wat me wel opvalt dat ik altijd de moeite doe om niet persoonlijk te worden, maar dat de reacties op mij (zoals deze dus ook weer) w?l meteen persoonlijk zijn. Behalve het onvermogen om reacties van anderen te slikken is er dus ook nog sprake van een pot en ketel verhaal.
Ik vraag nooit van iemand dat hij alles weet, ik weet ook niet alles. Maar voordat ik een mening ergens over verkondig of iets als waarheid verkoop, wil ik w?l zeker weten of ik geen onzin verkoop. De mogelijkheden daartoe zijn ook legio: boeken, internet etc. Natuurlijk hoef je niet alles wat met treinen te maken heeft te kopen/lezen/weten, maar het kan toch ook niet zo zijn dat je je er als modelbouweren helemaal voor wilt afsluiten?
Vroeger had ik bij dit soort discussies de neiging om me meteen af te melden (heb dat ook eenmaal gedaan), maar ik weiger me er nog door te laten kisten en ik hoop dat anderen er wel wat aan hebben als ik de kennis van de beperkte zaken die ik heb met ze kan delen.
@ Sicco: Maak je niet dik, dun is de mode.
@ cyberbeast: idem.
Ik durf wedden dat deze discussie in real life meteen uitgepraat was zonder problemen, maar hier gaat het volgens mij de verkeerde kant opgaan.
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de admins hier gaan moeten tussenkomen.
Laat ons het erop houden dat iemand die niet op de hoogte is van het grootbedrijf de Franse diesels verkeerdelijk voor een Belgische reeks 77 kan aanzien. Ik denk dat het ondertussen voor iedereen duidelijk is dat dit niet het geval is en laat het ons daar dan ook bij houden. [;)]
Wie een reeks 77 wil kopen zal zich toch tot Mehano moeten wenden. Het zou me trouwens ook verwonderen dat er op dit moment, in tijden van crisis, ook maar iemand van de grote fabrikanten, die dan nog in moeilijkheden zitten, het in zijn kop moest halen om onze reeks 77 te gaan produceren nadat Mehano zowat alle mogelijke modellen al gemaakt heeft. En dat is geen verwijt naar niemand toe h
citaat:
Geplaatst door Sicco
citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Na zo'n reactie is het dan vreemd dat er jongeren zijn die zich niet interesseren in modeltreinen?
In een andere topic weet iemand niet dat Marklin wisselstroom is. Geef je die meteen ook een veeg uit de pan?
O alsjeblieft, niet weer gelijk zo zielig. Als ik zou zeggen dat je iets doms hebt gezegd dan zou dat een veeg uit de pan zijn. Ik hou het relatief gezien erg netjes.
Als iemand iets zegt wat niet klopt, mag dat gecorrigeerd worden. Op dit forum blijkt dat echter elke keer niet mogelijk, zonder mensen direct op hun teentjes te trappen die met de grootste superlatieven aan moeten geven dat het toch werkelijk ongehoord is dat er een dergelijke reactie komt, in plaats van iets te willen zien als positieve kritiek.
Ik heb misschien mijn Hollandse manier van reageren, waarbij ik overigens met klem aangeef nooit iemand persoonlijk aan te vallen of te willen kwetsen. De manier waarop sommigen hier omgaan met die manier van reageren, is echt van de gekke. Ik heb sterk de indruk dat sommigen zich wel erg snel geraakt voelen. Op een gegeven moment is daar ook geen rekening meer mee te houden. Je mag blijkbaar vanalles roepen, zolang je je maar niet bemoeit met een ander. Maar wat doe je dan op een forum? Ik heb sterk de indruk dat sommigen het z? erg vinden dat ze worden aangesproken op hun post, dat ze zich in alle bochten wringen om maar iets onbehoorlijks te vinden in andermans reactie om daarmee terug te slaan.
Wat me wel opvalt dat ik altijd de moeite doe om niet persoonlijk te worden, maar dat de reacties op mij (zoals deze dus ook weer) w?l meteen persoonlijk zijn. Behalve het onvermogen om reacties van anderen te slikken is er dus ook nog sprake van een pot en ketel verhaal.
Ik vraag nooit van iemand dat hij alles weet, ik weet ook niet alles. Maar voordat ik een mening ergens over verkondig of iets als waarheid verkoop, wil ik w?l zeker weten of ik geen onzin verkoop. De mogelijkheden daartoe zijn ook legio: boeken, internet etc. Natuurlijk hoef je niet alles wat met treinen te maken heeft te kopen/lezen/weten, maar het kan toch ook niet zo zijn dat je je er als modelbouweren helemaal voor wilt afsluiten?
Vroeger had ik bij dit soort discussies de neiging om me meteen af te melden (heb dat ook eenmaal gedaan), maar ik weiger me er nog door te laten kisten en ik hoop dat anderen er wel wat aan hebben als ik de kennis van de beperkte zaken die ik heb met ze kan delen.
Moet je dan echt twee reacties geven om mij terecht te wijzen? Kritiek kan ik gerust slikken, maar om 2 keer op die manier te reageren alsof dit een doodzonde is, daarop reageer ik wel.
Ik ben blij dat je "relatief" gezien nog deftig reageert, blijkbaar was mijn veronderstelling wel erg dom. Ik begrijp je nederlandse manier van overreageren wel. Blijkbaar heb je ook wel moeite met mijn manier van reageren om er weer een hele uitleg tegen te gooien. Maar je doet maar.
Jongens jongens toch,
Ik lees al een hele tijd mee op verschillende forums. Af en toe plaats ik een bericht of vraag als ik daar behoefte aan heb. Zo ook nu heb ik deze behoefte.
Een forum is opgezet om elkaar van dienst te zijn. Men stelt een vraag en krijgt hier antwoord op. Geeft iemand een antwoord wat niet volledig is, dan kan dit door een ander aangevuld worden. Is de gegeven info onjuist, dan kan dit verbeterd worden door een ander die wel de juiste info beschikbaar heeft.
Het doel is de vraagsteller van juiste info voorzien.
Af en toe kom ik draadjes tegen waar dit mis gaat, zoals ook hier. Er wordt foutieve info gegeven wat dan weer wordt verbeterd. Waar dan weer opmerkingen over komen, zodat het geheel via het forum wordt uitgevecht tussen de twee postende leden.
Het wordt een box ring. Af en toe komt er nog een derde bij die ook lekker mee gaat boxen. Schiet niet op!
Nu kom ik als derde (eigenlijk vierde) bij. Of dit gewenst is of niet, dat maakt mij niet uit. Het gaat mij erom dat een forum niet bedoeld is als boxring. Hiervoor hebben de meeste forums een berichtenfunctie. Persoonlijk bericht of PM genoemd.
Dit lijkt mij een beter medium om meningsverschillen uit te vechten. De rest van de wereld (die dit allemaal kunnen lezen) heeft er vaak niets mee nodig toch?
Neem dit voortaan even in gedachten als je een pittige reactie die op een persoon is gericht plaatst op een forum. Dit kan namelijk ook via PB/PM.
vriendelijke groet Alex
citaat:
Geplaatst door Alex
Jongens jongens toch,
Imho heb je 100% gelijk, voor wat betreft je analyse van wat hier gebeurd is, als voor wat betreft hoe dit opgelost zou moeten worden.
Bovendien heb ik geen zin meer om elke keer weer in dezelfde valkuil te trappen.
Nu zelfs het feit dat ik achtergrondinformatie geeft mij verweten wordt, dat de stemming bij sommigen dus blijkbaar is dat je ambetant bent als je zaken verbeterd en aanvult, geeft mij te denken. Vanaf nu ben ik ook een lurker (iemand die alleen meeleest en klapvee is), ik heb de energie en tijd hier niet meer voor.
ik heb de energie en tijd hier niet meer voor.
Aaaaaach mann, (zegt men in Jamaicai. Onderrussen grillen we een viske, drinken slechte pils en kijken we naar de waterlijn (schooone' wijven).[:D]
Erik[:I]
Hoewel ik nu al jaren treinen verzamel en ook de moeite doe om de achtergrond van de modellen te achterhalen, is er in mijn treinenkennis een heel groot gat.
Wat mij dan stoort in discussies op fora is dat als iemand de moeite doet om met feiten en info ( wat sicco in dit geval zeer deftig doet )de verkeerde post van andere probeert recht te zetten, deze toch nog als de boeman wordt afgeschilderd door sommige. Als je fout bent, geeft dat dan gewoon toe als een man, punt aan de lijn.
Als niemand de moeite zou doen om andermans fouten te corrigeren, wordt het voor "leken" als ikzelf nog onoverzichtelijker.
citaat:
Geplaatst door Sicco
ik heb de energie en tijd hier niet meer voor...
... steek die maar in Uw foto-site (Flickr), Sicco, blij dat U weer begonnen bent ! [:p]
Staat direct bij mijn favorieten.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : kunnen we nu misschien terug on-topic ?
Oei, oei, wat zijn er toch forumleden die vlug "geirriteerd" geraken. Sommige berichten zijn anders helemaal zo negatief niet als dat je op de eerste blik zou denken. Zou het het verschil in mentaliteit zijn??
Ik weet het niet, en ik wil het ook niet weten. Ik ben hier op dit forum omdat modelsporen mijn hobby zijn, en ik me op deze manier wil ontspannen. Ik hoop dat iedereen er ook zo over denkt.
Want laten we wel wezen: dit draadje gaat/ging over de nieuwigheden van LSM, dus.......[:I][:I][:I]
terug op het goede spoor.....[:D][:D][:D]
Wanneer komt de "oude" reeks 18 terug op de markt?? [:)]
Nou hangt juist LSmodels nogal aan een 100 procent correcte uitvoering. Ik denk dat we het er in ieder geval over eens kunnen zijn dat uitgerekend LSmodels niet zomaar een reeks 77 uit een BB63000 zal willen toveren.
@ Peter ivm de "oude" 18, dacht dat er nog redelijk wat modellen voorhanden waren bij verschillende handelaren.
Wanneer komt de E310/E410 op de markt?
citaat:
Geplaatst door Peter
Wanneer komt de E310/E410 op de markt?
Volgens de firma H. in Aachen : eind januari...
Erik
Beste mensen,
Persoonlijk wacht ik liever enkele maanden langer op een aangekondigde nieuwigheid, en hecht (veel) meer aandacht aan een correcte uitvoering.
Trouwens, wat langer wachten biedt weer wat meer ruimte om het 'budget' wat aan te laten dikken!
Prettige feestdagen voor iedereen !!!
citaat:
Geplaatst door eve
citaat:
Geplaatst door Peter
Wanneer komt de E310/E410 op de markt?
Volgens de firma H. in Aachen : eind januari...
Erik
eind januari 20??