hallo allemaal,
vandaag op 't werk vernomen.. Donderdag 2 april laatste ritdag voor de laatste 3 hle's reeks 25, ze worden verzameld te FNDN (hun onderhoudswerkplaats) waar ze uit de dienst worden genomen.
De reeks 22 was reeds vorige week aan de beurt en werd te Charleroi uitgeweken. Momenteel zijn nog slechts 3 locs 25.5 in dienst: 2551, 2552 e, 2558.
Nu de reeksen 52,53 en 54 bij TUC worden vervangen door 55'ers kunnen we wel over een ware 'slachting' spreken in het locomotievenbestand..V
Groetjes,
Dat ga ik dit weekend eens nakijken.
Normaal werd er in Aarschot nog een stam van 4 M4 getrokken door een reeks 25, ik dacht de 2503.
Waardoor zou hij vervangen zijn? Een 23 zoals de 2de stam die ook in Aarschot afgesteld staat tijdens het weekend?
soms zet daar wel eens de 26 voor met die stam M4 rijtuigen dat is een piekuurtreintje
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Dat ga ik dit weekend eens nakijken.
Normaal werd er in Aarschot nog een stam van 4 M4 getrokken door een reeks 25, ik dacht de 2503.
Waardoor zou hij vervangen zijn? Een 23 zoals de 2de stam die ook in Aarschot afgesteld staat tijdens het weekend?
Jurgen, zal wel een 23 worden.
De laatste 2 jaar werd de P-trein van 8 M4-rijtuigen Schaarbeek-Charleroi 's avonds getrokken door de 2204 en later de 2224 (uitzonderlijk eens een ander lok reeks 23/25). Sinds de laatste week wordt deze trein getrokken door een reeks 23 ( 2350 als ik met goed herinner). Ik dacht dat het tijdelijk was, maar blijkt hierbij dus definitief!
Er zijn nog steeds 52-53 en 54 bij TUC.
In december werden er enkele 'geparkeerd' omdat ze revisie op de wielen en lagers moeten krijgen en alvorens deze werken uit te voeren (en te betalen) moet de behoefte onderzocht worden.
Dus, het is niet onmogelijk dat "ALLE" 52-53 en 54 terug actief worden voor eind 2009.
spoorse groeten
Memling
citaat:
Geplaatst door Memling
Er zijn nog steeds 52-53 en 54 bij TUC.
In december werden er enkele 'geparkeerd' omdat ze revisie op de wielen en lagers moeten krijgen en alvorens deze werken uit te voeren (en te betalen) moet de behoefte onderzocht worden.
Dus, het is niet onmogelijk dat "ALLE" 52-53 en 54 terug actief worden voor eind 2009.
spoorse groeten
Memling
Ik heb horen waaien dat de 55'ers naar TUC overgaan. Dus de tijd van de 52/53/54 is ver voorbij...
Een deel van de wind is alvast juist.
De vrijgekomen 55 tigers zouden naar TUC/INFRA gaan, maar waarom iedereen automatisch concludeerd dat daarom de 52-53-53 dood zijn is mij een raadsel.
De eerste acht 55 zijn reeds bij infra/tuc te Schaarbeek. Voor onderhoud gaan ze nog naar NK.
Is er echt niemand die kan veronderstellen dat indien INFRA/TUC meer locs nodig zal hebben de komende jaren en hierdoor een grotere behoefte zou 'kunnen' hebben??
Wat wel klopt is dat waarschijnlijk nog voor de zomer de 73 volledig eruit gaat. En de kans is groot (mede door de crisis) dat de drie-assers het einde van 2009 niet halen.
spoorse groeten
Memling
Memling, misschien verondersteld men dat de 52 en 53 buiten dienst zijn omdat dit zo in Spoorweg Journaal vermeld wordt. [;)]
Ik ben vandaag trouwens eens een kijkje gaan nemen naar de stammen M4 rijtuigen hier in Aarschot en de reeks 25 is inderdaad vervangen door een reeks 23. Nu rijden de 2311 en 2354 met telkens 4 M4 rijtuigen rond tijdens de week om tijdens het weekend te komen genieten van hun rust.
de blauwe 55'ers zouden wel nog bij B-TP blijven, eventueel voor inzet reizigersverkeer. De 5531 was samen met de 5502 als eerste in Schaarbeek aangekomen. De grondige schouwing gebeurt wel in Schaarbeek. Nog een 8-tal 55'ers zijn nog te Kinkempois overgebleven waarvan we er bij B-Cargo nog sporadisch inzetten ter vervanging van een triple 77'ers of een Traxx..
De 25.5 die in de grafiek B5 wordt ingezet op Nederland (Kijfhoek) is al enkele keren vervangen door een Traxx (proefritjes en opleiding bestuurders)
Groetjes !
citaat:
Geplaatst door B-Cargo
De 5531 was samen met de 5502 als eerste in Schaarbeek aangekomen.
Hier (//%22http://www.belrail.be/F/fiches/diesel/index.php?type=hld55&page=depot%22) staat dat de 5502 reeds verschroot is. Hoe kan die dan nu pas in Schaarbeek aankomen?
Heb je je vergist, of is de info op deze site foutief?
Hij bedoelt de 5503 denk ik.
inderdaad de 5503.. sorry!![;)]
groetjes,
Gisteren enkele 23's gezien met piekuurtreinen.
Hopelijk trekken die het nog een tijdje.
Ook de 1604 gezien deze ochtend, Deed eens deugd om zo eentje te zien[;)]
hallo allen,
20 april is de laatste inzetdag van de reeks 25.5 (2551,2552 en 2558 nog in dienst), daarna is het gedaan met deze mooie reeks!
Ferme teleurstelling [V]
Sinds 20/4 zijn de laatste 25.5 uit dienst genomen en hun laatste inzetdag werd vervangen door een loc reeks 28. Weer een mooie locreeks op pensioen. [V]
een paar foto's van een 'op rust gestelde' HLE 22 (in de AT Stockem; deze nog met panto's; er staat een hele reeks 22ers te Stockem, al zonder panto's, te wachten op...)
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/stockem/DSC00080.jpg)
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/stockem/DSC00081.jpg)
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/stockem/DSC00083.jpg)
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/stockem/DSC00084.jpg)
staat er achter de 2201 nog een motorwagen reeks 44 of 45?
Ja dat is zo. Er staan er ook nog buiten de atelier, deze worden op dit ogenblik kapotgeknipt en tot schroot herleid... pure horror! Ik vermoed dat dit exemplaar behouden gaat blijven? Zal vanavond nog wat foto's posten. Is er een draadje beschikbaar voor 'rouwdiensten voor rollend materieel'? [:(]
Steven
citaat:
Geplaatst door B-Cargo
staat er achter de 2201 nog een motorwagen reeks 44 of 45?
Wat was het nummer?
Geen idee, zal eens kijken of het op de foto's staat.
citaat:
Geplaatst door Sicco
Wat was het nummer?
Hopelijk worden er meerdere loks van de reeks 22-23-25.5 voor het nageslacht bewaard en dan wel in rijvaardige toestand, en fatsoenlijk gerestaureerd.
Geen enkele andere elok heeft het beeld van de elektrificatie zo duidelijk naar voor gebracht sinds de jaren 50 dan deze loks.
Je kan ze mooi of lelijk vinden, maar ze waren overal, samen met de tweetjes, aanwezig.[:D][:D][:D]
hopelijk wordt niet alleen een 22 maar ook een 23 25 en 26 bewaardt, maar dan liefst met toestemming om te rijden
Hola,
De 26ers zijn toch nog niet afgevoerd? Of heb ik iets gemist?? Gisteren nog twee stuks in treinschakeling zien rijden met tankwagens (in Arlon, vanuit Antwerpen denk ik).
Steven
citaat:
Geplaatst door janjozef
hopelijk wordt niet alleen een 22 maar ook een 23 25 en 26 bewaardt, maar dan liefst met toestemming om te rijden
citaat:
Geplaatst door itchy
Hola,
De 26ers zijn toch nog niet afgevoerd? Of heb ik iets gemist?? Gisteren nog twee stuks in treinschakeling zien rijden met tankwagens (in Arlon, vanuit Antwerpen denk ik).
Steven
citaat:
Geplaatst door janjozef
hopelijk wordt niet alleen een 22 maar ook een 23 25 en 26 bewaardt, maar dan liefst met toestemming om te rijden
Nee gij, de sterke 26 is nog steeds in dienst.
Sorry, heb het nr niet opgemerkt van de 44/45 die in depot Stockem staat.
Beetje off-topic, maar was hier al aan bod gekomen: enkele foto's van op de knipschaar wachtende sukkelaars te Stockem (vooral serie 44/45 en ook een paar cabines flottantes. Niet voor gevoelige zielen!
Steven
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/stockem/trein%20horror/DSC00092.jpg)
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/stockem/trein%20horror/DSC00089.jpg)
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/stockem/trein%20horror/DSC00090.jpg)
Zou dat niet de 4505 kunnen zijn die afgesteld staat in afwachting van een restauratie?
Ik dacht dat die als stelplaats Stockem had. Dit is toch een motorwagen die als museumvoertuig bewaard word door de NMBS?
Dat zou kunnen ja, ik zal er bij een volgend bezoek eens op letten. Zag er in ieder geval nog redelijk goed uit (alles is relatief natuurlijk).
Steven
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Zou dat niet de 4505 kunnen zijn die afgesteld staat in afwachting van een restauratie?
Ik dacht dat die als stelplaats Stockem had. Dit is toch een motorwagen die als museumvoertuig bewaard word door de NMBS?
itchy, heb jij 26'ers in Arlon gezien?? die zijn toch niet meer toegelaten op de 162 ivm de remmen??
Sorry B-Cargo je hebt gelijk, het waren twee 23'ers bij nader inzien... hun sleep (tankwagens) werd in Arlon afgekoppeld en verder getrokken door een 20'er richting Luxemburg:
Steven
citaat:
Geplaatst door B-Cargo
itchy, heb jij 26'ers in Arlon gezien?? die zijn toch niet meer toegelaten op de 162 ivm de remmen??
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/stockem/IMG_7811.jpg)
citaat:
Geplaatst door maxim
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Zou dat niet de 4505 kunnen zijn die afgesteld staat in afwachting van een restauratie?
Ik dacht dat die als stelplaats Stockem had. Dit is toch een motorwagen die als museumvoertuig bewaard word door de NMBS?
De 4505 staat al enkele jaren in La Louvi?re
Ah zo, dat wist ik niet. Weer iets bijgeleerd.
Maar het was toch een goede gok. [:D]