Volgens url="http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4498"HIER/url zou Vanbiervliet het prototype 60 (ook aangekondigd door Roco) dit jaar produceren.
Is dat niet een beetje vreemd: Van Biervliet heeft een hele brochure op zijn website staan met alle nieuwigheden voor 2009 en het prototype van de reeks 60 staat daar dan niet bij ???
Langs de andere kant staat er wel op de website dat er volgende week een nieuw model wordt aangekondigd in samenwerking met LSM.
Afwachten dus...
Roco wel
http://www.modelleisenbahn.at/index.php?id=129&Anfangsposition=63&artikelnummer=62890
Ik heb op de website nog geen folder gezien van Van Biervliet, wel van B-Models. Beiden zouden een gsescheiden koers varen. B-Models komt met een 55 en zal overal te verkrijgen zijn. VBV komt met een ander model dan de 55. Volgens wat hierboven staat zou dit een eveneens een 60 prototype zijn. Afwachten maar. Deze week is afgelopen en er is niets gemeld. Misschien morgen op de ruilbeurs in Mechelen. Daar staat VBV ook met een stand.
We zijn benieuwd ! [:)]
Zou toch niet meer dan logisch zijn dat die nieuwe loc de proto 60 zal zijn. Ben er zeker van dat het die zal zijn. En als dit dan nog op TMM als officieel word medegedeeld moet je daar niet aan twijfelen. [:)]
@loco, Van Biervliet is de man achter B-Models. Dus wat jij daar van gescheiden koers zeg lijkt mij niet te kloppen. Evenals dat je zegt dat zowel B-Models als Van Biervliet een andere 55 brengen. Wat is dat voor larie?
VBV komt met een ander model dan de 55. Hier staat dus niet dat VBV met een andere 55 komt,maar wel met een andere lok.
Bovendien geeft onze collega op het TMM forum zijn bron niet prijs.
"Volgens een officiele bron" waar slaat dat op? gehoord via via op een beurs of in hun winkel ?
Het kan goed zijn dat VBV een proto 60 aan het ontwikkelen is maar daarom is die nog niet voor dit jaar.
Dit zou wel kunnen betekenen dat er weer een dubbele produktie inzit van die lok.We zullen zien wie (VBV of Roco)er het eertse klaar is en wat de prijs zal zijn.
Wordt ongetwijfeld vervolgd....
Gerrit
Jeroen, Loco weet waarover hij praat, daar ben ik zeker van. [^]
Het gaat 'm dus over een nieuw model, in samenwerking met LS-Models, zoals de reeks 60.
B-Models is uiteraard ook een initiatief van Van Biervliet, maar ze gaan iets anders te werk, zoals je op hun website kon lezen.
Nog even geduld mannen. [;)]
En toen werd het lente, daar ben ik wel zeker van.[:D][:D][:D]
Groeten, Eric[:o)].
citaat:
Geplaatst door doomslu
Jeroen, Loco weet waarover hij praat, daar ben ik zeker van. [^]
Het gaat 'm dus over een nieuw model, in samenwerking met LS-Models, zoals de reeks 60.
Wel dat zei ik toch. En dat nieuw model zal hoogstwaarschijnlijk de 60 proto zijn [^]
Waarschijnlijk een domme vraag; is er een verschil tussen een reeks 60 en een 60 proto?
citaat:
Geplaatst door teessee
Waarschijnlijk een domme vraag; is er een verschil tussen een reeks 60 en een 60 proto?
Domme vragen bestaan niet, hooguit een dom antwoord.
citaat:
Geplaatst door teessee
Waarschijnlijk een domme vraag; is er een verschil tussen een reeks 60 en een 60 proto?
PROTO (//%22http://photos.tassignon.be/#0.34%22) - REEKS (//%22http://photos.tassignon.be/#11.39%22).
Dus ja, daar zijn verschillen [;)]
citaat:
Geplaatst door Anarchy
citaat:
Geplaatst door doomslu
Jeroen, Loco weet waarover hij praat, daar ben ik zeker van. [^]
Het gaat 'm dus over een nieuw model, in samenwerking met LS-Models, zoals de reeks 60.
Wel dat zei ik toch. En dat nieuw model zal hoogstwaarschijnlijk de 60 proto zijn [^]
Jeroen, Gerrit en Luc doelden op het andere deel van je reactie.
citaat:
@loco, Van Biervliet is de man achter B-Models. Dus wat jij daar van gescheiden koers zeg lijkt mij niet te kloppen. Evenals dat je zegt dat zowel B-Models als Van Biervliet een andere 55 brengen. Wat is dat voor larie?
En daarop antwoord Gerrit:
citaat:
VBV komt met een ander model dan de 55. Hier staat dus niet dat VBV met een andere 55 komt,maar wel met een andere lok.
En Luc geeft dan daarop de hierboven gequote reactie.
Ik denk dat je zelf niet meer wist wat je precies geschreven had. Mijn reactie is gewoon maar om misverstanden uit de wereld te helpen, dus niet om kritiek te geven op eender wie.
Wat die nieuwe loc betreft, normaal zou het bericht vandaag online moeten komen. Men ging het deze week bekend maken en vanavond om middernacht is de week om.
@Jurgen,
Ik heb gelezen "een ander model VAN de 55". Er stond echter "een ander model DAN de 55".
Het is inderdaad de proto reeks 60.
Waarom de concurrentie aangaan met andere fabrikanten ?
Het is al zo moeilijk in modelbouwland en nu nog de crisis eens bij.
Ik zou LSM kiezen maar hoe zit het met de levensduur ?
Bij de concurrent kan je nog steeds aan onderdelen geraken. Bij LSM ?
De blauwe 6005 staat zeker op mijn verlanglijst.
Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Voil?, het wachten is beloond. De informatie is beschikbaar.
Het is me een raadsel waarom Roco dit model wil gaan ontwikkelen. Het was toch logisch dat na de 'gewone' 60 VB ook het prototype zou gaan ontwikkelen...
citaat:
Geplaatst door conducteur
Domme vragen bestaan niet, hooguit een dom antwoord.
Inderdaad.
wim
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv
Waarom de concurrentie aangaan met andere fabrikanten ?
Dat is niet de eerste keer dat LS zoiets doet.
Ik wacht op die van Roco.
citaat:
Geplaatst door AtMoPo
CiteerGeplaatst door ronny-vdv
Waarom de concurrentie aangaan met andere fabrikanten ?
het is niet Vanbiervliet die de concurrentie aangaat maar Roco. Vanbiervliet heeft eerst de 60 uitgebracht
zoals luc schrijft;
Het is me een raadsel waarom Roco dit model wil gaan ontwikkelen. Het was toch logisch dat na de 'gewone' 60 VB ook het prototype zou gaan ontwikkelen...men kon toch eerst eens informeren
heb zelfs gehoord da't nog niet zeker is dat Roco dit model gaat maken
Hmmm..... BEETJE RAAR PROFIEL....!
Admin
Inderdaad het is VBV die het reeds geplande model naar voren haalt i.v.m. de aankondiging van Roco. Ook ik snap niet dat een dergelijke internationale fabrikant juist dat (vanuit hun doelstellingen gezien) amper breed in de markt te zetten model zou willen maken. Het zou ook niet onverstandig zijn als Roco er verder geen energie meer in steekt. Bovendien nu VBV als eerste met de 6005 komt is de belangrijkste slag al verloren, want dat is ongetwijfeld de meest populaire versie voor alle verzamelaars en modelspoorders die niet de Borinage als thema hebben (zoals ik[:D])
Liever dan nog wat varianten van de bestaande Roco modellen, er zijn er nog genoeg te verzinnen...
groeten Sicco
citaat:
Ook ik snap niet dat een dergelijke internationale fabrikant juist dat (vanuit hun doelstellingen gezien) amper breed in de markt te zetten model zou willen maken. Het zou ook niet onverstandig zijn als Roco er verder geen energie meer in steekt
Waarschijnlijk om dat ze (met minieme aanpassingen) het kant en klare onderstel van de 62/63 kunnen gebruiken
De 60er van Roco is een geheel nieuwe ontwikkeling en zou gemaakt worden op verzoek van de Franse importeur.
De reden die verteld was dat dit de laatste grote diesellocomotief die nog niet op de markt was.
In nurnberg is er gesproken door verschillende mensen over dit model.
Men was druk bezig en men zei dat het een super model zou worden. (Afwachten ik heb nog niets gezien.)
Dat is ook niet helemaal waar: de 64, 65 en 66 (al is bij de laatste de vraag of dit een 'grote' dieselloc is) zijn er ook nog niet.
Maargoed, dan zijn er straks twee 'supermodellen' van deze kleine serie... [:I] Misschien klinkt dat gek voor Belgi?, in andere landen is zoiets best normaal. Niemand heeft ook gezegd dat fabrikanten hun programma moeten aanpassen aan de rest. Of het verstandig is, is (zeker in dit geval) te betwijfelen.
groeten Sicco
Wait and see, zei de blinde..!
E?n ding is zeker: B-Models is vanaf nu een tak ( of zeg maar merk ) die je in alle winkels zal kunnen vinden. Het is een samenwerkingsverband van verschillende mensen en firma's. De 55 wordt de eerste telg.
Meer nieuws volgt later wel.
citaat:
Geplaatst door Peter
citaat:
Ook ik snap niet dat een dergelijke internationale fabrikant juist dat (vanuit hun doelstellingen gezien) amper breed in de markt te zetten model zou willen maken. Het zou ook niet onverstandig zijn als Roco er verder geen energie meer in steekt
Waarschijnlijk om dat ze (met minieme aanpassingen) het kant en klare onderstel van de 62/63 kunnen gebruiken
>>>>[?][?][?][?][?][?]
- lengte over de buffers bij 60 proto:17350 mm
bij reeks 62:16790mm
- center afstand tussen de draaistellen bij 60 proto:8100mm
62 :9300mm
alleen de diameter van de wielen en de asfastand is dezelfde.
ps :de lengte over de buffers tusen de reeks60 en 60 proto zijn NIET dezelfde.
juist is juist[;)]
Gerrit
Van VBV weet ik dat ze de reeks 64 ook ter studie nemen, in de toekomst.
Voorts is de reeks 60 proto een interessant model voor een fabrikant, wegens een zestal verschillende livreien.
Naast de reeds aangekondigde livreien : blauwe versie, geel-groene versie en groene versie 1970 zijn er nog een drietal livreien waarmee de eerste machines de fabriek verlaten hebben :
210.001 la pleureuse waarbij de lichten verbonden waren door een gele balk die vervolgens versmalde en schuin naar beneden wegliep naar de rand tussen chassis en kast. 210.002 met driehoek op de neus en gele balk tussen de lichten, en tenslotte de versie waarmee de rest van de proto's werd uitgerust, die gelijkt op de livrei van het type 210, maar waarbij de enkele lichten verbonden zijn door een gele balk. (zoals te zien op de foto van de 6005 op de site van VBV).
Den deze blijft hopen op een 60 proto van Roco. Daar zullen we tenminste een decoder van onze keuze kunnen instoppen, en niet de "verplichte" ESU zoals op de LS modellen...[:(]
En ik ben niet de enige zo rond me te horen in de club.
en zo is het altijd iets .... [:(]
citaat:
Geplaatst door Rxl
de "verplichte" ESU zoals op de LS modellen...[:(]
Daar past toch elke 21 polige decoder in.
citaat:
Geplaatst door eric
citaat:
Geplaatst door Rxl
de "verplichte" ESU zoals op de LS modellen...[:(]
Daar past toch elke 21 polige decoder in.
Ja, maar dan heb je geen 'recht' op alle mogelijkheden qua verlichting [:(]
Maar bij ne roco heb je dan weer niet zoveel keuzemogelijkheden, dus wat maakt het uit?
Het model van VBV zou gemaakt worden aan de hand van de originele plannen van de NMBS.
Dat belooft een mooi model te worden.
Nog drie ? vier maand wachten.
Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Roco komt ook met 5 - 6 modellen, gespreid over 3 jaar.
en die zullen van valse plannen komen dan zeker [:)]
Ik heb/ga van beide fabrikanten exemplaren besteld/bestellen (wat wil je anders als je de Borinage als voorbeeld hebt). Gewoon de varianten die in mijn tijdperk passen. Ik ben heel benieuwd hoe beide zich tot elkaar gaan verhouden, zeker de gele (refererend aan gele de reeks 60)
Beste modelspoorders
De eerste onafgewerkt prototype van "vb" staan op z'n site.
Lijkt mij zeer fijntje[:p]. Wat schildering betreft, valt er nog niets te zien.
Als de schildering ??k nog perfect is, dan is mijn keuze bij deze gemaakt (heb ik eigenlijk toch al, want heb 3 proto's van VBV in bestelling staan)!
Ook staan er foto's van de correcte 6047 van VBV op de site; Ook heel erg mooi!
Ik weet niet of het al ergens vermeld is, maar VBV brengt dit jaar ook een 23 uit in TP V-VI versie, meerbepaald de 2352 met standplaats te Antwerpen (niet de 2316 die vooraan op de folder staat). Dat is nieuw; oorspronkelijk waren enkel TP IV modellen aangekondigd. Goed nieuws dus voor de TP V-VI rijders die niks kunnen aanvangen met het 3-rail model van M?rklin.
(http://i561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/modelspoor/Picture3.png)
citaat:
Geplaatst door itchy
Goed nieuws dus voor de TP V-VI rijders die niks kunnen aanvangen met het 3-rail model van M?rklin.
Dit jaar brengt M?rklin 2303 en 2348 in TP V-VI uitvoering. Mag ook vermeld worden [:)]
Zeker, ik dacht dat dit al algemeen geweten was... [:)]
Er komt evenwel geen Trix versie, vandaar mijn post. Mijn vaste leverancier kan ze wellicht ook in (omgebouwde) 2-rail versie leveren tegen een lichte meerprijs, maar ik denk dat ik toch voor de VBV versie ga die door LSM geproduceerd wordt. Ik heb nu een 2558 van Trix, en de motor doet mij iets te veel aan een koffiemolen denken. Ik vermoed dat het dezelfde motor zal zijn die M?rklin in de 23'ers zal steken. Bovendien heb ik een Fleischmann Twin Center en kan ik dus geen MFX decoder aansturen.
citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
Geplaatst door itchy
Goed nieuws dus voor de TP V-VI rijders die niks kunnen aanvangen met het 3-rail model van M?rklin.
Dit jaar brengt M?rklin 2303 en 2348 in TP V-VI uitvoering. Mag ook vermeld worden [:)]
Juist, de M?rklin modellen zijn enkel 3-rail.
Geen probleem voor mij, ik rijd met M?rklin.
De TP V versie van Van Biervliet ga ik precies toch niet kopen. Het wordt gewoon te veel.
Men had hier beter mee gewacht tot volgend jaar. 3 modellen tegelijk uitbrengen is al te veel, nu doen ze er nog een 4de bij.
Niemand zegt natuurlijk dat we alles moeten kopen, maar men had er wel rekening mee kunnen houden dat er mensen afhaken en maar kiezen voor 1 model ipv 2.
Ik begrijp de filosofie soms niet achter bepaalde firma's. Alles moet er gewoon komen en liefst zo snel mogelijk. [xx(]
Voor mij mocht er n?g een bijkomen [:D], ik had graag twee 23ers TP V gehad in TS. Maar nu wordt het wellicht de 23 van VBV en volgend jaar misschien aangevuld met hun 22 (die ook aangekondigd werd).
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Juist, de M?rklin modellen zijn enkel 3-rail.
Geen probleem voor mij, ik rijd met M?rklin.
De TP V versie van Van Biervliet ga ik precies toch niet kopen. Het wordt gewoon te veel.
Men had hier beter mee gewacht tot volgend jaar. 3 modellen tegelijk uitbrengen is al te veel, nu doen ze er nog een 4de bij.
Niemand zegt natuurlijk dat we alles moeten kopen, maar men had er wel rekening mee kunnen houden dat er mensen afhaken en maar kiezen voor 1 model ipv 2.
Ik begrijp de filosofie soms niet achter bepaalde firma's. Alles moet er gewoon komen en liefst zo snel mogelijk. [xx(]
Roco was reeds lang bezig met de 60 Proto, toen namelijk duidelijk werd dat Mahano na de 51 (met dezelfde neus)er geen vervolg zou komen.
Maar daar waar Roco met de 8 polige stekker werkt zal de VB versie de 21 pol stekker gebruiken met tal van extra's. Rood en of Wit afzonderlijk schakelbaar, stuurpostverlichting, ..
spoorse groeten
Memling
Op de website van Van Biervliet staan de eerste en veelbelovende foto's van de blauw- gele versie van het prototype 6005. De uitlevering is voorzien in mei.
Dat is pas om U tegen te zeggen !
(http://www.lsmodels.com/Elements/News/Bleu%206000%20proto.jpg)
ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Het prototype was in levende lijve te zien in Mechelen. [;)]
Ook met 6 cijfer nummer? 210002 geloof ik, corrigeer me anders maar want getallen is nooit m'n sterkste punt geweest.[:)]
ja ook
(http://www.lsmodels.com/Elements/News/Bleu%206000%20b%20proto.jpg)
ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Eindelijk!
Ziet er goed uit!
Die ziet er inderdaad fantastisch uit. Op het eerste zich is de schildering ook spot-on.
Deze zal hier zeker terecht komen, is de laatste diesel die ik besteld heb voor de moment. Nu nog mooikes wachten op de ls m6 en 18. De classix m6en zijn ookal terecht gekomen en ben er zeer positief over.
Ziet er goed uit die 6003! Zou die nog voor Sinterklaas uitgeleverd worden?
zou ie ook in TSP toestand te verkrijgen zijn?[}:)][:(!]
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
zou ie ook in TSP toestand te verkrijgen zijn?[}:)][:(!]
Koop hem en zet hem 10 jaar buiten, 't is maar een idee !
Groeten Peter[;)]
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
zou ie ook in TSP toestand te verkrijgen zijn?[}:)][:(!]
T'lag ook al op men lippen, onvergeefbaar [;)]
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
zou ie ook in TSP toestand te verkrijgen zijn?[}:)][:(!]
Jazeker, gewoon je voet erop zetten. (loc is al bijna een jaar geleden verschroot, lang verhaal)
OT: zeer knap gedetailleerd model, en zoals gezegd is de schildering ook prima.
Idd telang verhaal, eindeloze dagen van onzekerheid, regelen van standplaats en revisie...allemaal inorde maarja...
Ik stop hierbij anders gaan we weer te ver offtopic [:D]
Het is een prachtmodel en hij krijgt zeker een mooie plaats hier.
citaat:
the_gold Geplaatst - 26/09/2011 : 20:32:41
--------------------------------------------------------------------------------
Idd telang verhaal, eindeloze dagen van onzekerheid, regelen van standplaats en revisie...allemaal inorde maarja...
Ik stop hierbij anders gaan we weer te ver offtopic
Het is een prachtmodel en hij krijgt zeker een mooie plaats hier.
Ik ben het met u, of door het verhaal over de loc is prachtig.
niets te zeggen over de loc, dat is goed.[;)]
Het is weldegelijk een zalige loc geworden! (voor zover ik op de foto kan zien)
Blij dat ik hem besteld heb!
Hallo.
Am 1. und 2.10.2011 war/ist eine "Haus-Ausstellung" bei Van Biervliet. Was wurde dort pr?sentiert/angek?ndigt? War etwas zu der G 2000 zu h?ren? Kann man irgendwo Bilder davon sehen?
Danke f?r Antworten.
Hello.
At 1. and 2.10.2011 was/is an "house-exhibition" at Van Biervliet. Which new models were presented/announced there? Any new information of the G 2000? Some pictures shown anywhere in the internet?
Thank you for answeres.
Gruss/greetings
Ralf Wittkamp
Ralf,
I didn't went, kept my money for next week in Genk ![:D]
I guess just open - door with special discounts en points voor new-things en special discounts for last pieces (end of series)
Greetings Peter[;)]
PS Perhaps new 6255 ? They als show new models and prototypes for future productions !
http://www.vanbiervliet.com/
Is er iemand naar de open-deur dag bij VBV geweest , en zo ja was de 6255 al beschikbaar , want die loc wil ik h??l graag aan mijn werktreinen-collectie toevoegen.[:p]
Ja Erwin, ik ben naar de open-deur-dagen geweest, en de 6255 "Infrabel" was al beschikbaar. Ik raad je aan om niet te lang te wachten van die te bestellen of te kopen, want de verkoop verliep blijkbaar vlotjes. In AC zouden ze volledig uitverkocht zijn.
Waarvoor dank BD1701.[;)]
wat sleep hij meestal, vind het wel een mooi kleurtje, de body laat me aan een ander model denken maar kan niet juist zeggen welke, de 66 MSS
Ter info:
De foto, van mijn model, die Swarol geplaatst heeft, toonde niet het model zoals het naar Vanbiervliet gegaan is maar een studiemodel door mij gemaakt. De foto heb ik weggehaald om verwarring te voorkomen.
Kees-Jan
NB Meestal maak ik foto's van de modellen die we maken maar bij die 6255 VBV heb ik geen foto's voor publicatie gemaakt........
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
Ter info:
De foto, van mijn model, die Swarol geplaatst heeft, toonde niet het model zoals het naar Vanbiervliet gegaan is maar een studiemodel door mij gemaakt. De foto heb ik weggehaald om verwarring te voorkomen.
Kees-Jan
NB Meestal maak ik foto's van de modellen die we maken maar bij die 6255 VBV heb ik geen foto's voor publicatie gemaakt........
Kees-Jan,
Misschien eens uitleggen wat het verschil is tss studie- en uiteindelijk model ( welke stond dan in MSM ?) voor de geinteresseerden die dit weekend Vanbiervliet niet bezochten ![?]
Groeten Peter[;)]