http://www.liliput.de/downloads/Lili_Neuh_2009_low.pdf
hier staat ook niet veel Belgisch bij
BAUREIHE 45
Body in metaal, uitstekend, maar waarom die motor en aandrijving in de tender, TRIX/MARKLIN bewijzen dat het anders kan.
Een loc moet trekken niet geduwd worden. ROCO heeft dat zeer goed verstaan en alhoewel de motor in de tender zit wordt toch ook de loc aangedreven.
Zij zullen het wel ooit leren in CHINA maar het vraagt tijd.
Ik begrijp niet waarom dat niet goed zou zijn als de motor in de tender zit en deze alleen aandrijft.
De meeste Fleischmann stoomloks hebben de motor in de tender, bv. de 03 en de 18.5, en deze loks hebben uitstekende rij-eigenschappen. Ik denk dat voor een goede trekkracht en rij-eigenschappen ook nog andere faktoren meespelen.
citaat:
Geplaatst door TECHWIL
Zij zullen het wel ooit leren in CHINA maar het vraagt tijd.
Als we er toch China er niet bij kunnen halen. [:(]
Deze China zin is volslagen onzin,fleischman maakte al loks met tender aandrijving toen ze in china nog nooit van modeltreinen hadden gehoort.
En slecht is dit principe helemaal niet,zelfs in het groot bedrijf zijn trek/duw treinen heel normaal.
Nee als je de buitengewone marklin kwaliteit[V][V]wil uitdragen dan zul je dat echt anders moeten doen.
En of de meerderheid dat dan gelooft,tja........[:)][:)]
wim
In grootspoor kun je tussen de stoomketel en het onderstel doorkijken, bij de meeste types toch, als je in model daar de motor steekt dan is dat niet meer mogelijk, mooier is dus de motor in de tender te steken, indien mogelijk natuurlijk,
En inderdaad wat de chinezen daar mee te maken hebben is mij ook geheel onduidelijk
Jan
citaat:
Geplaatst door janjozef
hier staat ook niet veel Belgisch bij
Nee das juist, wel Duits[:p]
SpGr[;)]
Marc
citaat:
Geplaatst door TECHWIL
BAUREIHE 45
Body in metaal, uitstekend, maar waarom die motor en aandrijving in de tender, TRIX/MARKLIN bewijzen dat het anders kan.
Een loc moet trekken niet geduwd worden. ROCO heeft dat zeer goed verstaan en alhoewel de motor in de tender zit wordt toch ook de loc aangedreven.
Zij zullen het wel ooit leren in CHINA maar het vraagt tijd.
Met de motor in de stoomloc, en meestal ??n aangedreven as ( en de andere door de drijfstangen) kan "na een zekere tijd" rijproblemas voorkomen omdat de drijfstangen en drijfstang-assen een beetje verslijten en dat kan dan een beetje "vierkantig" beginnen te rijden.
Met de motor in de tender draaien de grote locwielen los en dat gebeurt niet.