De naam zegt het zelf al een beetje, zijn er onder jullie die bepaalde dingen uit MSM hebben nagebouwd, ik weet dat Rixke rail daar zijn inspiratie heeft gehaald voor zijn wachthuisje op zijn perron.
Ikzelf heb de torentjes van Gerolf nagebouwd,
IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen521.jpg/IMG
Het recentste: architectenkarton en kinderkopkes, "min of meer" op de wijze van Nouiallier:
(http://meb.gerolf.be/debouw/bm/kassei/90klaar.jpg)
... maar ik heb me voordien ook al stevig laten inspireren door de artikels over mallen en witmetaal gieten, ...
Vele dingen. Enkele als voorbeeld het ene al beter dan het andere.
Lang leve het groeiproces.
waterkraan
(http://i20.photobucket.com/albums/b234/erikdeboeck2000/msm/HPIM1264.jpg)
zanddrooginstalatie,
(http://i20.photobucket.com/albums/b234/erikdeboeck2000/msm/HPIM1636.jpg)
watertoren
(http://i20.photobucket.com/albums/b234/erikdeboeck2000/msm/HPIM1641.jpg)
baanwachterhuis
(http://i20.photobucket.com/albums/b234/erikdeboeck2000/msm/HPIM1642.jpg)
goederenloods
(http://i20.photobucket.com/albums/b234/erikdeboeck2000/msm/HPIM1646.jpg)
ombouw loc
(http://i20.photobucket.com/albums/b234/erikdeboeck2000/msm/HPIM1648.jpg)
Follieke gezien in msm 73 bij nieuwigheden
(http://i20.photobucket.com/albums/b234/erikdeboeck2000/msm/HPIM1625.jpg)
En nog vele andere dingen.
Erik
Echt iets nagebouwd nog niet, maar ik heb wel leren verweren en mallen gieten dank zij de artikels in MSM. En de technieken van Emmanuel probeer ik van tijd tot tijd ook eens uit...
Ik heb de mesthoop voor op de boerderij van Jaqueq Timmerman nagebouwd.
En ik moet zeggen, het resultaat is verbluffend, vind ik persoonlijk.
(//%5BIMG%5Dhttp://i220.photobucket.com/albums/dd281/nohab/P9210024.jpg)[/img]
Ik denk er nu pas aan : naar aanleiding van artikel in MSM waar enkele I11-en verbouwd werden tot een AM96, heb ik zelf ook een poging gedaan om er ??ntje te bouwen, maar dan zonder die mooie rijtuigen te beschadigen.
(http://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Diverse/AM96_0441kl.jpg)
Mooi gedaan !!
Heb daar soms geen beschrijving/stappenplan van hoe je dit verwezenlijkt hebt?
Geert
citaat:
Geplaatst door MickeyMouse
Mooi gedaan !!
Heb daar soms geen beschrijving/stappenplan van hoe je dit verwezenlijkt hebt?
Geert
Eigenlijk niet, neen. Laat ons zeggen dat het een test-case was om te zien wat ik er van terecht bracht. Ik heb fouten gemaakt, hoor. En naar oplossingen gezocht. Zo gaat dat h?.
Zoals je kan zien ontbreekt het andere koprijtuig nog. Met de opgedane ervaring zou dat al wat beter moeten gaan. Misschien moet ik dat dan maar eens gedetailleerd beschrijven, als daar interesse voor is ? Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb... [:I]
Luc,
Je weet wat je te wachten staat h?. Kortelings zal ik je wel eens nodig hebben.[;)]
Groetjes,
David
citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER
Luc,
Je weet wat je te wachten staat h?. Kortelings zal ik je wel eens nodig hebben.[;)]
Groetjes,
David
Met plezier !
Maar nu terug ON-TOPIC. Wie nog ?
Ik heb enkel nog maar de nodige aankopen gedaan, verder nog niets. Maar de plannen en aankopen zijn er dus:
(http://www.debleser.com/hetgroterplan/goederenpak/goederen%2001.jpg)
Een goederenpakwagen uit ik weet niet meer welk nummer. Waarschijnlijk zal er tijdens de donkere winteravonden iets mee gebeuren.
Groet,
Paul
citaat:
Geplaatst door Tom
Ik heb de mesthoop voor op de boerderij van Jaqueq Timmerman nagebouwd.
En ik moet zeggen, het resultaat is verbluffend, vind ik persoonlijk.
(//%5BIMG%5Dhttp://i220.photobucket.com/albums/dd281/nohab/P9210024.jpg)[/img]
En de geur ook? [:o)]
Ik ben weg.....
Hallo,
Ik heb eens dat type 91 gebouwd op basis van een Lilliput lok.
Een half jaar moeten wachten tot de lok bij mijn handelaar was, maar de ombouw ging wat rapper.
(http://i40.photobucket.com/albums/e237/Mrtsjoektsjoek/IMG_1391.jpg)
Ik heb er wel nog een Pyle-generator van PB bijgezet, dat was in het artikel van MSM niet het geval.
(http://i40.photobucket.com/albums/e237/Mrtsjoektsjoek/IMG_1396.jpg)
Je ziet de generator hier op de voorste hoek.
Ook nog de kolenbunker gebouwd op basis van het artikel in nr 20.
Wel met enkel aanpassingen, zo kan ik de bunker ten allen tijde van de baan nemen. De witte 'betonblokjes' zijn hol. De blokjes zijn vastgelijmd op de baan, de poten van de bunker passen er juist in. Zo staat de bunker vast op de baan, maar kan ik hem altijd wegnemen.
(http://i40.photobucket.com/albums/e237/Mrtsjoektsjoek/IMG_1395.jpg)
O ja, dit kun je niet zien, de bunker staat op een langwerpig betonblok, maar bij het platform heeft ieder poot een blok.
Verder ben ik al eens begonnen aan de Fd-wagens, maar ik ben gestrand bij het onderstel. Wel heb ik op basis van ditzelfde artikel, en met de tekeningen verschenen in 'Op de baan' een cementwagen gebouwd. Dit is eveneens een WD wagon, waarbij de planken uit de wand zijn weggenomen. In de laadruimte werden vier piramides op hun punt geplaatst. Lossing via de vloer. Laden door een luik in het dak.
Groeten Mr tsjoektsjoek.
[:0] Knap gedaan! Wat een sfeer !
Dank je Gerolf,
O ja, dat boompje, links achter de lok op de eerste foto.
Dat is de groene den zoals beschreven in ??n van de eerste MSM's.
En het Artitec-mazoutdepot uit nr 20, met enkele aanpassingen, maar een eindje verder heb ik hierover een topic geopend.[8D][8D]
Groeten Mr tsjoektsjoek
Amai... om jaloers op te zijn. [;)]
Mr-tsjoektsjoek heeft zeker een derde hand, met een aerograph in plaats van de vingers![:p][:p][:p]
Hallo,
Neen geen derde hand met of zonder airbrush, enkel wat 'fingerspitzengef?hl' [:p] en MIG pigment poeders.
Het gebruik hiervan is eigenlijk ook een MSM creatie. Via ons lijfblad heb ik dit product leren kennen.
Verbluffend hoeveel beter ze werken als de pigment poeders van Artitec !!!
In MSM 73 is er sprake over de DVD F.A.Q. Vol I The Pigments.
Ik heb hem aangeschaft, het is puur voor militaria-bouwers.
Maar zoals in MSM gezegd de technieken zijn best bruikbaar voor ons treinfreaks. Zo wordt beschreven hoe je stof en vuil verkrijgt. Het verschieten van kleuren imiteren met poeders. Het gebruik van 'thinner for washes' en 'pigment fixer'.
Samen met de DVD het setje PS 248 Railroad Pigment Set aangeschaft.
Dit bevat vier potjes pigment en een potje fixer.
Mooi resultaat behaal je er mee.
Aanrader !!!
Heb ook eens enkele waterkranen gebouwd, heb wel gebruikt gemaakt van fijne staaldraad inplaats van plastiek en met opwarming het in de kraan geduwd, ben nu bezig met de inrichting van het seinblok, met de oude techniek om wissels aan te sturen, kan ook niet anders als de baan zich situeerd anno 1900
(http://i49.photobucket.com/albums/f296/59loe/waterpomp.jpg)
Bedoel je zoiets?
(http://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/YHemiksem_2.jpg)
[:D][:D][:D]
In MSM 46 stond een hele tijd geleden een leuk artikel over het bouwen van de FUCHSkraan van Kibri, maar dan afgewerkt met draad en schop van Weinert.
Meer dan een jaar geleden twee kranen besteld bij Verschooten, maar nooit iets gehoord of gekregen. Een half jaar geleden dan maar besteld bij Jocadis, samen met de draad en de schop van Weinert. Gisteren eindelijk ??n kraan en de draad gaan halen [:D] De schop is nog altijd niet geleverd en ze wisten mij bij Jocadis ook niet te zeggen hoe lang het nog kon duren [V] Ze wijten het aan het feit dat Weinert zo'n uitgebreid assortiment heeft dat ze waarschijnlijk maar prouceren als ze genoeg bestellingen hebben van een bepaald artikelnummer. Waarom Kibri maar ??n in plaats van twee kranen had geleverd, begrepen ze ook niet.
Ne mens moet soms geduld hebben om iets van MSM te kunnen cre?ren [8D]
Bestel rechstreeks bij Weinert. Meestal heb je het na een paar dagen.
Winkels wachten gewoonlijk tot ze een paar dingen tegelijk kunnen bestellen (ik zeg niet dat het bij Jocadis zo is) maar mijn ervaring is als je het rechstreeks doet, het sneller gaat.
IDD. Peter dat is wat ik aan het maken ben, zal wel niet zo voorzien zijn van details, want tenslotte is het klein en men ziet het maar door het raampje van het seinhuis, de hendels die naar beneden staan ga ik wel voorzien van een ketting...enkel weet ik nog niet hoe ik die witte plaatjes ga maken want die zijn +/- 0.2 x 0.2m/m pffff.
Peter, als je nog van die oude foto's heb zoals een kachel, kleerkasten, de burau tafel enz. mag je door sturen op dummi@euphonynet.be
Alvast bedankt Eric
De kachel staat rechts op de foto (nog een echte duvel) en de kasten voor de klederen (althans 1) is gedeeltelijk te zien links op de foto. Aan de klink van de kast hang een kleerhanger
Zal als ik terug meer tijd heb eens door mijn verzameling gaan, want ik moet er nog meer hebben (nee, de meeste foto's zijn NIET van mij) en dan stuur ik ze wel door.
Behalve de bomen uit de eerste nummers nog niets nagebouwd. De artikels zijn in elk geval interessant om ideen op te doen om andere zaken te bouwen. Praktijk is ??n van mijn favoriete rubrieken.
SpGr
Marc
Ik heb mij vorige winter bezig gehouden met het maken van de perron overkapping ( naar Gerolf [;)] voorbeeld )en het perron trappenhuisje, verder staan er nog een paar dingen in , maar wat, hoe en wanneer zullen we deze winter zien [:)], nu is het eerste wat gedaan moet worden , alles rijklaar maken [xx(] zodat ik af en toe toch eens kan rijden [:p].
De foto's zijn te vinden in mijn album , zie link
Laat ze maar verder ideeen uitbrengen in het praktijk gedeelte , mits een paar aanpassingen kan men daar veel mee doen !![;)][:p]
Wat ik al heb nagebouwd uit MSM. De voedingseenheid en de wisselschakeling uit de KISS reeks. En de kasseiroller uit MSM 74. Eerlijk gezegd had ik deze al een tijdje geleden gemaakt. Ik had de foto's op de website van Gerolf gezien, en had besloten het rollertje na te bouwen. Omdat ik totaal geen kennis heb van etsen (heb er ook het materiaal niet voor) had ik besloten om het na te maken in plasticard. In het artikel heeft Gerolf het over slijtvastheid, maar ik denk dat voor het sporadisch gebruik, plasticard wel z'n tijd zal meegaan.
(Na het bouwen had ik Gerolf via mail beloofd geen foto's te plaatsen voor hat artikel in MSM verschenen was.) Bij deze
De foto's :
(http://i141.photobucket.com/albums/r70/tram2make/trambaan/KopievanIMG_0413.jpg)
Handvat gebruikt van een klein verfrollertje.
(http://i141.photobucket.com/albums/r70/tram2make/trambaan/KopievanIMG_0415.jpg)
Ter versteviging, links en rechts van het 'wieltje' nog enkele cirkels van dikker plasticard gekleefd.
(http://i141.photobucket.com/albums/r70/tram2make/trambaan/KopievanIMG_0412.jpg)
Een eerste probeersel op architectenkarton
Het is nog niet perfect, hier en daar een stukje schuin gekleefd.
Hiermee wil ik ook aantonen dat je ook zo'n rollertje kan maken zonder te moeten etsen. Het is misschien niet zo stevig als in metaal maar best bruikbaar. Zolang je maar geen kilometers kasseien moet aanleggen [:o)].
Groeten Bart
Mooi gedaan, Bart! Welke dikte van plasticard heb je gebruikt?
Dat kasseirollertje, dat moet hier ook komen.
Geweldig idee Gerolf.
Groetjes,
David
citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER
Dat kasseirollertje, dat moet hier ook komen.
Geweldig idee Gerolf.
Dank je.
Ik had voor mijn minibaantje een oppervlakte van zowat 30x60cm met kasseien, en ik had ?cht geen zin om die ??n voor ??n te drukken. En toen dacht ik terug aan een bezoekje aan Madurodam [;)]
Dat is iets in de aard die we toegepast hebben voor ons perron van Gent-zuid...maar geen rolleke,want dan heb je een matrix[^][^]
@ Gerolf : de gebruikte plasticard is denk ik 0.3 mm dik. Zou het eens moeten meten om exact te weten.
groeten Bart
Ik heb een tijdje geleden twee bouwpaketten van de Fuchskraan in Houten op de kop kunnen tikken en heb ze nu eindelijk in mekaar gekregen volgens de aanwijzingen van MSM 46. Het enige waar ik nog niet aan geraakt ben, is de schop van Weinert. Ik heb wel de staaldraad gebruikt zoals beschreven. Maar daar heb ik nu een probeleem mee: zie foto.
(http://i288.photobucket.com/albums/ll161/dirkkerckhofs/mijn%20modelbaan/DSC01419.jpg)
Kent er iemand een truck om die draden gespannen te houden, want zelfs al leg ik een loden balletje in de schop, spannen ze nog niet.
Dirk
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs
In MSM 46 stond een hele tijd geleden een leuk artikel over het bouwen van de FUCHSkraan van Kibri, maar dan afgewerkt met draad en schop van Weinert.
Meer dan een jaar geleden twee kranen besteld bij Verschooten, maar nooit iets gehoord of gekregen. Een half jaar geleden dan maar besteld bij Jocadis, samen met de draad en de schop van Weinert. Gisteren eindelijk ??n kraan en de draad gaan halen [:D] De schop is nog altijd niet geleverd en ze wisten mij bij Jocadis ook niet te zeggen hoe lang het nog kon duren [V] Ze wijten het aan het feit dat Weinert zo'n uitgebreid assortiment heeft dat ze waarschijnlijk maar prouceren als ze genoeg bestellingen hebben van een bepaald artikelnummer. Waarom Kibri maar ??n in plaats van twee kranen had geleverd, begrepen ze ook niet.
Ne mens moet soms geduld hebben om iets van MSM te kunnen cre?ren [8D]
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs
Kent er iemand een truck om die draden gespannen te houden, want zelfs al leg ik een loden balletje in de schop, spannen ze nog niet.
Geduld. Da's de beste remedie.
De draden moeten zich nog aanpassen aan hun nieuwe vorm. Je kan bij de rechtse kraan duidelijk zien dat de plooien er nog in zitten. Als je lang genoeg wacht, zullen die verdwijnen.
Om de zaak een duw in de rug te geven kan je ze (afhankelijk van de materie waaruit ze gemaakt zijn) eens wassen in water en zeep. Natuurlijke vezels zullen dan veel zachter worden. Synthetische blijven onveranderd.
Als het staaldraad is zal wassen niet veel helpen.
Wat je dan wel kan doen is deze "rechten" door aan een kant te klemmen in een bankschroef en aan de andere kant hard te trekken.
Draai je draad wel eerst rond een houtje of een staafje want anders heb je geen vingers meer en dan lukt modelbouwen niet zo goed meer.
Als je draad "gerecht" is, kan je hem voorzichtig terug plooien in de gewenste vorm op je kraan.
Zo te zien is het verenstaaldraad,waarom niet gewoon nylon draad.
of echt miniatuur staalkabel.Als het echt verenstaaldraad is wordt het nooit wat,al hang je er 100kg aan.
wim
Ik zou toch ook kiezen voor andere draad.
Vissersbenodigdheden-winkel: Daar hebben ze v??l soorten, ook hele dunne [;)]
Bedankt voor jullie reacties allemaal, maar ik volgde de aanwijzingen uit het MSMartikel en nam de staaldraad van Weinert. Het is van die gevlochten draad. Nu was ik zelf al aan het denken: om de draad tussen de windas en de bovenkant van de kraanarm op te spannen, kan ik hem misschien opspannen en dan de de kraanarm vastlijmen aan de chassis van de kraan. Nu zit hij er nog telkens los in.
Ik had de draden al eens een nacht opgespannen, maar dat had geen verschil gemaakt.
Dirk
gewoon andere kabel(visdraad) nemen
Ik had voor mijn kraan ook voor vissersdraad gekozen. Nog lelijker dan die staaldraad.
Op advies van mijn echtgenote (en nochtans haat ze miniatuurtreinen [:(]) gewoon zwarte DMC draad gebruikt. No more problems [;)]
Je moet die visdraad natuurlijk schilderen, en die zwarte naaidraad loopt ook niet altij mooi recht
Jan
Er bestaat ook heel fijne zwarte nylondraad in verschillende diktes.
....of gewoon elastiekdraad waarmee je afspanning maakt. Te vinden in de Veritas.
maar deze hangt ook niet altijd recht
Jan
Ik vlecht zwart garendraad tot een kabel. Daarna mooi recht opspannen of in de gewenste vorm plooien. Dan insmeren met secondelijm. Na uitharding heb je een mooi gespannen kabel of blijft de kabel in de geplooide vorm.
Erik
citaat:
Geplaatst door erik de noorman
...Dan insmeren met secondelijm...
Doe dit niet met je vingers: problemen gegarandeerd [}:)]
Stel dat je de "kabel" mobiel wil gebruiken is dit geen oplossing. Voor een statisch model is dit misschien wel de beste keuze [;)]
Waarom geen dunne koperdraad gebruiken? bv die je van een oude transfo of relaisspoel afwikkeld.
Die kan je perfekt strak trekken (niet t? hard aan trekken natuurlijk),en elke keer dat je een geleidewiel passeerd lijm je de draad vast met seconde lijm .Meer is daar toch niet aan?
Gerrit
citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Waarom geen dunne koperdraad gebruiken? bv die je van een oude transfo of relaisspoel afwikkeld.
Die kan je perfekt strak trekken (niet t? hard aan trekken natuurlijk),en elke keer dat je een geleidewiel passeerd lijm je de draad vast met seconde lijm .Meer is daar toch niet aan?
Gerrit
Je hebt waarschijnlijk gelijk Gerrit. Ik stelde de vraag echter omdat ik de aanwijzigingen van het artikel had gevolgd. Ik heb zelfs meer dan twee maand op die draad van Weinert moeten wachten [^]
Bedankt voor de suggestie.
Dirk
Tot op heden enkel Jaques Leplat zijn metalen onderbouw in L-ijzers, en een paar bomen (komen er nog). Wel veel inspiratie en knowhow opgedaan, o.a. het verbeteren van de OVB k-wagons,het bouwen van de L-wagens van Jocadis, het verweren van materieel en gebouwen,gieten van mallen, enz...enz. Modelspoormagazine, een must voor elke liefhebber.
SpGr[;)]
Marc
citaat:
Geplaatst door just4fun
Ik heb enkel nog maar de nodige aankopen gedaan, verder nog niets. ...
Een goederenpakwagen ...
Even mezelf citeren.
Uiteindelijk heb ik een beetje tijd gevonden om d'r aan te beginnen. Dit item zou beter staan in het draadje 'Ooit zal het klaar zijn ...' [;)]. Niet dat het zo erg ingewikkeld is om doen, maar m'n tijd is erg beperkt [:(].
(http://www.debleser.com/hetgroterplan/goederenpak/goederen%2002.jpg)
De kop er nu af en, het moet gezegd, het is eigenlijk helemaal niet moeilijk! Echt iets voor een beginnend zelfbouwer, zoals ik.
Als je artikels over zelfbouw met plasticard leest, ziet het er allemaal moeilijker uit dan het is. Nu nog tijd vinden om verder te doen, maar 'k ben bezig ...
Ter info: de wielen staan er nog niet vast aan bevestigd, deze krijgen een gecompenceerde bevestiging.
Paul
Paul,
Werken met plasticard is niet moeilijk. Het vergt enkel wat meer tijd, geduld en nauwkeurigheid. Maar ik vind het wel plezierig om mee te werken.
Dirk,
Waarom gebruik je voor die stalen kabels geen zekeringendraad? Je vind die nog bij elektriciteitswinkels in verschillende dikte voor een paar eurocent. Die is gewoonlijk heel soepel.
Ik heb al het tankstation van Dudok nagebouwd en ik ben ook bezig met
de werfwagen uit het laatste magazine.
C?dric
citaat:
Geplaatst door Peter
Waarom gebruik je voor die stalen kabels geen zekeringendraad? Je vind die nog bij elektriciteiswinkels in verschillende dikte voor een paar eurocent.
Peter,
wat bedoel je? Welke stalen kabels bedoelt ge? Want een alternatief interesseerd me wel.
Thx,
Paul
Hoi Paul, sorry, maar dat van die staalkabels was bedoeld voor Dirk zijn kranen. Heb dat antwoord inmiddels aangepast.
In MSM 25 schreef ik het artikel over de bouw van de watertoren van Steenbrugge. Daarin lieten we de vlotter hangen aan een kabeltje van gevlochten haar van mijn echtgenote. Dit geeft een prachtig effect !
Al wat je te doen staat is een langharige, donkerharige schoonheid vinden die bereid is enkele haren af te staan voor het goede doel. [:p]
Nu, zes jaar later, is het "kabeltje" nog steeds intact.
Niet moeilijk maar makkelijk !
Groeten, Jean-Luc
p.s. mijn echtgenote heeft ondertussen haar haar laten knippen voor een ander goed doel [^]
[:D][:D][:D]Je brengt mij op idee?n! Mijn vrouw haar haar is koperkleurig! Wat je daar allemaal mee zou kunnen doen ...![;)][}:)][}:)]
Ik ben bezig aan de schuilhokjes uit nummer 76, ik zou ze wel in 't geel schilderen, is humbrol 99 een goed kleur?
OPGEPAST BIJ HET BOUWEN :
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/09/1255108010-740.jpg)
In stap 4 maakt men een kader van 49 op 30 mm, maar dat moet toch 30*61mm zijn? Anders steekt je dak toch geen 8mm uit aan bijde zijden?
Nu je het zegt, moet een foutje van de zetduivel zijn, het plan geeft de juiste maten aan.[:I]
Ik ben op zoek naar afmetingen / tekeningen van het klassieke betonnen schuilhuisje van de NMBS (epoche III/IV ?)
In een oudere discussie zag ik fotos van een h0 spoorder die er een had gebouwd naar tekeningen vna Jean-Luc??
Kan iemand mij verwijzen naar een site of plan?
dank,
Matthijs
citaat:
Geplaatst door just4fun
Geplaatst door just4fun
Uiteindelijk heb ik een beetje tijd gevonden ...
Dit item zou beter staan in het draadje 'Ooit zal het klaar zijn ...' [;)]
't Heeft meer dan een jaar geduurd eer ik verder heb kunnen werken, maar de voltooing nadert.
Moeilijk is het niet, alleen er tijd voor vinden en zoeken naar oplossingen als er zich problemen (zouden?) stellen.
't Is niet perfect, ik weet waar er verbeteringen zouden mogen/kunnen. Maar als eerste zelfbouw-wagen mag het er wel zijn, al zeg ik het zelf [;)].
(http://www.debleser.com/hetgroterplan/goederenpak/goederen%2013.jpg)
Stillejes aan zal ik een oplossing moeten bedenken met betrekking tot verven, want ik heb (nog?) geen luchtkwast-toestanden [:(].
Paul
daar heb je inderdaad lang over gedaan, maar wat geeft dat?
zo te zien mag je terecht fier zijn op de kreatie.
marc
citaat:
Geplaatst door mdvholland
Ik ben op zoek naar afmetingen / tekeningen van het klassieke betonnen schuilhuisje van de NMBS (epoche III/IV ?)
In een oudere discussie zag ik fotos van een h0 spoorder die er een had gebouwd naar tekeningen vna Jean-Luc??
Kan iemand mij verwijzen naar een site of plan?
dank,
Matthijs
Je zou er al minstens 2 personen een plezier mee doen...
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
citaat:
Geplaatst door mdvholland
Ik ben op zoek naar afmetingen / tekeningen van het klassieke betonnen schuilhuisje van de NMBS (epoche III/IV ?)
In een oudere discussie zag ik fotos van een h0 spoorder die er een had gebouwd naar tekeningen vna Jean-Luc??
Kan iemand mij verwijzen naar een site of plan?
dank,
Matthijs
Je zou er al minstens 2 personen een plezier mee doen...
Kzou die ook wel in het archief willen omdat ik het ooit nodig ga hebben voor de museumbaan.
Dus dat maakt 3 personen.
Jocadis verkoopt ze
Jan
citaat:
Geplaatst door janjozef
Jocadis verkoopt ze
Jan
Super voor hen en hoop dat ze er al veel van verkocht hebben.
Ik bouw het wel zelf, daarom de afmetingen nodig.
citaat:
Geplaatst door janjozef
Jocadis verkoopt ze
Jan
En Jocadis kent meestal maar ??n schaal...