wat is jullie lievelings trein in grootbedrijf?
Diesel type 59 NMBS
Da's een moeilijke, er zijn zoveel mooie machines en treinen...
Ik denk dat het type 10 m'n favoriet is, maar het type 12 vind ik ook schitterend. Grote stomers voorop dus...
Diesels van de NMBS reeksen 51, 55, 59, 62.
Electrische treinstellen van de NS Mat 46, 54, 57 enz.
De train sp?cial van FTS (charter) eind jaren '70, de IRp in de vroege jaren 90, de Memling ook al toendertijd en de Vennbahn-sleep eind jaren 90, begin 2000.
(http://www.belgie-belgique-belgien.be/mini-bs/fts-test.jpg)
bestaat nog niet in model, wel is er een hollandse versie van Roco maar die is niet zo mooi.
De FTS was een reisorganisatie die sinds 1950 slaaptreinen naar eigen vakantiedorpen in zuidelijk Frankrijk ingelegd heeft. In NL was het een onafhankelijk bureau van de SNCF, hier was het een co-op met Railtour (die toen alle bestemmingen buiten Frankrijk bleef doen).
(http://www.vennbahn.de/1603sourein.JPG)
Vennbahn-souvenir...
beeldje van de 1603 met K-rijtuigen en het Mitropa-restaurant.
Volledige sleep bestaat in H0...
Vooral de Bolle Neuzen reeks 52, 53, 54 in het decor van de Athus - Meuse, geweldig... [:p]
Vooral in livrei 1970 vind ik ze persoonlijk schiterend.
Jammer dat ik ze zelf nooit in de jaren 80 heb mogen aanschouwen langs deze lijn met de bekende kajak en erts treinen.
MAT 64 en de NS1700
Een heeeeeeeeeeeel moeilijke keuze, ik heb zoveel favorieten,
hier zijn er enkele, maar ik ga ze indelen, anders kom ik er helemaal niet uit.
1) BELGIE (stoomloc type 29)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GAGOP3VX.jpg)
2) EUROPA (Zwitserse smalspoor E-loc RhB)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MYT77CI8.jpg)
3) AMERIKA (zwaarste stoomloc ooit - Big Boy)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-J8EVWFOS.jpg)
Dit is slechts een greep uit mijn lievelingen,
Lucien
Bij mij zijn het vooral de zware Duitse Stoomloks waar ik liefhebber van ben, maar twee types springen er wel uit (zoals blijkt uit mijn handtekening):
De BR50
(http://users.telenet.be/toytoy/ho/fora/image/lieveling1.jpg)
en de BR52
(http://users.telenet.be/toytoy/ho/fora/image/lieveling2.jpg)
Verder ben ik ook nog gek van alle K?f's en railbussen.
Toch wel eentje uit de oude doos :
(http://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/35.jpg)
Hij bestaat nog in het echt, door enkele mannen van A'pen-Dam, dacht ik, destijds terug in glorie hersteld.
Maar waar is hij nu ergens geland [?]
Modelspoorse groeten,
Eric.
DEZE[:D] De MW41
(http://i207.photobucket.com/albums/bb4/nick_9450/HPIM8379.jpg)
nick
Er zijn vele bewonderenswaardige lokomotieven, maar de Belgische stoomlok van het type 10 was zijn tijd zo ver vooruit.. zij blijft nog steeds mijn favorite.
Voor mij de NMBS e-locs reeksen 22, 23 en 25. De reden: mijn vader was TB op deze locomotieven. Ik hoop dat dit model ooit nog wordt uitgebracht in (betaalbare) gelijkstroomversies voor tp IV.
Goh da's een hele moeilijke! [:o)]
Elektrisch: reeks 21/27 (omdat ik daar zelf mee rijd en dit samen met de reeks 20 de tofste loc's zijn)
Diesel: reeks 51/55
LievelingsTREIN:
Bloktrein met bolneuzen in dubbeltractie op de Athus-Meuse.
De mijne rijdt in oorspronkelijke livrei, Tom. We gingen mekaar daar dus niet tegen het lijf lopen [;)].
LievelingsLOCOMOTIEF:
SNCF,reeks A1A-A1A 62000, Baldwin-dieselloc.
In oorspronkelijke livrei.
Een BEEST.
Foto's:
http://cftr.evolutive.org/amateur/engins_moteurs/baldwin.php
http://www.rail.lu/materiel/sncf62000.html
Luc.
Favoriete lokomotieven:
1) CFL 1800/NMBS reeks 55
2) CFL 1600/NMBS reeksen 52-53-54
3) NMBS reeks 51
Favoriete trein: Cokestrein die reed tussen Alsdorf(bij Aachen) en Esch-Belval(Luxemburg) bestaande uit wagens van type Fals (4-asser) en Fbl(2-asser)
citaat:
Geplaatst door rixke rail
Hij bestaat nog in het echt, door enkele mannen van A'pen-Dam, dacht ik, destijds terug in glorie hersteld.
Maar waar is hij nu ergens geland [?]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Die staat in de museumbewaarplaats van Leuven
Voor mij is dat de NMBS loc 64 en de 29 op de 2 de plaats
Mijne lievelings lok, een E44 (nu 145) gefotografeerd in (hoe kan het anders) Titisee/Schwarzwald. Vroeger waren deze loks te zien voor bijna alle reizigerstreinen op de befaamde "H?llentalbahn" tussen Freiburg (Brsg) en Titisee/Neustadt en/of via de "Dreiseeenbahn" tot Schluchsee/Seebr?gg
Momenteel is er nog een rijvaardige lok die tijdens de zomermaanden in het weekend nog eens een rit maakt met een trein op deze lijn.
(http://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/031451701979041010titisee2ue.jpg)
Dat is pas een knappe loc,
geef mij maar deze i.p.v. de hedendaagse
Moeilijke vraag [:)] vindt bijna alle B loc's mooi, maar ga toch voor de oude diesels, op de eerste plaats de type 60 omdat dit de eerste loc was waar ik kom mee meerijden en op de tweede plaats de type 59 omdat dit de eerste B loc was die ook in model op de markt was.
Ik ben ook voor de oudere types van elocs: NMBS reeksen 22-25, maar ook de 121 en 120 van vroeger die veel weghadden van de Duitse locs E41 ed. Prachtmachines vind ik dat. Om dezelfde reden ook de oudere Zwitserse elocs en smalspoorlocs.
De modernere e-locs hebben niet meer die specifieke uitstraling van kracht. Dat zijn meer moderne computergestuurde speeltjes. Hoewel de Traxx of de 189 toch wel een magnifieke lijn hebben in tegenstelling tot de Taurus of wat de 18 moet gaan worden.
Naar diesels toe, de 59 en zeker de 51.
Iets anders dat ook mijn ogen uitsteekt zijn de TEE Ram stellen. Ik hoop dat dat ene stel in Nederland terug rijvaardig geraakt.
En dan nog ??n specifieke loc die een speciaal plaatsje heeft bij mij: de EMD MRS-1 1818
zie: http://usa.berail.be/emd1818.html (website is zeer dringend aan vernieuwing/restauratie toe, sorry...)
Stefanic, bedankt om die 1818 in de schijnwerpers te zetten. Wat een mooie, kleurrijke geschiedenis heeft die lok, bijna ontroerend. Voor de tijdperk-rijders zeker eens de moeite om te overwegen om er ook een model van te hebben. Ik overweeg het in elk geval!
edit: na wat rondsnuffelen blijkt ie niet in model te zijn gemaakt, althans ik heb er geen kunnen vinden, laat staan in schaal N, jammer. Misschien is ie om te bouwen uit een GP7?
geef mij toch maar de DB br103 loks
qua vormgeving de knapste Eloc ooit gemaakt en dat zal zo nog even blijven
De V200 diesels mogen ook best wezen
de nmbs type51 is mn belgische favoriet
Ah, ik moet nadenken.[:D]
Stoomlocs, laat ons zeggen de98 en 99, of andere T locs.
Diesels... Bolle neus 202xx. Dat is de eerste dat ik zag (en hoorde) achter het huis van een oude Tante, in Jemelle, bij de witte gebouwen van LHOIST.
Electrieke, "je passe".
Sinds ik enkele motorrijtuigen gemaakt heb, bezie ik die anders (en beter), dus de 551xx en 553XX en ook 620xx.
Maar ik zou graag van die oude stoomrijtuigen hebben[:p], misschien later?
vanaf het prille begin:
diesel: reeks 51 [:p]
elektrisch: reeks 20
voor mij de toppers in hun kategorie
marc
Favoriete electrische loc is de klasse 1020, maw, de DR E94 maar dan in een Oostenrijks (rood met wit) jasje.
Groeten, Thomas
Moeiljke keuze...
Lievelingstrein is de duitse VT11-5 TEE trein.
Liefste loc, de pruisische T3 natuurlijk.
SpGr.
Marc
Hoi allemaal,
Geef mij natuurlijk maar wat Duits materiaal van voor den oorlog (SORRY [:I]). Ik wil nog altijd eens naar N?rnberg om de BR 05.10 in het echt te zien. Dat lijkt mij een geweeeeeldig machien! [:p]
Voor mij staat op op Nr 1 de TGV. En die zal nooit van die plaats verdwijnen. Sinds ik klein was ben ik uitermate gefascineerd door deze trein.
Op 2 staan de belgische 21/27's.
Op 3 de 55 en 62 van de NMBS.
Ik vind de BR 103 de mooiste e-loc en de mooiste dieselloc is natuurlijk de "ludmilla" (BR 232)
De VT 11.5 vind ik gewoon de max.
Hallo,
Mijn favorieten zijn in de eerste plaats de stomers, gevolgd door de diesels in TP III.
Dit weekend een stoomrit beleeft in St-Ghislain met de P8 van het TSP.
Ik heb er geen woorden voor, het was gewoon praaaachtig !!!
mijn favoriet is de 4505 van ollaerts (blauw-geel)en dan de stomers 25...64..67..90..
en sinds kort ook mijne 27..o ja en zeker niet te vergeten de am 651 jocadis
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/BN_3157_IL_Eola.jpg/800px-BN_3157_IL_Eola.jpg)
ik vind dit een hele mooie diesel loc
ik heb hem ook in HO [:p][:p][:p][:p]
Onze eigenste belgische typ 16 met een sleepje I10 rijtuigen (new look) of een ram M6'en, de P-treintjes Oostende - Schaarbeek dus. Alleen het gerammel al van die lokjes, zalig ...
Ik kan Eric enkel bijtreden Diesels are the best,
mijn twee favoriete reeksen 55 en 54
(http://i548.photobucket.com/albums/ii348/teessee/loccollectie/5504klein.jpg)(http://i548.photobucket.com/albums/ii348/teessee/loccollectie/5541klein.jpg)(http://i548.photobucket.com/albums/ii348/teessee/loccollectie/5408klein.jpg)(http://i548.photobucket.com/albums/ii348/teessee/loccollectie/5401klein.jpg)
Aangezien ik graag met modern materiaal rij op mijn baan mag deze zeker niet ontbreken...
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen660.jpg)
maar deze ook niet, nog zo'n favoriet van mij..
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen739.jpg)
Maar deze twee locs blijven toch mijn absolute lievelingen hoor...
De 55
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen1389.jpg)
en natuurlijk de oersterke 51....
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen962.jpg)
Geef mij toch maar de elektrische reeks 150 met de Mistral 69 - rijtuigen. De diesel 51 en stoom 26 vind ik ook top![:D]
C?dric
Een foto zegt soms meer dan woorden [;)]
(http://files.getdropbox.com/u/1122356/Trein%20materiaal/DSC02500.JPG)
Voor mij Belgische stoomlocs op de eerste 100 plaatsen zoiets. Begin met de type 53, de zadeltanks 50 en 57 zijn ook niet mis de Nord-Belge loc later type 99 was ook een prachtig machien. en zo nog vele
Jan
Stoom 042 DB mooi lang machien dat na de oorlog een nieuwe ketel kreeg waardoor hij nog imposanter leek
Electrisch 103 en 194 DB de ene modern gestroomlijnd de andere een dik machien van voor de oorlog[8D]
Diesel 232 (V320)
Stellekes 601 (VT 11.5) en 403 (donald duck)
Van onze eigen NMBS: de 51 tijdloos machien
groeten
Rudy
Voor mij de absolute topper, ook al hebben er bij ons slechts drie van rondgebold, maar op de K.Bay.Stb. e.a. wel in grote getale aanwezig, eigenlijk d? trekkers van alle toenmalige grote inters, zoals de ori?nt express e.a.: de "EB3649" ofte "S 3/6".
Prachtige machines!!
(http://s666.photobucket.com/albums/vv27/swa_photos/nmbsarnoldS36.jpg)
Inderdaad een prachtig machien, en je probleem is gewoon een fout gespelde URL. http://i666.photobucket.com/albums/vv27/swa_photos/nmbsarnoldS36.jpg (//%22http://i666.photobucket.com/albums/vv27/swa_photos/nmbsarnoldS36.jpg%22) is de goede.
(http://i666.photobucket.com/albums/vv27/swa_photos/nmbsarnoldS36.jpg)
Bedankt Michiel, voor het zetje voor het plaatsen van de foto.
Heb bericht intussen aangepast.
(http://www.schnell-bahn.de/bild/103-184_dpe79823_10sep06.jpg)
kijk, dat noem ik nou een pareltje. Bij de diesels vind ik de class 66 en de duitse 232 erg mooi.
Idd zeer indrukwekkende loc, hij rijdt hier boven ook rond [:p]
De duitse V200/V200.1 spreken me ook erg aan.
Ja die serie of reeks 103 van de DB, ooit ga ik mij die ook nog eens aanschaffen, ik heb dat ook altijd een zeer mooie loc gevonden.
Mooie foto trouwens.[;)]
de reeks 16!!!!!!!
zeker weten[8D][:D][:p][8]
(http://farm3.static.flickr.com/2581/3784531923_50613a3545_o.jpg)
Kees-Jan
Geef mij maar de Transsiberi?-Express. Ben van plan om over 3 jaar eens een reis Moskou-Peking te wagen.
(http://www.baikalcomplex.com/de/images/transsib/transsib.jpg)
't zou kunnen tegenvallen, dikwijls uren en uren hetzelfde uitzicht,
Jan
Ontegensprekelijk de Britse Class A4, ontworpen door Sir Nigel Gresley, met het nummer 4468 Mallard op kop.
Deze werd in het zelfde jaar, 1938, als ons type 12 gebouwd maar oogt zoveel mooier. Ze zijn ook gestroomlijnd maar zien er echt als een locomotief uit.
Qua Belgisch matriaal vind ik dit het mooiste
Stoom:
De type 64
Diesel:
51 op de voet gevolgd door de 55
Electrisch:
22-23-25& 25.5
18
29
12-21-27
Stelletjes:
De klassiekjes
Mvg
Mijn lievelingstrein is toch wel de LINT-41 van Syntus
http://www.tee-usa.com/store/media/f74423.jpg
stoom:
geen mening
diesel: 77/78
elektrisch: reeks 20, 21 en consoorten (27,11,12) en niet vergeten een 23
stelletjes
am 96
De belgische treinen hebben allemaal wel een *wow-factor* voor mij. (met uitzondering van MW41!)
Maar als ik dan toch als liefhebber een keuze moet maken zou ik gaan voor deze opstelling:
Elektrische locs: 12/13/15/16/18I/20/26
Dieselbaanlocs: moeilijke keuze. Zowel het gebrul van een 51 en 59 als het geschreeuw van een 52/53/54 als het gebulder van een 57...
Dieselrangeerlocs: koepels! (73/74/82)
motorstellen: am62
motorwagens: mw40
Als bestuurder gaat mijn voorkeur uit naar:
Elektrische locs: 13/27
Dieselbaanlocs: geen ervaring mee!
Dieselrangeerlocs: geen ervaring mee!
motorstellen: am80 breaks
motorwagens: geen ervaring mee!
M.
reeks 18 voor de e-locs, V 200 voor de diesels[;)]
Puur nostalgisch de rangeerdiesel type/reeks(?) 80. En als ik wagons mag kiezen dan die ('k weet niet welk type dit is) groene met de deuren vooraan en achteraan de wagon met een koperen of was dit nu een verchroomde klink en die de kaartjesknipper met een smak toe smeet juist voor het vertrek van de trein. Hoor dat nog ? Luister nog eens goed voor zij die dit tijdperk nog meegemaakt hebben! Hoor je het? Kwak, deur toe... Tof h?...
Mijn favorieten zijn:
Diesel: serie 200,210,218,221 en 230
Electr. serie 230, serie 103, serie 13 en 18 van NMBS
Ook de diesel loks van Alstom en MAK zijn niet te versmaden
Wim
Mijn favoriete locs zijn:
* HLE 11 => gewoon een prachtige loc..,
de HLE 21 is een variant en vindt ik trouwens ook heel mooi :)
* De HLE 13 zijn ook bij mijn lievelingslocs
Lievelingsrijtuigen:
* M5 (zowel Bordeaux als de NewLook-versie) : ik vind ze echt pracht van rijtuigen, ook al zal niet iedereen er zo over denken...
* NS Prio-rijtuigen : zijn echt super voor mij en heb al LSM-setjes besteld , deze doen dienst op de Beneluxdienst (IC B+) (samen met de HLE 11 is dat supermooi !!)
*M4 New Look : Ik vind die wel iets hebben, vooral de varities die je ermee kan maken, en dan ook zijn ze in het echt beter dan de M6'en.
Dit wil niet zeggen dat ik andere rijtuigen minder vind. Neem nu bvb. de I11-rijtuigen, LSM heeft die prachtig gemaakt, ik zou ze echt niet meer kwijt willen..., toch zijn ze niet mijn lievelingetjes..., ik heb trouwens ook niet echt een "band" met die rijtuigen...
Voor mij zijn dat de :
Stoom: br 74 (het was mijn eerste loc in model)
tubize 2069 (rijdt bij de sdp)
diesel:204
59 in laatste uitvoering (geel-groen)
E-loc : 18 (oudste type)
13
28 (oudste type)
wat er echt niet door kan : de nieuwe traxx en de nieuwe reeks 18
Mijn Lievelingstreinen zijn de standaardkop Mat'64 en de IRM Dubbeldecker allebei van de NS,
(http://www.rnw.nl/data/files/images/lead/trein%20ns%20flickr%20aaron%20TD.jpg)
(http://headlines.nos.nl/documents/c3/9e/c39ebc3f481218d57bb70d602ebd3cd3.article_wide.jpg)
Jammer dat de standaardkop binnenkort niet meer zal rijden en zal verdwijnen uit het Nederlandse beeld [:(] , er zou nog spraken geweest zijn dat deze in Belgie zouden gaan rijden maar dat is helaas nooit door gegaan.
en van Belgie is mijn lievelingstrein de Am75-800 serie.
Grtz,
Daniel.
Lastig hoor!, er is zoveel mooi.
Met mijn forse collectie loks, blijft het moeilijk kiezen.
van Duitsland: Br 101, 103, 110/140, 111, 151, 152 en de ICE's.
van Nederland: Serie 1100, 1200, 16/17/1800.
van Belgi?: Reeks 64,25,26 en 16, 22/23/25/25.5, 55 en alle Nohabs. (ook CFL, DSB, NSB enz.)
van Frankrijk: BB 7200 / 15000 en soortgenoten.
van Oosterijk: Br 1043, 1020 en Taurussen.
van Zweden: Rc 10,11,12,14.
van de USA: F7's
In principe koop ik alles wat ik mooi vind. Het is ook aardig uit de hand gelopen...[:D] [:D]
Marcel
citaat:
Geplaatst door loc1200
Lastig hoor!, er is zoveel mooi.
Met mijn forse collectie loks, blijft het moeilijk kiezen.
In principe koop ik alles wat ik mooi vind. Het is ook aardig uit de hand gelopen...[:D] [:D]
Marcel
Precies wel Marcel , moet een mooie collectie zijn , volgens mij ben je al h??l lang bezig met modeltreinen.[:I]
Blijf echt gek van deze schatjes [:D]
(http://i235.photobucket.com/albums/ee302/Juvenile083/treinen/koff.jpg)
citaat:
Geplaatst door Mrboembas
Mijn Lievelingstreinen zijn de standaardkop Mat'64 en de IRM Dubbeldecker allebei van de NS,
(http://www.rnw.nl/data/files/images/lead/trein%20ns%20flickr%20aaron%20TD.jpg)
Jammer dat de standaardkop binnenkort niet meer zal rijden en zal verdwijnen uit het Nederlandse beeld [:(] , er zou nog spraken geweest zijn dat deze in Belgie zouden gaan rijden maar dat is helaas nooit door gegaan.
en van Belgie is mijn lievelingstrein de Am75-800 serie.
Grtz,
Daniel.
Toch jammer dat de Mat'64 zal verdwijnen uit ons beeld, Ik ben met deze trein opgegroeit altijd leuke herinneringen aan gehad, :( Er was ooit sprake dat die dienst zal doen in Belgie maar nooit door gegaan.
Mijne is de BR38. Blijf het een mooie loc vinden en moet me telkens tegenhouden er niet nog meer van aan te kopen.
Mijne grote favoriet. Prachtig van lijn, zeer komfortabel en een uitstekende service aan boord. Te vergelijke met de Rheingold van de jaren 60. Eigenlijk zijn deze twee treinen allebei mijn favoriet, maar slechts een kan er de eerste zijn, alhoewel....
(http://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/2023206-2.jpg)
De 55 reeks, waarbij deze de kroon spant:
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/5404281914/
Straalt pure kracht uit, heeft ook een nostalgische waarde en dan het geluid van deze dieselmotor...
(vaak laat ik via youtube op de achtergrond enkel het geluid afspelen van deze zingende diesel)
Helaas, ben ik gestart vanuit mijn sinds kindertijd samengespaarde modellen die allen DB zijn, maar ooit begin ik een Belgisch ontwerp.
Groeten
(http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/5404281914/)
Geef mij maar een statige type 51, daar gaat niks boven.
Donald
Ik blijf bij een gestroomlijnde stomer, een type 12, een duitse 01, de engelse mallard,
[:)]bolle neuzen Nohabs maar een IORE dubbellok van LKAB is ook ??n mijner favorieten[:)]
Erwin
Voor mij toch:
Op 1: S36 Rheingold
(eigenlijk beter bekend als S3/6-pacific) http://www.ddavid.com/schwarzburg/2006/08/milestones-in-german-railway-history.html
(ong. halverwege de pagina) Werkzaam van 1908 tot 1965, een van de meest sucsevolle machines.
Op2: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Zwitsers_TEE-treinstel (even naar omlaag scrollen voor foto's)
Het Polygoonfilmpje uit 1957 kon ik niet meer vinden...........
Dan nog deze op3: De meest krachtige (nog altijd rijdende!!)smalspoor bakbeesten:
http://users.powernet.co.uk/hamilton/
Edit: datum filmpje Tee gewijzigt naar 1957.
Zelf vind ik dit
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Plan_U_Moerdijk.jpg/264px-Plan_U_Moerdijk.jpg)
Het mooiste treinstel.
De http://nl.wikipedia.org/wiki/Plan_U
En de mooiste losse Loc is de http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_1200
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/NSM_1202_Soest.jpg/264px-NSM_1202_Soest.jpg)
grt Piet.
Ik sluit me aan bij janjozef. De type 12 is niet alleen een prachtig als locomotief, het is ook een subliem staaltje design, typisch voor zijn tijdperk.
Ik rij vooral Belgisch,heb twee Duitsers en ??n Luxemburger.
Toch heb ik een boontje voor de oudere Zwitserse loc's.
Dit wordt een verzamelitem voor in de toekomst.
Beste liefhebbers,
Misschien een late reactie maar al onze Belgische locs hebben wel iets speciaals, niet? Mijn specials:
Bij de stomers loc 12, een prachtig blok staal,
de diesels loc 59 met hun denderend diep gebrom,
de elektrisch reeks 20, met de neus in de wind!
en voor de stellen ons beroemd "2tje" in de groene kleur.
Spoorse groeten,
Franky
momenteel is dat bij mij de diesellok van violia, de 6242 is ook niet mis, maar de violia heeft iets aparts